"He is an able cook."

Tłumaczenie:On jest zdolnym kucharzem.

1 rok temu

6 komentarzy


darek58365

Mnie też. Wg mnie On jest w stanie, czyli potrafi gotować.

1 rok temu

Yola448704

Darek58365, zwróć uwagę na budowę zdania.
"He is AN able COOK" oznacza: "Jest zdolnym (utalentowanym, umiejętnym) KUCHARZEM".
"He is able TO COOK" oznacza, że ktoś, nawet niekoniecznie kucharz, "Potrafi GOTOWAĆ" (jest w stanie gotować, jest zdolny do tego, żeby gotować), a więc znaczenie tego zdania jest kompletnie inne! :-)

1 rok temu

buskes76

dałeś czasownik zamiast rzeczownika pomimo że masz go konkretnie zaznaczonego poprzez "an" !

2 miesiące temu

WoSko2

Z dostępnych słów można było wybrać jedynie "zdolnym kucharzem". "To be an able" znaczy tyle co "móc, potrafić", Duolingo mnie zadziwia

1 rok temu

Emwue
Emwue

Przymiotnik 'able' ma też znaczenie:

  • Gifted with skill, intelligence, knowledge, or competence.

The chairman was also an able sailor.‎

Czyli, „zdolny”, „umiejętny”.

1 rok temu

Yola448704

WoSko2,
TO BE ABLE TO cook, paint, sing - MÓC gotować, malować, śpiewać

a cook, a painter, a singer - kucharz, malarz, piosenkarz

An ABLE cook, painter, singer - utalentowany/uzdolniony/zdolny kucharz, malarz, piosenkarz

9 miesięcy temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.