"O kutu yapar."

Çeviri:She makes boxes.

4 yıl önce

11 Yorum


yusufbingol

kutu derken tekil anlamını istemiş fakat cevapta 's' takısını istiyor. Bir yanlışlık yok mu sizce?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır, genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz.

comment/1632177

Örnek vermek gerekirse, Türkçede Adamlar elmalar yer(ler) diye bir cümle olmaz, genel olarak adamların elma yediğini belirtmek içinAdamlar elma yer(ler)deriz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The men eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The men eat apples: Adamlar elma yer
  • The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The men eat an apple: Adamlar (bir) elma yer.
  • The men eat five apples: Adamlar beş elma yer. Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.
  • The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.
4 yıl önce

ilyasCLK

açıklamanızda "Adamlar elma yer(ler)" şeklinde örnek vermişsiniz.. eğer bu soruda "Onlar kutu yapar" deseydi açıklamanızla örtüşürdü.. ancak O diyor.. bir kişinin yaptığı kutuyu nasıl genel alıyoruz.. ben tam anlayamadım..

1 yıl önce

naleyn

aynen bende senin gibi cevap bekliyorum. Ama açıklama cümlesine HAYIR ile başlayan yardımsever arkadaşımızın verdiği örnekten bize bir HAYIR gelmedi cevapta gelmeyecek anlaşılan.

8 ay önce

OnaYepHeToN

Uydurup uydurup yaziyo zanlimca :D

2 ay önce

yusufbingol

anladım. teşekkürler

4 yıl önce

OnaYepHeToN

Ne anladin acaba cok merak ettim

2 ay önce

CansuAltno

O kutu yapar diyor cumlede ama benden "he makes a boxes" dememis istiyor ne alaka amlamadim

1 yıl önce

aatayYalnA

"She" yerine " he" yazdim "o" olarak ama kabul atmedi

9 ay önce

pL6VtGZT

Soruda kutu yapar diye soruyor.sizin cevabınız kutular yapar oluyor ben o kutu yapar diyorum .lğtfen cevabı kutu yapar olarak kabul ediniz

2 gün önce

xxzzzxz

Ben anlamadım sayılabilenlere the a ve an kullanilması lazım diyor genel ifadeler cogul olacak diyor kutu sayilabiliyor mu bilmiyorum işin içinden çıkamadım

1 gün önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.