Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben kadınım."

Çeviri:I am a woman.

4 yıl önce

57 Yorum


ApolloluLaki

Burda hata var.I'm woman olması lazım eğerki Ben bir kadınım dese I'm a woman olurdu

4 yıl önce

incikin_
incikin_

Türkçede "woman" gibi tekil somut bir ismi cümle içinde bir/o vs. bir belirteç olmadan kullanabiliriz.

Ben kadınım.

İngilizcede ise bu dilbilgisi bakımından mümkün değil. Tekil somut isimlerden önce muhakkak bir belirteç kullanıyoruz. İsmin başına a/an/the/this/that/my/your vs. getirmezsek cümlemiz dilbilgisi bakımından yanlış sayılıyor.

I am woman*. YANLIŞ
I am a woman. DOĞRU

Dolayısıyla "Ben kadınım." cümlesini "I am a woman" olarak çevirmek zorunda kaldık. Tuhaf ama gerçek...

NOT: Çoğul isimler için İngilizcede de bu kural yok:

We are women. DOĞRU
(Zaten "biz" dediğimiz için "bir kadınız" diyemeyiz.

1 yıl önce

waayd

Peki buradan yola çıkarsak bir önceki alıştırma adımında şuna benzer bir şey vardı;

  • I eat fish / I eat the fish

Burada "the" gelmesi balık / balığı gibi bir fark oluşturur denilmişti. Bu iki alıştırma birer çelişki olmuyor mu ? "I eat fish" cümlesi de bahsettiğiniz dilbilgisi sorununu barındırıyor fakat soru olarak buna çok benzer bir alıştırma cümlesi vardı.

1 yıl önce

KadirEr9

Fish barindirmaya bilir yanlis hatirlamiyorsan fish hem tekil.hem cogul ingikizcede

4 ay önce

Bykush1
Bykush1

I am the woman neden kabul edilmiyor peki?

5 ay önce

kasm676774

The o manasında kullanılır

2 hafta önce

muhamed45

evet size katılıyorum burada bir yanlışlık var.

1 yıl önce

Nazlcan921752

doğru

5 ay önce

EsmaNurTur6

Katılıyorum yanlışlık olmalı

5 ay önce

Ahmet837598

Aynen bazi hatalar var

5 ay önce

BRAHM346621

Katılıyorum ustam

4 ay önce

Sinan155681

Aynen oyle

4 ay önce

NurayKayn

Bence de

4 ay önce

abdullah526160

Aynen

2 hafta önce

ozan124

Aynen öyle hata var burda

1 hafta önce

eternal765142

Katılıyorum bendede yanlis dedi

7 saat önce

yusuf41

Ya biz bilmiyoruz yada program sallıyor kelimede bir eki yok programin verdiği cevapta ben bir kadınım şeklinde veriliyor ilginç

4 yıl önce

aysenursoyluusa

nasil ya ben usa`de yasiyorum. i am woman diye bir cümle duydum. i am woman ben kadinim, i am a woman ben bir kadinim demek. yani different sentences

3 yıl önce

Zeynep_eli

Pek sanmiyorum ama oneri ve yorum icin saol... -_-

2 yıl önce

CANRUH1

Belki abd ingilizcesi olduğundan dolayidir

5 ay önce

Iamcayzenglish

I am female nedir yağğğ

7 ay önce

xxx.zeynep.xxx

Niye ı a woman değilde ı am a woman

3 yıl önce

Bykush1
Bykush1

Cümlede fiil olması lazım. Ama ben bir kadınımın derken bir fiil yok. Bu yüzden İngilizcede yardımcı fiiller kullanılıyor. Am is are.

5 ay önce

OTTOMAN_13

I am woman anlamsiz olabilir ama yazdiginiz kelime yanlış

3 yıl önce

ahmetselin

Ben kadınım diyo ama I am a woman diye yazınca yanlış yazıyo hem de son soruda son canla

3 yıl önce

cumxxi

Hayır hata var. İ am woman diye kaç tane filde sahne gördüm. Anlamsız değil. Heleki erkek kadın kavgası sahnelerinde

3 yıl önce

ElifSahin337613

Female kadın demek madem, öyleyse neden ilk woman diye öğretiyorlar da soruya gelince female gösteriyorlar? İkisi de aynı şey de neden yanlış gösteriyorlar? Programda hata var...

6 ay önce

Elif13yand1

Ben kadınım cümlesini ingilizce yazmamızı istedi.Benim yazdıgım cevap:"I am woman" Ama bunu yanliş kabul etti.Onun çevirisi ise:"I am female" Benim yazdıgım yanlış mı şimdi ?

3 ay önce

Berivan798465

Ben bir kadınım olmazki

2 ay önce

sudezaloglu

Bu soru yanlış ben bir kadınım deseydi ı am a woman olurdu

2 yıl önce

Zeynep_eli

Neden orada ben bir kadınım dememiski ben kadinim demis oyuzden a gelmez o ek bir anlaminda yanlislik var soruda abi ya ofgg

2 yıl önce

_WhiteQueen_

Ama ben ne zaman 'a' harfını duolıngo da kullansam her zaman 'neredeyse dogru' dıyor yanlıs olmus

1 yıl önce

Smeyye237254

Ben bir kadınım dememişki " a " koyalım?

10 ay önce

AyeNur202236

I am female ne alaka

7 ay önce

Melek807548

Femala nedir arkadaşlar I am woman yazıyorum I am Female yazıyor

7 ay önce

ElifSahin337613

Female= kadın. Woman= kadın...

6 ay önce

Nevimoztrk

Neden " ı am woman " cümlesi yanlış oluyor. Woman yerine "female " demem gerekiyormuş. .

6 ay önce

AhmetYahi2

I am female yerine I am women ben bir kadınım da doğru değilmi ?

6 ay önce

emre459618

O needi gız

6 ay önce

Bra786879

I am famale ne alaka ya woman degilmi

5 ay önce

Hamit216204

Bu soru hatali arkadaslar

5 ay önce

yusuf329534

Burada hatami var yoksa bilmedigimiz bisimi ben kadinim I am Woman olmasi gerekirken Neden I am a women dogru cevap ? Soru ben bir kadinim degilki ?

5 ay önce

Bykush1
Bykush1

I am the woman neden olmuyor?

5 ay önce

sanane26794

A olmazsa olmaz mı ???

5 ay önce

onur356onur

Neden nokta atış kelimeler istiyor bizden. The yerine the yazınca bile yanlış sayıyor sadece büyük küçük harften

4 ay önce

EmineErbey

'Ben kadınım' cümlesini 'ı am female' olarak doğru kabul etmiş.. 'ı am woman' olması gerekmiyor mu ?

3 ay önce

aliyaziyor

Bir sürü "woman" örneğinden sonra "I am famele" çıktı böyle olunca iştahım kaçıyor

3 ay önce

esaymaz

bir kadın demek için a olması gerekmiyor mu saçmalık

3 ay önce

zeinab4531

zeinab

3 ay önce

ykKcjj

Buradaa hatta var i am a woman bir ben bir kadinim demek ama bize ben kadinim diyor yani i am womaan olucakk

3 ay önce

MustafaKem920693

8X2YNU

3 ay önce

seyhmus2121

X93BYV kulüp kodum ile kulübüme katılın lütfen

2 ay önce

kprshMeser

I am a man .ben bir adamım

2 ay önce

asiye944299

A= bir

2 ay önce

nazl970313

Ben bir kadınım demiyor

1 ay önce

Aydn288895
1 ay önce

Mukaddes848564

, ııoooporoepe8e9w9

1 ay önce