"Apám bort ivott."

Fordítás:My father drank wine.

4 éve

12 hozzászólás


barnak01
barnak01

drink, drinks, drank, dranks? vagy csak drank, ha igen akkor miért?

4 éve

KytoPal

drink, drank, drunk 3 alakú ige, múlt időben nem kell kitenni az -s személyjelet

4 éve

barnak01
barnak01

Nagyon köszönöm a válaszodat, tehát múlt időben nincs harmadik személyben -s, ha jól értelek? De mit jelent a 3 alakú ige, azt mit takar?

4 éve

szullone123...

vannak rendes igék ( regular verbs), amelyek múlt időben és 3. alakban -d vagy -ed végződést kapnak, míg a rendhagyó igék ( irregular verbs) nem követik ezt a rendet, hanem változó alakjuk van múlt idóben és 3. alakban ( Past participle). 3. alakot majd a Present Perfect igeidőben használunk, vagy szenvedő szerkezetben

4 éve

barnak01
barnak01

Köszönöm a válaszodat, megdolgoztál a Lingot-ért (bármilyen alakban) :-)

4 éve

tien761

my father drunk wine, miért nem jó? A drunk-ot nem fogadta el.

3 éve

karak74

Lásd: KytoPal hsz-ében "drink, drank, drunk 3 alakú ige" Tehát a 'drunk' befejezett múlt idejű (ige), és nem sima múlt. Teljesen mellékesen mondva a befejezett igealak szófajilag többé már nem is ige, hanem melléknév. Vagyis melléknévi igenév. (Igéből képzett melléknév.) Magyarul "past perfect" alak.

1 éve

KytoPal

A dad és father nem szinonimák?

4 éve

robmolnar

apu és apa. Az első az becézett alak

3 éve

BlankaPaula

Mindketőt elfogadja már

1 éve

nagylorinc

Ez egy present perfectes mondat ezt meg nem tanultuk

3 éve

karak74

Miért is? (Értsd úgy: Nem az!)

1 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.