1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben kadınım."

"Ben kadınım."

Çeviri:I am a woman.

March 15, 2014

241 Yorum


ApolloluLaki

Burda hata var.I'm woman olması lazım eğerki Ben bir kadınım dese I'm a woman olurdu


incikin_

Türkçede "woman" gibi tekil somut bir ismi cümle içinde bir/o vs. bir belirteç olmadan kullanabiliriz.

Ben kadınım.

İngilizcede ise bu dilbilgisi bakımından mümkün değil. Tekil somut isimlerden önce muhakkak bir belirteç kullanıyoruz. İsmin başına a/an/the/this/that/my/your vs. getirmezsek cümlemiz dilbilgisi bakımından yanlış sayılıyor.

I am woman*. YANLIŞ
I am a woman. DOĞRU

Dolayısıyla "Ben kadınım." cümlesini "I am a woman" olarak çevirmek zorunda kaldık. Tuhaf ama gerçek...

NOT: Çoğul isimler için İngilizcede de bu kural yok:

We are women. DOĞRU
(Zaten "biz" dediğimiz için "bir kadınız" diyemeyiz.


waayd

Peki buradan yola çıkarsak bir önceki alıştırma adımında şuna benzer bir şey vardı;

  • I eat fish / I eat the fish

Burada "the" gelmesi balık / balığı gibi bir fark oluşturur denilmişti. Bu iki alıştırma birer çelişki olmuyor mu ? "I eat fish" cümlesi de bahsettiğiniz dilbilgisi sorununu barındırıyor fakat soru olarak buna çok benzer bir alıştırma cümlesi vardı.


___s_g_l_m___

teşekkür ederim desteğin için ;)


YakupGle

Katılıyorum sana


NEMUTKUTRK

Bu hatanın aynısı bende oldu rapor ettim


SuatSuatEr

Bendede aynısı oluyo


MiraSira1

Aynn ya HATA VAR


muhamed45

evet size katılıyorum burada bir yanlışlık var.


zeynep858690

Bencede ole olmasi lazim


EsmaNurTur6

Katılıyorum yanlışlık olmalı


Ahmet837598

Aynen bazi hatalar var


BRAHM346621

Katılıyorum ustam


ozan124

Aynen öyle hata var burda


eternal765142

Katılıyorum bendede yanlis dedi


burakyeen

Aynen hocam haklisib


Elif572796

Aynen bende de oyle yaptim saymadu


ysfgndz8213

Aynen Banada Yanlış Dedi


Lisa2125U

sena katılıyorum


buse657634

I am in kısaltılmışını söylüyorsun


askinturkc

Aynen bana da aynısını yaptı


Asahin6

Hayır söylediğinde hata var.


KAML423439

Banada oldu demekki programda hata var


leyla882850

Bencede ben bir kadınım demiyo orda


ELFSULTAN

Aynen sonra yanlış cevap oluyo


SerhanSeyh

Bende ondan şaşırdım


aysenursoyluusa

nasil ya ben usa`de yasiyorum. i am woman diye bir cümle duydum. i am woman ben kadinim, i am a woman ben bir kadinim demek. yani different sentences


Zeynep_eli

Pek sanmiyorum ama oneri ve yorum icin saol... -_-


CANRUH1

Belki abd ingilizcesi olduğundan dolayidir


Whiskyice

I woman = Ben kadın I am woman = Ben kadınım I am a woman = Ben bir kadınım Bunun nesini tartışıyorsunuz, ingilizce öğreten sistem de bunun böyle olduğunu bilmiyorsa, kime ne öğretmeye çalışıyor .?

I am a woman = ben kadınım demek ise Ben bir kadınım -> nasıl söylenir


yusuf41

Ya biz bilmiyoruz yada program sallıyor kelimede bir eki yok programin verdiği cevapta ben bir kadınım şeklinde veriliyor ilginç


Iamcayzenglish

I am female nedir yağğğ


ahmetselin

Ben kadınım diyo ama I am a woman diye yazınca yanlış yazıyo hem de son soruda son canla


xxx.zeynep.xxx

Niye ı a woman değilde ı am a woman


Bykush1

Cümlede fiil olması lazım. Ama ben bir kadınımın derken bir fiil yok. Bu yüzden İngilizcede yardımcı fiiller kullanılıyor. Am is are.


Elif13yand1

Ben kadınım cümlesini ingilizce yazmamızı istedi.Benim yazdıgım cevap:"I am woman" Ama bunu yanliş kabul etti.Onun çevirisi ise:"I am female" Benim yazdıgım yanlış mı şimdi ?


OTTOMAN_13

I am woman anlamsiz olabilir ama yazdiginiz kelime yanlış


SelimArda1

"I am a woman"= "Ben bir kadınım"

"I am a woman" Ben kadınım demek değildir.


cumxxi

Hayır hata var. İ am woman diye kaç tane filde sahne gördüm. Anlamsız değil. Heleki erkek kadın kavgası sahnelerinde


ElifSahin337613

Female kadın demek madem, öyleyse neden ilk woman diye öğretiyorlar da soruya gelince female gösteriyorlar? İkisi de aynı şey de neden yanlış gösteriyorlar? Programda hata var...


ykKcjj

Buradaa hatta var i am a woman bir ben bir kadinim demek ama bize ben kadinim diyor yani i am womaan olucakk


Berivan798465

Ben bir kadınım olmazki


hayrettin143238

Bence de yanlis yapacak birsey yok ingilizler bunlar


sealight533

"a" burada çok gereksiz değil mi? Woman kelimesi zaten tek bir kadın olduğunu ifade ediyor.


Nehir32618

Saçma, burada hata var


ilaydoo

Aynen ben bir kadınım demiyor ki ben kadınım diyor I m woman olması gerekir =-O


sudezaloglu

Bu soru yanlış ben bir kadınım deseydi ı am a woman olurdu


Zeynep_eli

Neden orada ben bir kadınım dememiski ben kadinim demis oyuzden a gelmez o ek bir anlaminda yanlislik var soruda abi ya ofgg


Asafhan1

İ am a woman : "ben bir kadınım" dersenizde doğru "ben kadınım" dersenizde doğru kabul edilir dolayısı ile iki türkçe ifadenin ingilizcesi tektir. İnglizce öğrenmek için ingiliz mantığına bakmak lazım türkçe mantıkla maalesef olmuyor.


_WhiteQueen_

Ama ben ne zaman 'a' harfını duolıngo da kullansam her zaman 'neredeyse dogru' dıyor yanlıs olmus


Smeyye237254

Ben bir kadınım dememişki " a " koyalım?


AyeNur202236

I am female ne alaka


RemziyeTan2

Bana da yanlıs dedi ve bir yorum kösesi açıldı bakalim ne olacak


Melek807548

Femala nedir arkadaşlar I am woman yazıyorum I am Female yazıyor


ElifSahin337613

Female= kadın. Woman= kadın...


Nevimoztrk

Neden " ı am woman " cümlesi yanlış oluyor. Woman yerine "female " demem gerekiyormuş. .


AhmetYahi2

I am female yerine I am women ben bir kadınım da doğru değilmi ?


Bra786879

I am famale ne alaka ya woman degilmi


Hamit216204

Bu soru hatali arkadaslar


yusuf329534

Burada hatami var yoksa bilmedigimiz bisimi ben kadinim I am Woman olmasi gerekirken Neden I am a women dogru cevap ? Soru ben bir kadinim degilki ?


Bykush1

I am the woman neden olmuyor?


sanane26794

A olmazsa olmaz mı ???


onur356onur

Neden nokta atış kelimeler istiyor bizden. The yerine the yazınca bile yanlış sayıyor sadece büyük küçük harften


EmineErbey

'Ben kadınım' cümlesini 'ı am female' olarak doğru kabul etmiş.. 'ı am woman' olması gerekmiyor mu ?


aliyaziyor

Bir sürü "woman" örneğinden sonra "I am famele" çıktı böyle olunca iştahım kaçıyor


esaymaz

bir kadın demek için a olması gerekmiyor mu saçmalık


seyhmus2121

X93BYV kulüp kodum ile kulübüme katılın lütfen


kprshMeser

I am a man .ben bir adamım


nazl970313

Ben bir kadınım demiyor


Mukaddes848564

, ııoooporoepe8e9w9


UZYYVZ

Ulan women yazdik neyii yanlis


Whiskyice

Man = adam Men = adamlar, Woman = kadın, Women = kadınlar mAn tekil, mEn çoğul, womAn tekil, womEn çoğul, yani A ile yazarsan tekil, E ile yazarsan çoğul,


Whiskyice

l am a woman = ben kadınım demek ise, Ben bir kadınım : nasıl söylenir ?


Whiskyice

I am a woman ; ben kadınım demekse. BEN BIR KADINIM nasil yazılır , hadi bunu da izah edin ingiliz yobazlari.


kevsoobaak

Niye bana sürekli aynı şeyler soruluyor ezber yaptm artkk


mehmetbara430817

Ben bir kadınım demiyorki ben kadınım diyor ama kabul etmiyor


Azime439795

Ben bir kadınım demiyor ki


Sonnur831572

Az once ben bir adamima i am a man yazdim bu ne alaka bir yazmamis i am a woman yaziyo


nisanur837437

Bundan sonra "a" harfini unutmam ;)


EnderYucel

Cidden kadın olduğumu düşünmeye başladim. :(


Hasankarl2

I am woman neden kabul etmiyor?


dilberm11

Ben bir kadınım demiyor ki a neden


halitkudu

I am a woman ben bir kadınım anlamında ve bize sorulan ben kadınım yani i am woman doğru cevap olmalı


merFaruk817760

I am woman olmasi gerekiyor


meryembusr1

Cevabi kabul etmiyor, dogru yaptim hâlbuki


Asen911985

Burda kadınım demiyomu benmi körüm


HsneTun

Ben bir kadinim demiyor


betl883385

I am women demesi lazımdı


Tolga964295

Ben kadınım. = ingilizcesi ( I am woman. ) ama uygulama hata verdi. Ben kadınım. = ingilizcesi ( I am a woman. ) olması gerektiğini söyledi. I am woman = Ben kadınım. I am a woman = Ben bir kadınım.

Bu kadar basit hatalar olmaması gerek lütfen düzeltirmisiniz bunları.


Melih809421

**keyim yapacağınız işin "Ben kadınım" diyor "a" harfinin ne işi var orda amklarım ben bir kadınım dese tamam ama ben kadınım diyor kaltaklar


zafer806641

I am woman turkish mean ben kadınım i am a woman ben ben bir kadınım


uur471212

I am woman...ben kadınım I am a woman..bir bir kadınım.. Düzeltilmeli


Aydn80986

Bu soru hatalı "a" orada olmamalı


filizzabun

Burada hata var. Ben kadınim diyor. Ben bir kadınım demiyor.


Azra409974

Bu boyle degilinsan varlik oznedi ile kullanirask woman kadin cevirisi a ek i ve im eki olaraksa sadece im a kullanilir bunu yanlis yaomissin ♥


medine995325

Bence bu cevap yanlış


AhmetTerec

siz sahtekarsınız


Muhammed648485

ben bir kadınım diyor ama ben kadınım yazıyor


Lisa2125U

hata var I'm woman olması gerek ben bir kadım derse I'm a woman olurdu


Ferhat456886

Bir önceki çeviride kendiniz ı am woman olarak sunmuştunuz


Gizem0709

Evwt hata var bence de ben bir kadinim yaziyo ingilizce


brahim679342

Yahu bu ne? Sabahtan beridir "I am a woman" yazdırıyor bana. Duolingo, ben "a man"im be kardeşim. Bilinçaltı tesir yöntemleri ve telkinlerle bizi nonoşlaştırmaya mı çalışıyorsun?


Rojbin35762

Yanlışlık var


AhmetGndz827065

A olmaması lazım


ea.unix

Burada hata var. I am a woman ben kadınım demek değil. Ben bir kadınım demek. - This question is error. "I am a woman or I am woman"


ykOZ48

burada ben bir kadınım dememize gerek yok ben kadınım desek yeter ki onu çevirmemizi istiyor "a" koymaya gerek yok


Hasan502879

Ben bir kadınım yazmıyor.Ben kadınım yazıyor.


Feyzullah701298

I am a woman=yanlış I am woman=doğyu


wnehir

Yanlış. Eğer "Ben bir kadınım" deseydi cevabı doğru olacaktı. Fakat burda "Ben kadınım" dediği için cevap "I am woman" olmalıdır. Uygulama güzel ama bu bir hata.


MustafaAli852805

Bence a gelmesi için bir demesi gerekiyordu bu çok saçma olmuş bazen duoloingoyu anlayamıyorum


leventzdem3

A uazmıyor yok ozaman ben 2 kadımmı diyecez herhalde kadınım dersek 1 anlımına gelir


leventzdem3

Ben kadınım yazıyor orda hata veriyor. Yok ben 2 kadımmı diyecez


Ufuk650905

Burda hatta var cevap'ben kadınım' olması gerekir.


Esra_Mine

Evet bence de yanlis


Esra_Mine

Ben bir kadinim deseydi I am a woman olurdu. Ama burada I am woman demis o yuzden I am woman olmali


ceyda407093

Ben kadınım olucaktı ben bir kadınım olması icin cumlede "a" olmasi lazimdi


TheMaratbi

Türkçesini bari "ben bir kadınım" diye sor da biz de ingilizceye çevirdiğimizde yanılgıya düşmeyelim...


NurcanNurs

bu cumlede a yi belirtecek bi cumle yok a istiyor bu yanlis lutfen bu cumleyi duzeltin kafalari karistirmayin sayin yonetmen size sesleniyorum


mustafatun583667

Cumlem dogru sistem de bir yanlislik var dikkate alirsaniz sevinirim


mustafa748512

Hep ingiliz oyunları bunlar


Rabia702689

ben bir kadınım demiyor ki hatalı değil mi sizce


Eyll247836

A bir anlamina geliyor bu yuzden I am women olmaliydi


AhmetSelim785420

Hayat bir ölümse koyayım suratına gülümse


NurahBayra2

Hatalı I'm woman olması gerekiyor


NurahBayra2

Hatalı I'm woman


Ali302294

İ man woman dedim kabul etti yanlışlık var ben adam mıyım kadın mıyım AQ


pomcikpanda

Burada hata var ben bir kadınım demiyor ki


HasanBayna

Arkadaş doğru söylüyor


Seher803721

Açıklamaları okudum söyledikleriniz doğru fakat o zaman ben bir kadınım şeklinde cümleyi vermenizi öneririm. Sonuç olarak dili öğrenmeye çalışıyoruz.


Ali302294

İ am a Woman. Olması lazım diye biliyorum


HaticeSons

Hata var çünkü cümlede bir demiyor


ElifNaz576789

Bana daha female kelimesini öğretmedi bunu kabul etmeliydi basitçe womanı kabul edebilirdi


Aklkp75

Yanlıs ı am wımen olmalı


esaglam3473

O zaman " Ben bir kadinim" olacak, yanlislik var


MertDai

I am woman olacak I am a women diyor yani ben bir kadınım oluyor


Pelin50673

I am a woman ben bir kadınım demek I am woman ise Ben kadınım demek yanlış yanlış şeyler yapılıyor dikkat edelim


Pelin50673

I am a woman ben bir kadınım demek I am woman ise Ben kadınım demek yanlış yanlış şeyler yapılıyor dikkat edelim


D.Skbn

Burda hata var ben bir kadinim demiyor ki sonucta ben kadinim diyor


19pro19

Buradaki "a" nereden geldi


ihsan129969

Yanlışlık düzeltilsin Ben kadınım yazıyor I am woman yazıyor I am a woman yazmıyor fakat ben bir kadınım cevap verilsin istiyor


Aesthsetre

Ben bir kadınım deseydi istediği cevap olurdu fakat I am woman olması lazım.


AbdulRahman55

ben kadınım diyor ben bir kadınım demiyor ki


remsu505697

Eğer bizden ben bir kadınım isteseydi doğru ama burda ben kadınım demiş o yüzden cevap I am women


sinan377196

Burda hata var ben kadınım l am women olacak ...


ELF207589

Ben bir kadınım deseydç orada a kullanmamız gerekirdi. Bu şekilde i am eoman yazmalıyız


EypCanACAR

I am a woman demiyo ki.


Almira426076

I ' am woman olması gerekiyor . Çünkü ben kadınım diyor . Ben bir kadınım deseydi I 'am a woman olurdu .


Batkan759337

Bi soru da "a" ile soruyor. Ondan sonra çıkanda "a" yani "bir" eklemeyince yanlış çıkıyor...


yasemink1905

Ben bir kadinim dememis, ben kadinim demis. O yuzden cevabim dogru


KemalGverc1

Ben bir kadınım. Hatalı cümle


Betl769651

Yanlışlık var "I am woman" olması lazım çünkü Türkçesinde "Ben kadınım" diyor "Ben bir kadınım" demiyor.


jojosiwa540329

Burada bir kadın demiyor "a=bir" gelmemeli


Yusuf370239

Ben kadınım yazmış ben bir kadınım yazmamış ki


KaplanTR

Burda ben bir kadin miyin demis olmuyor muyuz


NazlicanGm

Beb bir kadinim dememiş dolayisiyla a olmamali


[aktif olmayan kullanıcı]

    [aktif olmayan kullanıcı]

      "I am women" değil mi?


eydaAKBABA

      Aynen bir kadın denmiyor kadın deniyor. Hata var


      [aktif olmayan kullanıcı]

bagerda

        Arkadaşlar uygulamada çok fazla yanlış bilgi mevcut biliginiz olsun.


shadowezgii2

        Keşke bir kelimeside belirtilseymiş milletin kafası karışmazdı ve yanlış yapılmazdı başından beri I am a woman olarak öğrendiğim şeyi Ben kadınım cümlesinde 'bir' yazılmadan kabul edilmesi cidden kafa karıştırıcı


BurakYazga1

        Ben bir kadınım demiyorki I am a woman olsun


MuhammedHu562412

        Orada "a" kullanmadığı için cevap "Ben kadınım" olmalıydı


ZahidYldz1

        Ya i am woman olması lazım abi


BurakYazga1

        Bir belirteceğimi var I am a woman olacak. Duzeltin şu yanlışlığı


HlyaCiddi

        Cevrilmesi istenen cümle ben kadınım ben bir kadınım degil


___s_g_l_m___

        Ben bir kadınım demiyorki ben kadınım diyor


Remziye729404

        Ingilizceyi öğrenecem inat ettim


Ahsen185274

        Ben doğru yazdığım halde yanlış diyor


Yunus646063

        Hatalı bir yok ben kadınım yazıyor......?????!!!!!


recep316262

        sürekli sizin hatalarınız yüzünden canım gidiyor ve ben buna deli oluyorum


evval840201

        Doğru olduu halde yanlış diyoo


GachaFnafG

        Ya ı am woman ben kadınım demek bu yüzden soruda ne deniliyorsa onu yaptım


Tatari87

        Ya bu nasıl bir saçmalık I am woman olması gerek miyor mu? a bir anlamına geliryor o zaman ben bir kadınım olucaktı


ilknur420178

        Soruda ingilizcesinin anlami ben kadinim diyo ama a koymus


Muhammetob8

        Sizin ben ananinizi sikiyim orospu cocuklari sikerim boyle cevabi


MAN668283

        "I am woman" olması gerekiyor. Burada bir hata var


catgamer406850

        DOĞRU YAZDIĞIM HALDE YANLIŞ DEDİ


Computer-

        Doğru yapmama rağmen yanlış diyor


Mary383001

        bu yanlış eğer ben bir kadınım deseydi doğru olurdu


2019BTS2013

        Bir harf hata sayilmamali ben zaten saymiyorsunuz şimdi neden hata saydın


sait641750

        İngilizcede a bir anlamına geliyor cümlede ben kadınım yaziyor I am girl yazincada yanlış oluyor


umit2534590782

        Cumlede a yok neden bir yazalim


DnayErol

        Burda hata var ben cevapta doğru yaptım


evval929396

        Yanlışkık var I am a women olursa ben bir kadınım olur


nihal469286

        Soru yanlış a kelimesi yok ki


Esra304992

        Ama Ben kadınım yaziyordu ingilizcesi I am woman olmali


GlbnTuncel

        Ben kadinim:I am woman degil mi


Tlay209313

        Ben kadınım diyor ben bir kadınım demiyor ben cevabımı dogru sayarım sizde lutfen duzeltin bu kadar yoruma simdiye kadar duzeltmeniz gerekiyordu


SelcenBilg

        Burda hata var ben 1 kadınım dersek o zaman I am a woman deriz


Kamil807573

        Kesinlikle hatalı "I am woman." olaması gerekiyor.


McahitGnte

        Yanlış değil mi


mustafa911176

        Soru yanlis cevabim dogruydu


ErhanKatrc

        Ben bir kadınım dese hata doğru ama istenilen cümle ben kadınım


Gyorkem

        A olmamasi lagazim


Gyorkem

        nasil a var kankalar

        Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.