1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Their parents read books to …

"Their parents read books to them."

Çeviri:Ebeveynleri onlara kitap okur.

March 15, 2014

15 Yorum


ibrahimbilgin75

Kitaplar okurlar olması gerekmiyor mu 'books' daki 's' ne anlama geliyor


YakupOnal

Kitaplar okurlar demek yanlis olur. Kitaplar-ı okurlar yani "the books" demek dogru olur.

Özne cogul olunca kullanilan kelimeler;

Books = Kitap The book = Kitabı The books = Kitapları


unsalcibram

Ebeveynleri onlara kitaplar okur olmaz. Burda books demesinin sebebi book kelimesinin önünde a, the, two gibi kitabı belirten bişey olmaması. Genel olarak "onlar kitap okur" ifadesi "they read books" şeklinde ifade ediliyor.


erdalbesoluk

oradaki ''to'' kelimesi cümleye ne katıyor


Y.Poyraz

"To" hangi anlamda kullanilmis aciklayabilir misiniz?


WhatIsTheHakikat

Their parents read them > Ebeveynleri onları okudu anlamına gelir.

Their parents read books to them > Ebeveynleri onlara kitap okur anlamına gelir. -------(İnanmayan google translate'e yazsın.)

**Bu tarz cümleler için öncelikle ingilizce cümle yapısını bilmelisiniz. Sıralama şöyledir > Öznemiz + Yüklem + Nesne + Yer/Yönelme + Zaman ifadeleri


Hata yaptığınız cümlede özne : Their Parents Fiil : Read Nesne : books (Neyi okurlar?) Yer/Yönelme : to Them (Yani onlara)


Anlayacağınız To cümlede dolaylı tümleçlere gelir. :)


Yasaro

Ebeveyn, anne-baba demek değil mi? Neden açık olarak yazılınca kabul edilmiyor?


KemalKaan4

Ebeveynler yerine ailesi de sayilmali


GokayDonat

Burada to nun verdiği anlam nedir acep


cansu519016

Ya lütfen to nasıl kullanılır anlatsın biri


arjenekinci

books daki s harfini yediniz mi


Sleepandaa

Onlara ebeveynleri kitap okur dedim ve 1 canla devam ediyorum hayırlısı


SleymanKur101861

Parents sözlük çevirisi olarak ebeveynler anlamına gelsede aileleri şeklinde cevap verildiğinde de yanlış olmamalı bence


OsmanKaya304976

To them neyi vurgular yani to burada ne oluyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.