1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "It is her!"

"It is her!"

Tłumaczenie:To jest ona!

March 13, 2014

14 komentarzy


ania23231

ja bym to przetłumaczyła: To jest jej.


yuioyuio

"Her" może być przymiotnikiem dzierżawczym i oznaczać "jej", lub, tak jak tutaj, odmienionym zaimkiem osobowym.

Kiedy "her" jest przymiotnikiem dzierżawczym, opisuje rzeczownik stojący bezpośrednio za nim, np. "it's not her dog".

Jeśli takiego rzeczownika nie ma, to musimy użyć zaimka dzierżawczego "hers", który zastępuje rzeczownik, np. "it is hers", "that dog is not hers".

"Her" nie może być przymiotnikiem dzierżawczym w zdaniu "it is her".


itcraftsman.pl

Takie komentarze powinny byc przy kazdym cwiczeniu :) mega pomocne :)


RznCscvB

tak, byłoby super gdyby ćwiczenia były uzupełnione dla zainteresowanych np. w zakładce z komentarzami o teorię


Varka1

Ucząc sie na Duolingo przez komputer, kazdy poziom jest bardzo dobrze i przejżyście objaśniony pod wzgledem gramatycznym. Polecam korzystać też z komputera. Aplikacja jest świetna ale nie wszystko jest to samo widoczne co przez komputer.


smtrzymaj

Czyli her można też tłumaczyć jako ona?


yuioyuio

Czasem trzeba, a czasem nie można, w zależności od tego jaką funkcję pełni w danym zdaniu.


kris59_8

ale w zdaniu "that dog is not hers" jest rzeczownik! to czemu hers a nie her?


yuioyuio

Ale nie ma rzeczownika bezpośrednio po hers. To co jest wcześniej nas nie interesuje. Można powiedzieć:
That dog is not her dog lub That dog is not hers


Kinga86464

Jeśli "It is her" znaczy to jest ona, to jak przetłumaczyć "It is she" ? Tak samo?


br0d4
Mod
Plus

A co, Twoim zdaniem, ma znaczyć zdanie "it is she"?

Owszem, można powiedzieć "it is she" zamiast "it is her" - ale tylko w jednej, jedynej sytuacji: kiedy "she" to ta osoba która to zdanie wypowiada. Na dodatek "it is her" również będzie w tej sytuacji poprawne. Więc najlepiej po prostu zapamiętaj sobie, że w języku angielskim zaimki osobowe mają inną formę gdy są podmiotem zdania (w mianowniku), a inną gdy są dopełnieniem (w bierniku) - i najlepiej zapomnij w ogóle o istnieniu wersji "it is she". Więcej tutaj: https://forum.duolingo.com/comment/1562753 oraz tutaj: https://forum.duolingo.com/comment/1563066


chrismt888

Bład w aplikacji, powinno być : To jest jej


br0d4
Mod
Plus

Od 4 lat masz konto i popełniasz tak elementarny błąd? Przeczytaj lepiej starsze komentarze albo zajrzyj do słownika, zamiast pisać bzdury.


Janusz485690

W wymowie w zwykłym tempie nie słychać "It", w zwolnionym natomiast już tak.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.