"Genelde cumaları biz balık yeriz."

Çeviri:In general we eat fish on Friday.

4 yıl önce

10 Yorum


BarOkan1

Usually ile generally ayni degil mi acaba

4 yıl önce

yasdem
yasdem

On the fridays yazdim the olursa anlam bozuluyor mi

4 yıl önce

omercito
omercito

Öncelikle THE meselesi:

Belirli bir Cuma gününden bahsederken, "the Friday" kullanabilirsiniz yani mesela:

"On the Friday that we met" veya "The Friday that we met on" - "Tanıştığımız Cuma gününde"

Aynı şekilde belirli Cuma günlerinden bahsederken "the Fridays" kullanabilirsiniz.

"Christmas and New Year holidays that start on the Fridays of December 20 and 27" - "Aralık ayının 20 ve 27'si Cuma günleri başlayan Christmas ve Yeni yıl tatilleri."

__

Yukarıdaki cümle belirli bir Cuma gününden bahsetmiyor. Bu nedenle "the" artikeline ihtiyaç yok. Dolayısıyla "on Friday" veya "on Fridays" kullanımlarının ikisi de doğrudur, iki şekilde de kullanılır yukarıdaki örnek için. Aynı anlama gelir.

4 yıl önce

MeHMeDSaMiL55

Eyvallah on Fridays sorcaktım peki In Generally olmasa da on Friday cumaları anlamına gelir mi

1 yıl önce

carpediem...

we usually eat fish in friday neden olmazz

4 yıl önce

devecci

Bu sık var mıydı:) gunlerden once on gelir zaten in degil

3 yıl önce

ismail719561

Usually ile generally aynı anlamda olduğu belirtilmeli.

2 ay önce

yavuzkagan2

genelde "usually"değil mi

3 hafta önce

yunus103711

Soru yanlis

1 yıl önce

incikin_
incikin_

Soruda yanlışlık olduğunu düşündüğünüzde cevap ekranında çıkan bayrak ikonuna tıklayarak bunu rapor edebilirsiniz.

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.