1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Dziecko pije mleko."

"Dziecko pije mleko."

Tłumaczenie:The child is drinking milk.

March 15, 2014

20 komentarzy


AllFred1

A dlaczego nie a milk tylko samo milk ??


annkaaaaa

bo milk jest niepoliczalne :)


WeronikaSt2

Ale woda tez jest niepoliczalna a tutaj jest the water :/


eskeV2

Przedimek określony (definite article): the

Używa się go z rzeczownikami w liczbie pojedycznej i mnogiej, zarówna z policzalnymi i niepoliczalnymi. W odróżnieniu od a, the oznacza on jakiś konkretny obiekt. Używa się go, gdy wiadomo a jakim dokładnie obiekcie mówimy.


zagaj29

Hmm skąd mam wiedzieć czy dziecko pije wodę w tej chwili, czy to jego zwyczaj że pije wodę....


KrzysztofFX

dokładnie. też się nad tym zastanawiałem


maja410142

No własnie czemu is. Dziecko jest pije mleko?


Kamila312237

W czasie teraźniejszym zawsze jest czasownik "być" w odpowiedniej do osoby formie (tutaj właśnie "is").

Dodatkowo na końcu każdego czasownika jest "ing".

Przykład:

I AM runING. You ARE eatING. Girl IS skiING.


KrzysztofFX

Kamila312237 tu się zgadzam bo czasie teraźniejszym rzeczywiście używa się zawsze czasownika być ale teraz inne pytanie. to są podstawy, dlaczego oni w podstawach wyskoczyli od razu z czasem teraźniejszym? i skąd mam wiedzieć że to jest czas teraźniejszy?


30071958elka

dlaczego drinks a nie drink?


yuioyuio

Ponieważ do czasownika w czasie teraźniejszym w 3. osobie liczby pojedynczej dodajemy końcówkę s.


beata68421

Napisałam "child", dlsczego powinno być "the child" ?


Kasia57037

Is + ing (drinking) = Present Continous. Nie zgodze sie z "the", bo nic nie wiem o tym dziecku.


br0d4
Mod

Jeśli nie "the", to musisz wpisać "a". To zdanie jest bez kontekstu, więc obie wersje będą poprawne - ale pominąć przedimka tu nie wolno.


Magdalena656290

Dlaczego musi hyx5 dodatkowo "is"


PaweBisisk

Dlaczego the child?


Karolina194018

Drinking ? Dla czego jak bylo ona pije wode bylo she drinks water.. a tu nagle drinking i do tego is ...


br0d4
Mod

Zdanie powinno być w czasie Simple Present ("The child drinks milk."), ale ze względu na konflikt z kursem języka polskiego dla anglofonów zostało podmienione na Present Continuous ("The child is drinking milk."). Usuwam więc to zdanie z kursu j. angielskiego.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.