"Ben kadınım."

Çeviri:I am a woman.

4 yıl önce

121 Yorum


ApolloluLaki

Burda hata var.I'm woman olması lazım eğerki Ben bir kadınım dese I'm a woman olurdu

4 yıl önce

incikin_
incikin_

Türkçede "woman" gibi tekil somut bir ismi cümle içinde bir/o vs. bir belirteç olmadan kullanabiliriz.

Ben kadınım.

İngilizcede ise bu dilbilgisi bakımından mümkün değil. Tekil somut isimlerden önce muhakkak bir belirteç kullanıyoruz. İsmin başına a/an/the/this/that/my/your vs. getirmezsek cümlemiz dilbilgisi bakımından yanlış sayılıyor.

I am woman*. YANLIŞ
I am a woman. DOĞRU

Dolayısıyla "Ben kadınım." cümlesini "I am a woman" olarak çevirmek zorunda kaldık. Tuhaf ama gerçek...

NOT: Çoğul isimler için İngilizcede de bu kural yok:

We are women. DOĞRU
(Zaten "biz" dediğimiz için "bir kadınız" diyemeyiz.

2 yıl önce

waayd

Peki buradan yola çıkarsak bir önceki alıştırma adımında şuna benzer bir şey vardı;

  • I eat fish / I eat the fish

Burada "the" gelmesi balık / balığı gibi bir fark oluşturur denilmişti. Bu iki alıştırma birer çelişki olmuyor mu ? "I eat fish" cümlesi de bahsettiğiniz dilbilgisi sorununu barındırıyor fakat soru olarak buna çok benzer bir alıştırma cümlesi vardı.

2 yıl önce

KadirEr9

Fish barindirmaya bilir yanlis hatirlamiyorsan fish hem tekil.hem cogul ingikizcede

9 ay önce

Bykush1
Bykush1

I am the woman neden kabul edilmiyor peki?

10 ay önce

kasm676774

The o manasında kullanılır

5 ay önce

muhamed45

evet size katılıyorum burada bir yanlışlık var.

2 yıl önce

zeynep858690

Bencede ole olmasi lazim

1 yıl önce

Nazlcan921752

doğru

10 ay önce

EsmaNurTur6

Katılıyorum yanlışlık olmalı

10 ay önce

Ahmet837598

Aynen bazi hatalar var

10 ay önce

BRAHM346621

Katılıyorum ustam

9 ay önce

Sinan155681

Aynen oyle

9 ay önce

NurayKayn

Bence de

9 ay önce

abdullah526160

Aynen

5 ay önce

ozan124

Aynen öyle hata var burda

5 ay önce

eternal765142

Katılıyorum bendede yanlis dedi

4 ay önce

burakyeen

Aynen hocam haklisib

4 ay önce

mazlum26463

Ayn

2 ay önce

Hasan808184

Kesinlikle

5 gün önce

seminay7

Bence de

1 gün önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hata yok. Ingilizcede oyle kullanilir. I am woman anlamsizdir/yanlistir https://www.duolingo.com/comment/2319658

4 yıl önce

Bykush1
Bykush1

I am the woman neden olmuyor peki?

10 ay önce

yusuf41

Ya biz bilmiyoruz yada program sallıyor kelimede bir eki yok programin verdiği cevapta ben bir kadınım şeklinde veriliyor ilginç

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

siz bilmiyorsunuz. "I am woman" yanlıştır

4 yıl önce

aysenursoyluusa

nasil ya ben usa`de yasiyorum. i am woman diye bir cümle duydum. i am woman ben kadinim, i am a woman ben bir kadinim demek. yani different sentences

3 yıl önce

Zeynep_eli

Pek sanmiyorum ama oneri ve yorum icin saol... -_-

2 yıl önce

CANRUH1

Belki abd ingilizcesi olduğundan dolayidir

10 ay önce

incikin_
incikin_

Edebi bir metinde kullanıldığına ben de denk geldim."Woman'ı sıfatmış gibi kullanıyordu sanırım.
Ama malum yazarlar/şairler yapabilir; biz yaparsak "Otur, sıfır!" derler.

2 yıl önce

Whiskyice

I woman = Ben kadın I am woman = Ben kadınım I am a woman = Ben bir kadınım Bunun nesini tartışıyorsunuz, ingilizce öğreten sistem de bunun böyle olduğunu bilmiyorsa, kime ne öğretmeye çalışıyor .?

I am a woman = ben kadınım demek ise Ben bir kadınım -> nasıl söylenir

4 ay önce

Iamcayzenglish

I am female nedir yağğğ

1 yıl önce

xxx.zeynep.xxx

Niye ı a woman değilde ı am a woman

3 yıl önce

Bykush1
Bykush1

Cümlede fiil olması lazım. Ama ben bir kadınımın derken bir fiil yok. Bu yüzden İngilizcede yardımcı fiiller kullanılıyor. Am is are.

10 ay önce

OTTOMAN_13

I am woman anlamsiz olabilir ama yazdiginiz kelime yanlış

3 yıl önce

ahmetselin

Ben kadınım diyo ama I am a woman diye yazınca yanlış yazıyo hem de son soruda son canla

3 yıl önce

Elif13yand1

Ben kadınım cümlesini ingilizce yazmamızı istedi.Benim yazdıgım cevap:"I am woman" Ama bunu yanliş kabul etti.Onun çevirisi ise:"I am female" Benim yazdıgım yanlış mı şimdi ?

8 ay önce

cumxxi

Hayır hata var. İ am woman diye kaç tane filde sahne gördüm. Anlamsız değil. Heleki erkek kadın kavgası sahnelerinde

3 yıl önce

SelimArda1

"I am a woman"= "Ben bir kadınım"

"I am a woman" Ben kadınım demek değildir.

1 yıl önce

ElifSahin337613

Female kadın demek madem, öyleyse neden ilk woman diye öğretiyorlar da soruya gelince female gösteriyorlar? İkisi de aynı şey de neden yanlış gösteriyorlar? Programda hata var...

11 ay önce

ykKcjj

Buradaa hatta var i am a woman bir ben bir kadinim demek ama bize ben kadinim diyor yani i am womaan olucakk

8 ay önce

Berivan798465

Ben bir kadınım olmazki

7 ay önce

asiye944299

A= bir

7 ay önce

hayrettin143238

Bence de yanlis yapacak birsey yok ingilizler bunlar

4 ay önce

ilaydoo

Aynen ben bir kadınım demiyor ki ben kadınım diyor I m woman olması gerekir =-O

3 yıl önce

zeynep858690

Aynen ole

1 yıl önce

sudezaloglu

Bu soru yanlış ben bir kadınım deseydi ı am a woman olurdu

3 yıl önce

Zeynep_eli

Neden orada ben bir kadınım dememiski ben kadinim demis oyuzden a gelmez o ek bir anlaminda yanlislik var soruda abi ya ofgg

2 yıl önce

_WhiteQueen_

Ama ben ne zaman 'a' harfını duolıngo da kullansam her zaman 'neredeyse dogru' dıyor yanlıs olmus

1 yıl önce

Smeyye237254

Ben bir kadınım dememişki " a " koyalım?

1 yıl önce

AyeNur202236

I am female ne alaka

1 yıl önce

Iamcayzenglish

Aynen

1 yıl önce

RemziyeTan2

Bana da yanlıs dedi ve bir yorum kösesi açıldı bakalim ne olacak

1 yıl önce

Melek807548

Femala nedir arkadaşlar I am woman yazıyorum I am Female yazıyor

1 yıl önce

ElifSahin337613

Female= kadın. Woman= kadın...

11 ay önce

Nevimoztrk

Neden " ı am woman " cümlesi yanlış oluyor. Woman yerine "female " demem gerekiyormuş. .

11 ay önce

AhmetYahi2

I am female yerine I am women ben bir kadınım da doğru değilmi ?

11 ay önce

emre459618

O needi gız

11 ay önce

Bra786879

I am famale ne alaka ya woman degilmi

10 ay önce

Hamit216204

Bu soru hatali arkadaslar

10 ay önce

yusuf329534

Burada hatami var yoksa bilmedigimiz bisimi ben kadinim I am Woman olmasi gerekirken Neden I am a women dogru cevap ? Soru ben bir kadinim degilki ?

10 ay önce

Bykush1
Bykush1

I am the woman neden olmuyor?

10 ay önce

sanane26794

A olmazsa olmaz mı ???

10 ay önce

onur356onur

Neden nokta atış kelimeler istiyor bizden. The yerine the yazınca bile yanlış sayıyor sadece büyük küçük harften

9 ay önce

EmineErbey

'Ben kadınım' cümlesini 'ı am female' olarak doğru kabul etmiş.. 'ı am woman' olması gerekmiyor mu ?

8 ay önce

aliyaziyor

Bir sürü "woman" örneğinden sonra "I am famele" çıktı böyle olunca iştahım kaçıyor

8 ay önce

esaymaz

bir kadın demek için a olması gerekmiyor mu saçmalık

8 ay önce

zeinab4531

zeinab

8 ay önce

MustafaKem920693

8X2YNU

8 ay önce

seyhmus2121

X93BYV kulüp kodum ile kulübüme katılın lütfen

7 ay önce

kprshMeser

I am a man .ben bir adamım

7 ay önce

nazl970313

Ben bir kadınım demiyor

6 ay önce

Aydn288895
6 ay önce

Mukaddes848564

, ııoooporoepe8e9w9

6 ay önce

UZYYVZ

Ulan women yazdik neyii yanlis

4 ay önce

Whiskyice

Man = adam Men = adamlar, Woman = kadın, Women = kadınlar mAn tekil, mEn çoğul, womAn tekil, womEn çoğul, yani A ile yazarsan tekil, E ile yazarsan çoğul,

4 ay önce

Whiskyice

l am a woman = ben kadınım demek ise, Ben bir kadınım : nasıl söylenir ?

4 ay önce

Whiskyice

I am a woman ; ben kadınım demekse. BEN BIR KADINIM nasil yazılır , hadi bunu da izah edin ingiliz yobazlari.

4 ay önce

kevsoobaak

Niye bana sürekli aynı şeyler soruluyor ezber yaptm artkk

4 ay önce

mehmetbara430817

Ben bir kadınım demiyorki ben kadınım diyor ama kabul etmiyor

4 ay önce

Azime439795

Ben bir kadınım demiyor ki

3 ay önce

Sonnur831572

Az once ben bir adamima i am a man yazdim bu ne alaka bir yazmamis i am a woman yaziyo

3 ay önce

nisanur837437

Bundan sonra "a" harfini unutmam ;)

2 ay önce

EnderYucel

Cidden kadın olduğumu düşünmeye başladim. :(

1 ay önce

Hasankarl2

I am woman neden kabul etmiyor?

1 ay önce

Hasretengl1

Ben bir kadınım demiyor ki a neden

1 ay önce

halitkudu

I am a woman ben bir kadınım anlamında ve bize sorulan ben kadınım yani i am woman doğru cevap olmalı

1 ay önce

merFaruk817760

I am woman olmasi gerekiyor

1 ay önce

meryembusr1

Cevabi kabul etmiyor, dogru yaptim hâlbuki

1 ay önce

ttanem

Evet

2 hafta önce

Asen911985

Burda kadınım demiyomu benmi körüm

1 hafta önce

HsneTun

Ben bir kadinim demiyor

5 gün önce

dilbereroglu

ben bir kadınım diye sorulmuyor!!!

4 yıl önce

Ercan634651

I am women olması gerekiyor. Çünkü ben kadınım diyor ben bir kadınım değil

3 yıl önce

cancan465961

doğru cevap I am woman olmalı çünkü ben bir kadınım demiyor

2 yıl önce

Baxshiyev

Hata var I am woman olmasi gerekiyor.

2 yıl önce

sametND

ı am woman olması lazım

2 yıl önce

ahikazkan

İngilizce 'de sayılabilen bir şey varsa a,the ,this,my ve benzeri olmadan kullanılmaz dedi bir ingilizce öğretmeni.

2 yıl önce

sytomer

I am woman olmalıydı . :S :S :S

2 yıl önce

tuanaba

I am woman olması gerekir

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Türkçede "woman" gibi tekil somut bir ismi cümle içinde bir/o vs. bir belirteç olmadan kullanabiliriz.

Ben kadınım.

İngilizcede ise bu dilbilgisi bakımından mümkün değil. Tekil somut isimlerden önce muhakkak bir belirteç kullanıyoruz. İsmin başına a/an/the/this/that/my/your vs. getirmezsek cümlemiz dilbilgisi bakımından yanlış sayılıyor.

I am woman*. YANLIŞ
I am a woman. DOĞRU

Dolayısıyla "Ben kadınım." cümlesini "I am a woman" olarak çevirmek zorunda kaldık. Tuhaf ama gerçek...

2 yıl önce

EceOktay2

Ben bir kadinim demiyo dogru yaptim yaaa

2 yıl önce

aertun

ben bir kadınım

2 yıl önce

sumeyye2006

katılıyorum

2 yıl önce

bernaertrk

bir diye ifade etmiyor

2 yıl önce

caner913091

Nasıl iş bu

2 yıl önce

Hilal582617

Burda hata var.Ben bir kadınım.Cümlesinin İngilizce'si istenmiş I am woman dedim kabul etmedi.I am a woman olacakmış.Ama bu cümle ben bir kadınım demek yani ben doğru yaptım ama soru yanlış

2 yıl önce

DenizEfe11

Bence I'm a woman olması lazım

2 yıl önce

UzakBakNakres

ben bir kadınım

2 yıl önce

Elif0032

Bir kadınım demiyooo

2 yıl önce

Asafhan1

İ am a woman : "ben bir kadınım" dersenizde doğru "ben kadınım" dersenizde doğru kabul edilir dolayısı ile iki türkçe ifadenin ingilizcesi tektir. İnglizce öğrenmek için ingiliz mantığına bakmak lazım türkçe mantıkla maalesef olmuyor.

2 yıl önce

muhamed45

ama yanlış ben kadınım diyor orada ingilizce de ben bir kadınım diyor o nasıl oluyor.

2 yıl önce

_WhiteQueen_

ı an the woman bır etkınlıke olmustu çelıskılı

2 yıl önce

enessina
enessina

ben bir kadınım yazmıyoki doğru yapalım

2 yıl önce

eslem469210

bence woman olacaktı

1 yıl önce

arda56978

hata var

1 yıl önce

ceren302612

Im bu sekilde de kabul edilsin

1 yıl önce

Alya598681

ya bence I'm woman olsa da olur

1 yıl önce

AslSimge

ben kadınım derken neden I am woman değil de ı am famele diyoruz

1 yıl önce

Betl164986

Halla hallaaa

1 yıl önce

ZEHRAKERME

Soru yanlış soru "I am women."olması lazım değilmi?

1 yıl önce

blueandgreendik

biz bilmiyoz tamam 'a' var tamam :)

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.