"Yaşlı adam restoranda tavuk yer."

Çeviri:The old man eats chicken at the restaurant.

1 yıl önce

4 Yorum


mustafa.yasar

Neden başta "An" olması gerekiyor?

1 yıl önce

Eluvian_

"The" demek istediniz sanırım, "an" değil.

  • The old man eats chicken. = Yaşlı adam tavuk yer. (ben "yaşlı adam" derken konuşmacı olan ben de karşımdaki dinleyici de eğer hangi yaşlı adamdan bahsettiğimi biliyorsa "the" kullanırım)

  • An old man eats chicken. = Yaşlı bir adam tavuk yer. (bu durumda ise "a/an" kullandım çünkü ben hangi adamdan bahsettiğimi bilsem bile karşımdaki onu bilmiyorsa/tanımıyorsa "the" kullanamam.)

Yani dinleyici bahsedilen şeyi biliyorsa "the", bilmiyorsa "a/an".

  • I am eating the apple on the table. = Masadaki elmayı yiyorum. (belli bir masa ve elma var, bu yüzden "table" ve "elma" için "the" kullandım. Salon masasından bahsediyorum mesela, "the table", dinleyici de biliyor bunu. Ayrıca masanın üstünde bir elma olduğunu da biliyor, her ikisini de bildiği için her ikisine de "the" getirdim.)

  • I am eating an apple. = Elma yiyorum. / Bir elma yiyorum. (dinleyicinin net olarak bildiği bir elma değil, rastgele bir elma. Bu yüzden "a/an".)

1 yıl önce

mustafa.yasar

Güzel cevabınız için çok teşekkür ederim.

ben "Old man eats chicken at the restaurant." diye cevap verdim. Program "An old man eats chicken at the restaurant." diye doğru cevap bu olmalı dedi. Burada "the" diye gözüküyor. Yani bunu kabul etmeyip, böyle demesi beni şaşırttı. O yüzden sorma gereği duydum.

1 yıl önce

Eluvian_

"Old man ..." cümlesi yanlış olmuş, başına "a/an" veya "the" gerektirir İngilizcedeki her isim (veya "old man" gibi tamlamalar). "An old man..." diye de ekliydi cevap, şimdi kontrol ettim ama kaldırdım. Çünkü "Yaşlı bir adam" olsaydı ancak "an old man" kabul edilebilirdi, belirsizlik kattığı için anlama.

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.