1. Forum
  2. >
  3. Subiect: English
  4. >
  5. "Go and see it."

"Go and see it."

Traducere:Du- te și vezi-l!

March 13, 2014

15 comentarii


ipigabi

"Mergi şi o vede" nu mi se pare o traducere chiar corecta


fantomitzah

Sa inteleg ca ai primit aceasta ca fiind una dintre variantele de la o intrebare cu raspuns multiplu? De ce nu ti se pare corecta?


ariadna.m

Pentru ca: eu văd, tu vezi, el/ea vede, noi vedem, voi vedeți, ei/ele văd.

(You) Go and see it. -> persoana a doua plural sau singular. :p


fantomitzah

Nu ma prind. Tu zici ca e corect sau gresit cum e acum? E imperativul tocmai pentru ca nu se specifica niciun pronume


ariadna.m

Da, dar la imperativ tot aceleasi forme le folosesti si deobicei cand spui "Go and see it." te adresezi unui interlocutor caruia ii ceri imperativ (in mod direct) sa faca ceva. Deci ar trebui tradus: "Du-te/Mergi și îl/o vezi." cu forma de persoana a doua a verbului. :)


fantomitzah

Stiu, asta am si vrut, doar persoana a doua. Singura greseala e ca am stalcit forma de singular (asta te intrebasem), o sa corectez.


fantomitzah

"vede/vedeti" se vroia a fi tot forma de imperativ a persoanei a doua sg/pl... se zice altfel?


ariadna.m

@ fantomitzah http://ro.wikipedia.org/wiki/Imperativ Dupa cum poti observa, da. Oricum imperativul are forme doar pentru persoana a doua in lb. romana.


ariadna.m

Ok, mersi. Nu prea am inteles unde era neclaritatea. Pentru viitoare situatii sa stii ca deobicei formele de imperativ sunt aceleasi cu formele de la prezent. De asta am si conjugat verbul mai sus, credeam ca se prinde lumea unde e eroarea. :)


fantomitzah

Dupa cum vedeti, a aparut deja corectura. Mersi de observatie, scuze ca nu m-am prins mai repede la ce v-ati referit. Fiti (daca tot suntem la imperative), va rog, mai specifici cand ziceti ca ceva e gresit. :)


ariadna.m

Asa o sa facem. :) Sper ca sunt destul de specifica in rapoartele pe care le las. :)


Constantin137439

De ce nu merge "mergi si-l vezi"?


fantomitzah

Era acceptată deja varianta lungă, fără cratimă ”Mergi și îl vezi”.
Am adăugat-o și pe cea zisă de tine. Mersi de observație!


MstNab

De ce nu a acceptat " privește-l" ?


Alexandrae839083

"Du-te si vezi-l" :)) cee ?? De ce asa ? :))

Învață limba Engleză în numai 5 minute pe zi. Gratuit.