"Az ollóm a kabátomban van."

Fordítás:My scissors are in my coat.

4 éve

16 hozzászólás


AudryNewhouse

Néhány főnévnek csak többesszámú alakja van. Azok sorolhatók ide, amik páros dolgokat takarnak (tehát nem szétválaszthatóak), vagy azok a ruhadarabok, amiket páros testrészen viselünk.

Például: scissors (olló), jeans (farmer), trousers (nadrág), pyjamas (pizsama), glasses (szemüveg), socks (zokni), shoes (cipő) stb...

Pl.: Where are my scissors? A válaszban is többesszámot kell alkalmazni, akkor is, ha itt csak egy ollóról van szó.

Remélem, ki lehet bogozni belőle a lényeget. :)

4 éve

TloszAnob

Csak annyival egészíteném ki ezt a nagyon hasznos hozzászólást, hogy a "scissor" -s- nélkül már ige és a jelentése: ollóval vág.

4 éve

MarcsiHorvath

köszönöm

4 éve

Lazyattis

Ez tényleg hasznos kommnet, köszönöm. A mellett hogy elég furán gondolkodik az angol , ennek elfogadása mellett kérdés, hogy akkor miként fejezem ki ha több olló is van a kabátomban? Mondjuk "more"?

3 éve

bence86

ja ja értem, köszönöm :) valamit így kezdtem levenni hogy páros szerű az olló csak nem voltam biztos mert máshol nem találkoztam, vagy átsiklottam fölötte, de most így már fix a szitu, köszönöm:)

4 éve

AudryNewhouse

Nincs mit. :)

4 éve

Eugene9991212

nagyon jó, hogy leírtad, mert nekem sem volt meg az információ, hogy az olló is a szavaknak ebbe a csoportjába tartozik, néztem csak mint Rozi a moziban, hogy miért nem jó a válasz :-)

4 éve

AudryNewhouse

Örülök, hogy segíthettem. :)

4 éve

Letti87

Köszönöm!

3 éve

Mokka75

Köszi, teljesen.

3 éve

Sanyi84451

Ezt még szokni kell... A válasz precíz, köszi

1 hónapja

bence86

egyébként miért are és miért nem is? eddig abban voltam hogy 1 nél több dolog esetén jön az Are és ha egy dolog akkor is

4 éve

AudryNewhouse

Mert többesszámban kell használni a szót, így az are-t és nem az is-t vonzza maga után.

4 éve

Tigrig

Miért nem fogadja el a "jacket"-et kabátnak?

4 éve

tortibor

The my scissors are in the my coat.

Nekem még mindig a "The" okoz problémát.

4 éve

GyrgyFnyes1
GyrgyFnyes1

idézet :Nem tesszük ki a határozott névelőt: Birtokos, mutató, kérdő és vonatkozó névmás előtt illetve után. My pencil is in the pencase. - A ceruzám a tolltartóban van.

4 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.