1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "It is already eleven."

"It is already eleven."

Çeviri:Saat şimdiden on bir oldu.

March 13, 2014

35 Yorum


aliaysungil

Bu güne kadar öğrendiklerimiz doğrultusunda cümleyi " O zaten on birdir. ", " Şimdi on birdir. ", " O şimdi on birdir. ", " O çoktan on birdir. " vb. anlamları çıkarıyoruz. Tartışmada yapılan bütün yorumları okudum, diğer arkadaşlarda yukarıdakiler ile aynı şeyleri anlamışlar. Lakin tartışmaya verilen bir adet cevap var ve o cevabıda yeterli bulmadım. " It is already .... " bir kalıp mıdır ? Sadece zaman dilimleri içinden saatimi kapsar.

Örnek vermek gerekirse;

-Bir taşıtın yaşı ile ilgili konuşuyor isek bu taşıtın yaşını belirtmiş olmaz mıyız ?

-Bir Tren vagonun dingil sayısı ile ilgili konuşuyorsak aynı şekilde dingil sayısını belitmez mi ?

-Belirli bir zaman dilimi içinde yapmamız gereken bir şey üzerinde konuşuyor ve biz o zaman diliminin geçtiğini fark etmemiş isek ve karşı taraf bizi uyarmak için bahsi edilen zaman diliminden bahsediyorsa cümle o zaman dilimini tanımlamaz mı ?

-Spor yada benzeri bir fiil içindesiniz, belirli bir mesafe kat etmeniz gerekiyor ve siz daha mesafeyi kat etmediğinizi düşünüyorsunuz ve yanınızdaki arkadaşınızda mesafeyi aştığınızı anlatmak için size bu cevabı veriyor, burada mesafeyi anlatmaz mı ?

Örnekleri istersek daha çoğaltabiliriz, konuyu bilen arkadaşlardan yeterli ve anlaşılır bir cevap alabilir miyiz ?


Ahmet_Salih_76

Eğer hiçbir konu hakkında konuşulmuyorsa bu cümle saat anlamı verir. Ama eğer cümle arkasında bir konu varsa o zaman siz haklısınız.


falconblue

"O zaten onbirdir" de olmadı hakim bey.


ahmet_aksu

Diğer bir örnekte çocuğun yaşı için ' he is only sixteen ' denilebiliyor ise buradada bir hayvandan bahsedilirken ' It is already eleven ' denilebilir mesela bir hayvan için ' o zaten onbir yaşında ' diyemezmiyiz?


xGrandMasterx

ben de senin gibi düşündüm o zaten on bir yaşında dedim


salihcohaz

"Çoktan on bir oldu"yu da kabul etmesi gerekmez mi.already kelimesinin anlamı içinde olan çoktan'i kabul etmeyip Simdiden'i kabul etmesi anlaşılamadı.


Chotanak

Anlam olarak o zaten on bir olması gerekmez mi?


StormCL

Cumlede saat gecmiyo ben nerden anliyim onu.


AdaletCemi

saat le ilgili birşey var mı bu cümlede saat olduğunu nereden anlıyoruz yani


ArifER16

saati nereden çıkartın dualingo


xxnjcs

cinsiyeti belli olmayan bir kişinin yaşından bahsederken bu cümleyi kuramaz mıyız? öyle olduğunda da cümle "o şimdiden on bir yaşında" anlamına gelmeli. ancak hata veriyor.


Neclasetin

Istenilen zamanı nasıl anlayacağız baya saçma


SerpilYilm5

Bu sorularin yanıtını bende merak ediyorum.Kim yanıtlayacak?


gazebo34

saat bu kelimenin neresinde


QRXLN

Anlaşılmıyor


Serkantaht

Saat kelimesi gizli özne mi...


nevzetay

saat kelimesi veya diğer kelimede olduğu gibi yaş kelimesi nerde?


Ylmaz87627

hallowen diyor bildiğin


Ylmaz87627

bildiğin hallowen diyo


meryem746369

Kafam almadı malesegf


SadiyeKaya

Saat kelimesi geçmiyor? It is ( O ) değil mi?


masamb1

Saat şimdiden 11 oldu dedi saati hangi kelime karşıladı


APPLE342356

Değişik bir kelime


SerpilYilm5

Saat yerine neden it is koydun,yukarda ki çocuğun yaşi sözcüğü nerede


SerpilYilm5

Ben yorumlardan yanit alamadım


ekin366317

La sadece yanlışılıkşa elveven yazdım ae


Serkantaht

Veya saatlerin kaç olduğu konuşulurken kurulacak bir cümle mi..


sevvalcigrikci

aynisini yaziyorum kac keredir ama saymiyo uyuz oldummmm

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.