1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "It is already eleven."

"It is already eleven."

Çeviri:Saat şimdiden on bir oldu.

March 13, 2014

24 Yorum

Konu önem sırasına göre

aliaysungil

Bu güne kadar öğrendiklerimiz doğrultusunda cümleyi " O zaten on birdir. ", " Şimdi on birdir. ", " O şimdi on birdir. ", " O çoktan on birdir. " vb. anlamları çıkarıyoruz. Tartışmada yapılan bütün yorumları okudum, diğer arkadaşlarda yukarıdakiler ile aynı şeyleri anlamışlar. Lakin tartışmaya verilen bir adet cevap var ve o cevabıda yeterli bulmadım. " It is already .... " bir kalıp mıdır ? Sadece zaman dilimleri içinden saatimi kapsar.

Örnek vermek gerekirse;

-Bir taşıtın yaşı ile ilgili konuşuyor isek bu taşıtın yaşını belirtmiş olmaz mıyız ?

-Bir Tren vagonun dingil sayısı ile ilgili konuşuyorsak aynı şekilde dingil sayısını belitmez mi ?

-Belirli bir zaman dilimi içinde yapmamız gereken bir şey üzerinde konuşuyor ve biz o zaman diliminin geçtiğini fark etmemiş isek ve karşı taraf bizi uyarmak için bahsi edilen zaman diliminden bahsediyorsa cümle o zaman dilimini tanımlamaz mı ?

-Spor yada benzeri bir fiil içindesiniz, belirli bir mesafe kat etmeniz gerekiyor ve siz daha mesafeyi kat etmediğinizi düşünüyorsunuz ve yanınızdaki arkadaşınızda mesafeyi aştığınızı anlatmak için size bu cevabı veriyor, burada mesafeyi anlatmaz mı ?

Örnekleri istersek daha çoğaltabiliriz, konuyu bilen arkadaşlardan yeterli ve anlaşılır bir cevap alabilir miyiz ?

April 5, 2016

falconblue

"O zaten onbirdir" de olmadı hakim bey.

April 15, 2014

salihcohaz

"Çoktan on bir oldu"yu da kabul etmesi gerekmez mi.already kelimesinin anlamı içinde olan çoktan'i kabul etmeyip Simdiden'i kabul etmesi anlaşılamadı.

July 9, 2014

yaqmur5

deisik

November 22, 2018

ahmet_aksu

Diğer bir örnekte çocuğun yaşı için ' he is only sixteen ' denilebiliyor ise buradada bir hayvandan bahsedilirken ' It is already eleven ' denilebilir mesela bir hayvan için ' o zaten onbir yaşında ' diyemezmiyiz?

July 18, 2014

xGrandMasterx

ben de senin gibi düşündüm o zaten on bir yaşında dedim

July 23, 2014

Chotanak

Anlam olarak o zaten on bir olması gerekmez mi?

March 13, 2014

Selcen_Ozturk

" o zaten on bir" dilbilgisi olarak dogrudur ama pek anlamli olmuyor (ama eklenebilir). burada asil kastedilen saat

March 13, 2014

F.KARA

kastedilen saati nasıl anlayacağız,

December 9, 2014

ismail629073

Ee tabii her zamanki gibi tamda düğümü çözecek soru sorulmuş fakat selcen hanımdan yine cevap yok

September 6, 2018

umitkutlar

saat yerine tarihte olabilir bu anlamın çıkarımını nasıl yapıyoruz

August 6, 2015

halitkudu

Asıl kestedilen saat olduğunu nereden anlayacağız bu nir kalıp mı

December 24, 2018

Muzaffer474439

Tabi hepimiz müneccim olduğumuz için anlamalıyız kastedilenin saat olduğunu

September 24, 2019

AdaletCemi

saat le ilgili birşey var mı bu cümlede saat olduğunu nereden anlıyoruz yani

August 3, 2017

Erdem791277

Cumlede saat gecmiyo ben nerden anliyim onu.

January 11, 2019

xxnjcs

cinsiyeti belli olmayan bir kişinin yaşından bahsederken bu cümleyi kuramaz mıyız? öyle olduğunda da cümle "o şimdiden on bir yaşında" anlamına gelmeli. ancak hata veriyor.

February 12, 2019

nevzetay

saat kelimesi veya diğer kelimede olduğu gibi yaş kelimesi nerde?

June 10, 2017

Ylmaz87627

hallowen diyor bildiğin

June 29, 2019

Ylmaz87627

bildiğin hallowen diyo

June 29, 2019

Ylmaz87627

hallowen diyo

June 29, 2019

jenlary00

Eleven :"))

July 17, 2019

meryem746369

Kafam almadı malesegf

September 12, 2019

ArifER16

saati nereden çıkartın dualingo

September 27, 2019

SadiyeKaya

Saat kelimesi geçmiyor? It is ( O ) değil mi?

October 7, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.