1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Genelde cumaları biz balık y…

"Genelde cumaları biz balık yeriz."

Çeviri:In general we eat fish on Friday.

March 15, 2014

13 Yorum


BarOkan1

Usually ile generally ayni degil mi acaba


ismail719561

Usually ile generally aynı anlamda olduğu belirtilmeli.


hazel629837

İn ve on nerede nasıl kullanılıyor anlamakta zorlanıyorum


yasdem

On the fridays yazdim the olursa anlam bozuluyor mi


omercito

Öncelikle THE meselesi:

Belirli bir Cuma gününden bahsederken, "the Friday" kullanabilirsiniz yani mesela:

"On the Friday that we met" veya "The Friday that we met on" - "Tanıştığımız Cuma gününde"

Aynı şekilde belirli Cuma günlerinden bahsederken "the Fridays" kullanabilirsiniz.

"Christmas and New Year holidays that start on the Fridays of December 20 and 27" - "Aralık ayının 20 ve 27'si Cuma günleri başlayan Christmas ve Yeni yıl tatilleri."

__

Yukarıdaki cümle belirli bir Cuma gününden bahsetmiyor. Bu nedenle "the" artikeline ihtiyaç yok. Dolayısıyla "on Friday" veya "on Fridays" kullanımlarının ikisi de doğrudur, iki şekilde de kullanılır yukarıdaki örnek için. Aynı anlama gelir.


yavuzkagan2

genelde "usually"değil mi


mustafa447093

BURADA BALIĞIN BELİRTECİ NEDİR, the or a? yada sayılabilir olduğu için fishs mi?


[aktif olmayan kullanıcı]

    Niye in degil on ??


kdemir1

    "we eat fish usually on Friday" yanlış dedi. Aynı anlama gelmiyor mu??


Bekir962539

    "In general on fridays we eat fish" olmaz mı?


sehertopalbilgin

    "We eat fish usually on Friday" yazdım yanlış dedi. Neden?


Ali125340

    Bu at, on, in farkını açıklayabilir misiniz


CumaAli350984

    On friday we eat fish in general

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.