1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim evimde iki telefon var…

"Benim evimde iki telefon var."

Çeviri:I have two phones in my house.

March 14, 2014

16 Yorum


Gokmen59

There are two telephone in my house olmaz mı


saint341

There ''are'' ( çoğul ) koyduysak bizden objeyi'de çoklu yazmamızı bekliyor belki ondandır.. There ARE TWO telephoneS .. Çok pratik yapınca bu küçücük ayrıntılar kaçıyor gözden.Bildiğinden eminim, yoksa ARE koymazdın..

Ek olarak ; Sahiplik ( bir şeyin / bir sahibinin olması v.s) bildiren / gerektiren durumlarda genelde HAVE / HAS** kullanmak daha doğrudur.

Örn» I have a dog.Bir köpeğim VAR (Köpeğim olduğunu bir köpek sahibi olduğum/olmam cümlenin vurgusu/konusu)

Ama sahiplikten ya da sahipliği vurgulamak istemediğimiz durumlarda VAR demek istediğimizde THERE IS (tekil) / THERE ARE (Çoğul) kullanmak daha doğrudur.

Örn» There is a plate on the table. : Masada bir tabak VAR Havada uçak var.
Ormanda yangın var.
Burada güzel bir koku var.
Burada yanlış giden bir şeyler var. vs. demek istediğimizde buralarda sahiplik değil vurgulamak istediğimiz bir şeylerin VAR oluşu anlatabilmişimdir umarım. :)


StingEucliffe

House ve Home arasında ne fark var acaba ?


saint341

House : Genel anlamda EV demektir. (Yapı olarak v.s) Home : İçinde yaşam barındıran ev türkçeye tam karşılığı YUVA / EV anlamındadır. Mother ve MOM Father veya DAD gibi düşünün. Mother : Anne (Genel olarak) Mom: Senin ANNEN Father : Genel Olarak BABA ama DAD senin BABAN. Kısaca senden başka kimse senin babana DAD diyemez. Çünkü o senin baban. Umarım anlatabilmişimdir. Türkçe çok derin ve birbiriyle bağlantılı çünkü. :)


Velikaraki

Cevaba göre; benim evimde iki telefonum var, olması gerekmiyor mu? I have; benim var, sahibim. Evinde iki telefon var ama telefon başka birine ait olabilir de.


bahattin.bakir

home yazdım kabul etmedi neden? farkı nedir?


derinaldeniz

"I have two phones at my home"" DEDİM KABUL ETMEDİ


ruveyddaa

there is two phone at my house olmaz mı


saint341

Çoğullar da is / ARE dönüşüyor ve objeyi de çoğul yapıyoruz.


birol.k.as

Telefon evin içindedir


Kenan959440

There are olmaliydı. Ve two phones.


enver1171

There are two phones in (at) my home


sam42511

There are two phone in my house... soruya göre cevap bu degilmi


saint341

Çoğullar da is / ARE dönüşüyor ve objeyi de çoğul yapıyoruz.


Blent675859

Telepbone yazdı yanlış dedi... phone yazmam gerekiyormuş


refikatakan

"Benim evde iki telefonum var" diye okuyorum ben bu yazılan cevabı. Hevesim kaçtı.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.