1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Thank you for thinking of us…

"Thank you for thinking of us."

Fordítás:Köszönjük, hogy gondolsz ránk.

March 14, 2014

23 hozzászólás


Vargacsalad

Hol itt a múlt idő? Miért nem gondolsz ránk?


n.k.zsuzsa

Az angol mondatban nincs múlt idő, ennek ellenére a magyarban helyes a múlt idő használata, hiszen megköszönni mindent UTÓLAG szoktunk, egy múltbéli cselekedet iránt fejezzük ki a hálánkat, még akkor is, ha az a múlt nagyon közeli múlt. Az angol mondatban sem arról van szó, hogy éppen most köszönik meg azt, hogy éppen rájuk gondol valaki.


johalasz46

Elfogadták ! Sőt, már ez a verzió a jó fordítás. A szó szerinti értelmezése = köszönet (neked) a (mi)ránk gondolás miatt. - 2021.01.


BoroZol

" Köszönjük, hogy gondoltál ránk." Ez múlt idő, de az angol mondat NEM AZ.


Scheril1
  • Köszönöm, hogy gondolsz ránk - Ezt írtam, elfogadta.

johalasz46

Szótár szerint : think of...= vmilyen véleménye van, eszébe jut, emlékszik...És a feljegyzéseim szerint a Duó így tanította : Thank you for calling. = Köszönöm, hogy felhívtál (köszi a hívás miatt). - Thank you for thinking FOR US. = Köszönjük, hogy gondoltál ránk. (köszi a ránk gondolást) - A fenti megadott Duó mondat valahol sántít ! - 2020.03.


birobandi

"Köszönet, hogy gondoltál ránk" miért nem jó?


Sjanko

Lehetne-é, így is: "Köszönöm, hogy gondoltál/gondoltatok ránk." ???


zetorka

de ez az angol mondat jelenben van...


laq1958

Már elfogadja jelenben is.


vastrang

Itt sehol nem volt múlt idő a mondatban!


KapusiCsaba

Ez a mondat jelenben van.


karak74

Csak annyira, mint amennyire a "Köszönöm a segítségedet." mondatban van. Mert hogy a "Köszönöm a segítségedet." mondatban egy darab múlt idő sincs, pedig valószínű, hogy egy már megtörtént segítségről van szó.


MartonGeza

Köszönöm, hogy gondolsz ránk!


Sztankay54

Akárhogy nézem ez bizony folyamatos jelen,ergó a fordítás rossz.


karak74

Valószínűleg arra gondoltál, hogy miért nincs létige a thinking előtt. Először e felett én is átsiklottam, csak a hsz-ed gondolkodtatott el. Nem vagyok biztos, de szerintem itt a rád való gondolás-t köszöni meg. És a gondolás főnév.


n.k.zsuzsa

Itt a thinking gondolást jelent (A think igéből -ing-gel képzett főnév.)
A mondat nincs folyamatos jelen időben.
You are thinking of us. = Éppen ránk gondolsz/gondoltok. (Ez folyamatos jelen.)
Ergó a fordítás jó.


karak74

Utólag olvasva a saját hsz.-mat, már koránt sem vagyok biztos, hogy Ön az are hiányát sérelmezte. Ha viszont Ön is a magyar mondat múlt idejét tartja hibának, akkor egyrészt, mondhatta volna, hogy "Bocsi, de teljesen el vagy tévedve." vagy hasonlót. Másrészt ilyenkor elég a korábbi olyan hsz.-okra nyomni egy "like"-ot (egy fel-nyilat), amivel Ön teljesen egyetért.


miskei

"köszönet neked a ránk gondolásért" kicsit körülírós a mondat, de az angollal a jelentése szerintem egyezik, bár a Duolingo ezt sem, mint sok mást sem, ...


bczsalba

"Kösz" miért nem jó??


tevebe

Thanks lenne akkor nem?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.