Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"It is already eleven."

Çeviri:Saat şimdiden on bir oldu.

4 yıl önce

13 Yorum


salihcohaz

"Çoktan on bir oldu"yu da kabul etmesi gerekmez mi.already kelimesinin anlamı içinde olan çoktan'i kabul etmeyip Simdiden'i kabul etmesi anlaşılamadı.

4 yıl önce

aliaysungil

Bu güne kadar öğrendiklerimiz doğrultusunda cümleyi " O zaten on birdir. ", " Şimdi on birdir. ", " O şimdi on birdir. ", " O çoktan on birdir. " vb. anlamları çıkarıyoruz. Tartışmada yapılan bütün yorumları okudum, diğer arkadaşlarda yukarıdakiler ile aynı şeyleri anlamışlar. Lakin tartışmaya verilen bir adet cevap var ve o cevabıda yeterli bulmadım. " It is already .... " bir kalıp mıdır ? Sadece zaman dilimleri içinden saatimi kapsar.

Örnek vermek gerekirse;

-Bir taşıtın yaşı ile ilgili konuşuyor isek bu taşıtın yaşını belirtmiş olmaz mıyız ?

-Bir Tren vagonun dingil sayısı ile ilgili konuşuyorsak aynı şekilde dingil sayısını belitmez mi ?

-Belirli bir zaman dilimi içinde yapmamız gereken bir şey üzerinde konuşuyor ve biz o zaman diliminin geçtiğini fark etmemiş isek ve karşı taraf bizi uyarmak için bahsi edilen zaman diliminden bahsediyorsa cümle o zaman dilimini tanımlamaz mı ?

-Spor yada benzeri bir fiil içindesiniz, belirli bir mesafe kat etmeniz gerekiyor ve siz daha mesafeyi kat etmediğinizi düşünüyorsunuz ve yanınızdaki arkadaşınızda mesafeyi aştığınızı anlatmak için size bu cevabı veriyor, burada mesafeyi anlatmaz mı ?

Örnekleri istersek daha çoğaltabiliriz, konuyu bilen arkadaşlardan yeterli ve anlaşılır bir cevap alabilir miyiz ?

2 yıl önce

falconblue

"O zaten onbirdir" de olmadı hakim bey.

4 yıl önce

ahmet_aksu

Diğer bir örnekte çocuğun yaşı için ' he is only sixteen ' denilebiliyor ise buradada bir hayvandan bahsedilirken ' It is already eleven ' denilebilir mesela bir hayvan için ' o zaten onbir yaşında ' diyemezmiyiz?

4 yıl önce

xGrandMasterx

ben de senin gibi düşündüm o zaten on bir yaşında dedim

4 yıl önce

krionzo

aynen :D

1 yıl önce

Chotanak

Anlam olarak o zaten on bir olması gerekmez mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

" o zaten on bir" dilbilgisi olarak dogrudur ama pek anlamli olmuyor (ama eklenebilir). burada asil kastedilen saat

4 yıl önce

F.KARA

kastedilen saati nasıl anlayacağız,

3 yıl önce

umitkutlar

saat yerine tarihte olabilir bu anlamın çıkarımını nasıl yapıyoruz

3 yıl önce

nevzetay

saat kelimesi veya diğer kelimede olduğu gibi yaş kelimesi nerde?

1 yıl önce

AdaletCemi

aynı şeyi merak ediyorum

1 yıl önce

AdaletCemi

saat le ilgili birşey var mı bu cümlede saat olduğunu nereden anlıyoruz yani

1 yıl önce