1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "On jest mężczyzną."

"On jest mężczyzną."

Tłumaczenie:He is a man.

March 14, 2014

21 komentarzy


sebasti56

czemu He is a men jest źle ?


marysiasawo

bo "men" to mężczyźni, a "man" to mężczyzna


Ida5847

Ponieważ ,,men" to liczba mnoga czyli w tłumaczeniu na polski ,,mężczyźni". Natomiast ,,is" to w tłumaczeniu na polski ,,jest". A więc jak by to brzmiało? Brzmiało by to mniej więcej tak: ,, On jest mężczyźni". Dlatego pisze się ,,man" a nie ,,men" :)


Wiktoria832138

Bo powinno być He is a man


Gugu-22

Ponieważ men to mężczyźni


SpikiArma

Skąd te A się bierze po is?


DorotaJarosz

A jest przedimkiem nieokreślonym, przeczytaj odpowiedź Emwue poniżej.


Lajla89544

Zoco dzienkujesz


KubaPietrz4

Słownik zmienił "m" w man na "M" i już nie zaliczylo :)


mimi_hdh

No czemu to jest źle


Loveleslight

Napisałan he is a man i mi nie zaliczyło


Piotr080272

Wpisałem poprawnie. Nie wiem dlaczego wynik był błędny


NinaSzkopi

Czemu wyszedł błąd skoro napisalam dokładnie tak samo jak pokazało tłumaczenie?


Qubek

bo men to mezczyzni a man to jeden facet


Akoira1

W tym miejscu musi się znaleźć a. He is a man. XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Serio?


Emwue

Tak, serio – W języku angielskim, każdy policzalny rzeczownik w liczbie pojedynczej musi być poprzedzony przedimkiem lub określony w inny sposób(np. przymiotniki dzierżawcze mogą zastąpić przedimek w tej roli), inaczej zdanie jest po prostu niegramatyczne.


AndrzejTym1

Dlaczego jest:He is male ?


DorotaJarosz

Male jest zarówno rzeczownikiem, który wymaga przedimka, jak i przymiotnikiem, przed którym przedimka nie wstawiamy. Wprawdzie male znaczy samiec (dowolnego zwierzęcia), ale i tak zaliczamy.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.