1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "She must hate me."

"She must hate me."

Překlad:Ona mě určitě nenávidí.

April 21, 2017

10 komentářů


Palko33

Musí mě nenávidět. -takto nejde?


Nemesis_NaR

"Musí mě nenávidět" ve významu, že to má za úkol a že to musí dělat je "She has to hate me." Ovšem "must" v této větě má jiný význam - "určitě (to tak je)".

Použití v jiné větě: "You must be right = Tak to musíš mít pravdu/To máš určitě pravdu." či "The film must be very good = Ten film je určitě velmi dobrý."

Tj. jedná se o sekundární modální sloveso podle rozdělení uvedeného zde: http://www.helpforenglish.cz/article/2006061201-modalni-slovesa


JiMeitner

Musí mne nenávidět se v češtině normálně používá. A ne v tom významu co píšete, ale ve významu určitě nenávidí.


Filomena.Prvni

Trochu bych zpochybnila onu určitost v uvedených příkladech. Že mne nenávidí, je možná mé přesvědčení, ale nemusí to tak být. Polemika o pravdě by byla na dlouho a film může být dobrý, ale nemusí se všem líbit. Takže v češtině je použití "muset" daleko běžnější nežli "určitě" v uvedených větách. Jelikož tam právem visí ve vzduchu stále nějaké to procento neurčitosti, pochybnosti.


tatka_
Mod

System prijima "musí mě nenávidět".


ratermir

Překlad "One mě musí nenávidět" to taky neuznalo a ten mi přijde jako naprsoto český a významově shodný (je to mé přesvědčení že mě ONA nenávidí). Reportoval jsem, uvidíme ...


tatka_
Mod

Zřejmě vám to neuznalo kvůli překlepu ve slově “ona”.


ratermir

Děkuji, jsem slepýš :)


ViktorUksa

Chtěl bych se prosím zeptat, proč se v této větě nepoužije 'hates'? V jiné obdobné větě 'hates' bylo, ale už si bohužel nevzpomenu, jak přesně zněla.


kacenka9

V te vete je hlavni sloveso 'must'. Ktere se ale ve 3. osobe j. c. nemeni. A take po nem, dost zaludne, nenasleduje infinitiv s 'to', ale bez.

Kdybychom pouzili jine slovni obraty, namisto 'ona me musi nenavidet',

She definitely hates me. Takze to 'must' nahradime prislovcem a z 'hate' se stane jediine sloveso, tak se hned zmeni na 'hates'

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.