"Wij moeten starten."

Vertaling:We have to start.

1 jaar gelden

6 opmerkingen


jako101173

wanneer zegt men "we must to start" ik vraag dit omdat "must" ook bij de vertaling staat.

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

"We must to start" is niet correct Engels, maar wel "We must start." 'Must' betekent ook 'moeten' alhoewel 'have to' gevolgd door het hele werkwoord vaker wordt gezegd. Bv. I have to earn money, of You have to work. In beide zinnen kan 'have to' vervangen worden met 'must.'

1 jaar gelden

jako101173

Ik bedoelde ook "must" gevolgd door het werkwoord zonder "to", maar ik dacht dat het geen goed engels was, en alleen toepasbaar bij enkele werkwoorden. Ik zal me in ieder geval aanleren om "have to" te gebruiken. bedankt voor de uitleg.

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

Ik moet er wel bij zeggen dat het Engels dat je hier op Duolingo leert voornamelijk Amerikaans Engels is (dat kun je ook wel horen aan de stem in de uitspraakoefeningen), en in Amerikaans Engels wordt vaker 'have to' gebruikt. Ik denk dat 'must' vaker gebruikt wordt in Brits Engels.

1 jaar gelden

pentaan
pentaan

Als aanvulling op de goede uitleg van Dutchesse722:
Dit is de link naar uitleg en oefeningen over het gebruik van
"moeten: must / should / have to"
http://www.meestergijs.nl/item/moeten/

1 jaar gelden

jako101173

dank je.

1 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.