"Ben basketbolu hiç sevmem."

Çeviri:I do not like basketball at all.

4 yıl önce

10 Yorum


yudumyelda

Dil öğrencisi olarak i never like basketball ile i don't like basketball at all cümlelerinin arasındaki farkı öğrenememişim. Arasındaki fark sizce nedir peki? Ve bu at all ike biten cümlenin doğruluğunu anlatabilecek biri?

4 yıl önce

fatmaunver88-

I never like basketball neden olmuyor

3 yıl önce

DenizKama

Yudumyelda' yanıt2: A bir de ayrıca; 'Not at all' kullanımı var onun da anlamı; 'birşeyin bulunmadığı durumlarda' "Hiç" demektir yani 'Hiç Yok' gibi. İlaveten " -Birşey değil- veya -önemi yok- " derken de kullanılabilen bir kalıptır. Bahse konu cümlenin biçimindeki farklılık ise 'not' ile 'at all' arasına istenilmeyen, sevilmeyen veya hiç bulunmayan şeyin ne olduğu yazılıp kalıbın tamamlanmış olmasından kaynaklanmaktadır. Zira 'Not at all' dedikten sonra Like basketball diye devam etmek cümleyi anlaşılmaz hale getirir.

1 yıl önce

hikilic

süper elinize sağlık kafamdaki soru işaretine nokta atışı yaptınız.

1 yıl önce

DenizKama

Yudumyelda'ya yanıt: 'I do not' ile başlayan cümle 'Olumsuz bir cümle kurulumudur ve gramer yapısıda aynen kurulduğu biçimdedir. 'I never like basketball' cümlesi ise cümle yapısı olumlu biçimde kurulan bir kullanım biçimidir. Bir insan bir cümleyi her iki opsiyonla da kullanabilir, bu kişinin tercihine kalmıştır. Olumlu bir cümle olumsuz bir mana ile kullanılmak istenirse cümlede manayı olumsuz kılacak olan "Never, No" vb. bir kelimenin cümlede kullanılmasına ihtiyaç vardır. Bu da bir gramer kuralıdır. Ayrıca Never kullanarak kurulan cümlede manaya olumsuz cümlenize ilaveten ASLA sevmem, 'Hiçbir zaman yapmıyacağım bir şey' demeyi eklemiş oluyorsunuz. Bu da manada bir tercih yapmayla alakalı bir durum. Kişi tam olarak ne anlatmak istiyorsa o tarz bir cümle kuracaktır.

1 yıl önce

AhmetYlmaz4

I never like the Basketball demiştim olmadı?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

the basketball, the football, the tennis gibi kullanımlar doğru değil, çünkü "belirli bir basketbol"dan konuşuyor olma ihtimaliniz yok

4 yıl önce

ADYavi

Bu soru icin mi gecerli bu soylediginiz. Cunku sporlarin yapilisi bircok ulkede farklidir. Ornegin ingiliz basketbolu serttir.

2 yıl önce

hodoras
hodoras

At all oldum olası gibi düşünün

2 yıl önce

Bra595232

"I do not like at basketball" olması gerekirdi

4 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.