1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "It is their zone."

"It is their zone."

Çeviri:O onların bölgesidir.

March 15, 2014

18 Yorum


opsiyonel-kisi

zone, region, area, district hepsi bölge mi? Aralarındaki fark nedir? Keşke daha çok anlam verilirse bir iki anlamla işin içinden çıkılmıyor.


jzlcdh

This is C1 or C2 level so if you cannot understand this answer don't worry about the difference.

Zone: less commonly used in general English. Military examples: "exclusion zone" "DMZ", "green zone". Also used in science e.g. subduction zone. Also sometimes used for a state of mind e.g. "in the zone".

Region examples: Great Lakes region, subtropical regions.

Area: very commonly used word e.g. area = length X breadth

District: Smaller than a region. I am not American but I think this has a particular meaning in US English e.g. congressional district, Washington DC


jzlcdh

If you can answer my question above I will try to answer yours.


Senecoenve

bikere o onların bölgesi yanlış bi kullanım orası onların bölgesi olması gerekir


eceaa

"O onların bölgesidir" yerine "orası onların bölgesidir" diye cevirmek türkçeye daha yatkın olmaz mı? Ya da bu ceviri bu cümle için yanlışsa "orası onların bölgesidir" nasıl söylenir?


hilal___lcy

"there is their zone" olabilir belki ama emin değilim..


veli617389

Onların bölgesi var olur ozaman there is their zone olursa


jzlcdh

"O onların bölgesidir." ne zaman kullanıyorum?


opsiyonel-kisi

o onların bölgesidir doğru ama kulağa hoş gelmiyor "orası onların bölgesidir" daha doğru ve yaygın. Orası onların bölgesidir i ise eğer birisi oranın semt sakiniyse ya da mafyaysa (olabilir) ya da o bölgeden sorumluysa kullanılır kısaca.


jzlcdh

Mafyaysa örneğinizde "bölge" "territory" yada "area" demek.


opsiyonel-kisi

Ayrıca iç anadolu bölgesi, akdeniz bölgesi vs gibi de kullanılır.


jzlcdh

O örnekte "bölge" "region" demek.


Malik782132

Bu onların alanı da olmalı


Pardayyan

O yer onların bölgesi yazdım kabul etmedi


MuratKrlol

bu onların alanı olmaz mı


TCGozdeOzg

O onlarin kusagi dedim kabul etmedi


receptoklu

yetkililer yine is basinda degil...


ahmet4242564

O nasıl their demek :/

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.