"January and February are months of the year."

Fordítás:A január és a február az év hónapjai.

March 14, 2014

27 hozzászólás


the1bit

Agybajt kapok ezektől a mondatoktól. Lehetne valami kevésbé agyromboló? Köszi

August 12, 2014

idjgybybhy

Miért nem jó az ,hogy"A január és a február az év hónapjai"

November 30, 2016

ironcameleon

Ez teljesen jó megoldás.

July 19, 2019

Hunor712852

Èn is ezt próbàltam:3

June 10, 2017

Loru5

Miért kell névelő magyarban a hónap elé, amikor angolban nincs ott a ,,the"?

February 21, 2016

Kaska01

DUO hibázott előfodul!

January 21, 2017

ironcameleon

Nem hibázott. Mi így mondjuk, ők meg úgy.

August 5, 2019

veli113802

Szeretek igy tanulni , mert tudom , hogy nem kell :')

October 10, 2016

NemesLili

Miért nem jó az, hogy "Január és Február egy hónap az évben."? Oké, hogy "are" de magyarul így is helyes.

June 24, 2015

ShypyStell

Nem mert többes szàmban van.nem egy hónap az évben,mert januàr és februàr hónapok,tehàt januàr és februàr hónapok az évben.Kicsit furàn hangzik,de vdlahogy ìgy kell.. :)

August 5, 2015

erdos.gota

Igen. Én azt írtam, hogy "január és február hónapok az évből"- és elfogadta.

December 29, 2015

IlonaSebes

Január és február az év két hónapja. Ez szerintem, így korrekt és magyaros. Az illeszkedés szabálya előírja (legalábbis régen, és ez logikus), hogy mindig az utolsó alanyhoz alkalmazkodik a többi mondatrész. Például, Kati és Éva elment a boltba. Nem elmentek, mert Éva egyes számban van. Katiék és Éváék elmentek a boltba. Ez így jó, mert Éváék többes számban van. Tehát "Január és február az év két hónapja", és nem "Január és február az év hónapjai", mert a február egyes számban van.

October 11, 2016

ironcameleon

"Gábor, Karcsi meg én focizni megyek." Ez bénán hangzik. Pedig illeszkedik az általad elképzeltekhez és alkalmazkodik az utolsó alanyhoz. Én azt mondanám, hogy: "Gábor, Karcsi meg én (vagyis mi) focizni megyünk.

August 5, 2019

ironcameleon

A "months of the year" azt jelenti, hogy "az év hónapjai", nem azt, hogy "egy hónap az évben".

July 19, 2019

Sarah427078

Agybajt kapok

May 27, 2017

geronimo50

Nem engedte a megoldást megírni!

September 16, 2019

gotaTemesv

Én is gutaütést kapok tőlük!

September 18, 2015

378840Zero

Figyelj miért kell belle :az De miért??

October 11, 2015

IlonaSebes

A január és a február az év két hónapja. A magyarban nincsenek kettő galambok... Szükségtelenül sokszor és nagyon helytelenül használjuk a többes számot! Az illeszkedés úgy kívánja, hogy a "február" után (ami, ugye, nincs többes számban) egyes szám legyen. Kati és Éva elment vásárolni. Nem pedig elmentek! Mert itt csak az Évát kell figyelembe venni, vagyis mindig az utolsó alanyt. Katiék elmentek, ez így helyes lenne.

December 12, 2015

Andrs195390

"Szörőzünk?"

January 16, 2017

SzofiaSarv

Nem szerertnék

June 18, 2018

Mirikatata

Dw hát nem is volt itt év!

February 6, 2017

Hunor712852

A januàr ès a februàr AZ ÈV A HÓNAPJAI??? MOST MI A SZAR MÀR EZ A KIJAVÍTÀS DUO?

June 10, 2017

ildikolany

a januar es februar az ev honapja.

June 23, 2018

Irn578481

január, február az év hónapjai - miért nem jó ,

May 9, 2019

GeszlerCsaba

Január és február hónapok vannak az évben Miért nem jó?

March 14, 2014

LajosVeres1

Szerintem, egyrészt itt birtokviszony van (az év hónapjai), másrészt ez így olyasmit jelentene, hogy CSAK január és február hónapok vannak az évben.

March 15, 2014
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.