1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Genelde cumaları biz balık y…

"Genelde cumaları biz balık yeriz."

Çeviri:In general we eat fish on Friday.

March 15, 2014

11 Yorum


BarOkan1

Usually ile generally ayni degil mi acaba


onur458

Niye in degil on ??


yasdem

On the fridays yazdim the olursa anlam bozuluyor mi


omercito

Öncelikle THE meselesi:

Belirli bir Cuma gününden bahsederken, "the Friday" kullanabilirsiniz yani mesela:

"On the Friday that we met" veya "The Friday that we met on" - "Tanıştığımız Cuma gününde"

Aynı şekilde belirli Cuma günlerinden bahsederken "the Fridays" kullanabilirsiniz.

"Christmas and New Year holidays that start on the Fridays of December 20 and 27" - "Aralık ayının 20 ve 27'si Cuma günleri başlayan Christmas ve Yeni yıl tatilleri."

__

Yukarıdaki cümle belirli bir Cuma gününden bahsetmiyor. Bu nedenle "the" artikeline ihtiyaç yok. Dolayısıyla "on Friday" veya "on Fridays" kullanımlarının ikisi de doğrudur, iki şekilde de kullanılır yukarıdaki örnek için. Aynı anlama gelir.


MeHMeDSaMiL55

Eyvallah on Fridays sorcaktım peki In Generally olmasa da on Friday cumaları anlamına gelir mi


Kadriye658505

We den sonra neden are kullanilmamiş?


carpediem...

we usually eat fish in friday neden olmazz


devecci

Bu sık var mıydı:) gunlerden once on gelir zaten in degil


ismail719561

Usually ile generally aynı anlamda olduğu belirtilmeli.


yavuzkagan2

genelde "usually"değil mi


mustafa447093

BURADA BALIĞIN BELİRTECİ NEDİR, the or a? yada sayılabilir olduğu için fishs mi?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.