"She wears my shoes."

Traducere:Ea poartă pantofii mei.

acum 4 ani

18 comentarii
Această discuție este blocată.


IoanF

Alta traducere corecta a propozitie este "Ea poarta papucii mei". "Shoes" folosit aici e generic..poate insemna orice :)

acum 4 ani

fantomitzah
fantomitzah
Mod

Una din regulile dupa care trebuie sa ne ghidam atunci cand traducem in incubator este ca daca exista un cuvant pentru traducere exacta, atunci nu trebuie sa folosim altele mai generale sau mai restrictive, ci doar pe acela. In cazul acesta, pentru ambele cuvinte exista cate un cuvant care ii traduce sensul exact: shoe = pantof; slipper = papuc.

acum 4 ani

IoanF

ok. :) i'll play along..even though "slipper(according 2 Cambridge Advanced Learner's Dictionary & Thesaurus) = a type of soft, comfortable shoe for wearing inside the house

acum 4 ani

fantomitzah
fantomitzah
Mod

Exact! Ce ai spus tu nu a contrazis cu nimic ce am explicat eu: "slipper" este un caz particular de "shoe", pentru fiecare existand un corespondent exact in limba romana.

acum 4 ani

IoanF

Pai slipper nu inseamna papuc simplu :)) Ok. Si cand spui shoe shop nu inseamna magazin de papuci( de toate natiile)? Sau doar de pantofi?

acum 4 ani

fantomitzah
fantomitzah
Mod

IoanF

;) EOD

acum 4 ani

ariadna.m

Fantomitzah, in unele regiuni din Romania papuc este denumirea generala pentru o piesa de incaltaminte, nu doar incaltamintea de casa. Deci practic papuc = pantof, la asta cred ca se refera IoanF. Si pantofi reprezinta doar incaltamintea de birou sau de ocazie, excluzand adidasii de exemplu.

acum 4 ani

TurboLady
TurboLady

Într-adevăr, în Moldova "papuc" se folosește pentru orice fel de încălțăminte și atât timp cât în dicționar există corespondența între "papuc" și "pantof", nici nu se va schimba ceva. Eu personal am greșit de 5 ori până acum, traducând "papuci", dar m-am resemnat și voi încerca altă dată să mă concentrez mai mult.

acum 4 ani

ariadna.m

Din ce stiu eu, in zona Transilvaniei, unele zone din Moldova, Bucovina si Tara Romaneasca (in special in nord). Oricum daca te uiti aici http://dexonline.ro/definitie/pantof si aici http://dexonline.ro/definitie/papuc vezi ca este o varianta provenita din maghiara, pe cand pantof provine din germana, si pana la 1960 erau considerate sinonime in toata tara.

Ideea e ca daca nu adaugati acum versiunea asta si vor incerca cursul persoane din regiunile mai sus mentionate o sa tot aveti rapoarte pe tema asta. :)

acum 4 ani

fantomitzah
fantomitzah
Mod

In ce regiuni? Oricum, o alta regula de baza este sa folosim variantele cele mai utilizate si sa evitam regionalisme. Asta pentru a putea fi intelesi de cat mai multi oameni cand folosim ce invatam in aceste cursuri. Si in cursurile altor limbi au aparut astfel de discutii, ca in diferite regiuni un anumit cuvant are mai degraba un alt sens decat in altele. Dar din cate vad, dictionarele nu ma contrazic, prima (si poate chiar unica) traducere este cea care este acum acceptata in curs.

Peste ceva timp vom avea posibilitatea sa controlam in totalitate continutul cursurilor, adica sa editam si propozitiile originale din engleza, dar mai ales vom putea sa introducem cuvinte/propozitii/capitole noi :-) Deci atunci probabil ca vom introduce si cuvantul "slipper" cu traducerea papuc.

acum 4 ani

IoanF

Da...exact...foloseam regionalisme...sunt de la tara :)) Localnicii poarta pantofi ("shoes") ca sa nu umble desculti la prasit :)) Nu isi mai are rost discutia. Shoes=pantof si gata!

acum 4 ani

ariadna.m

Daca te uiti la al patrulea paragraf de aici http://dexonline.ro/definitie/papuc vei vedea ca sunt sinonime. That's all I've got.

Pentru ca dupa oficializarea variantei de Romana vorbite in Sud si zona Bucuresti, dictionarele indica doar pantof.

(eu sustin aici limba vorbita, important este ca romanii care folosesc acest curs sa invete engleza sa stie sa isi exprime intentiile cu acuratete, parerea mea; si aici conteaza regionalismele pentru RO -> EN ; pentru EN -> RO sunt de acord ca ar trebui sa lasati doar pantof pentru shoe)

acum 4 ani

fantomitzah
fantomitzah
Mod

Ehe, din 1960 a trecut mai mult de jumatate de secol :)) Daca primim rapoarte asta e, le vom respinge. Acum inteleg ca lumea trimite si cu variante de raspuns care nu se afla printre indicii, pentru a ne ajuta sa completam acolo unde am omis raspunsuri corecte. Dar dupa ce cursul se va stabiliza, va iesi din beta, ar fi cazul ca lumea sa tina totusi cont de indicii, ca doar de aceea sunt puse acolo.

acum 4 ani

IoanF

you go girl :))

acum 4 ani

ariadna.m

Acuma ce poți să-ți spui, ignori practic jumătăti di țara, da na.

O sa inteleaga lumea ca "shoes" sunt doar aia eleganti :P

Nu toata lumea e pasionata de etimologie. ;))

acum 4 ani

fantomitzah
fantomitzah
Mod

Nu ignor jumatate de tara. Arata-mi un dictionar en-ro cu corespondenta shoe-papuc marcata ca des intalnita. Dupa cum am zis, se aleg traducerile care apar in dictionar ca fiind cele mai des intalnite pentru un anumit cuvant.

N-am zis ca sunt doar cei eleganti, ci cuvantul care denumeste incaltamintea in general, inclusiv tenisii si papucii de casa.

acum 4 ani

Reia-Reiutza

hello !!!! papuci e acelas lucru cu pantofi !!!! :)) daaa ... toata lumea o stie :**

acum 4 ani
Învață limba Engleză în numai 5 minute pe zi. Gratuit.