Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I was born there."

Çeviri:Ben orada doğdum.

0
4 yıl önce

14 Yorum


SEVDE1997

Was dan nasil fiil geliyor ? O sadece isim cumlelerinde kullanilmaz mi ???

4
Cevap ver3 yıl önce

husonet

Bende merak ettim bu konuyu

0
Cevap ver3 yıl önce

MehmetAkif596305

ben de bilmiyor ve merak ediyorum

0
Cevap ver3 yıl önce

MCosan
MCosan

Kalıp halinde.

0
Cevap ver2 yıl önce

AhmetSaidN

Kalıp olmasına kalıp da niçin böyle bir kalıp var? Araştırmadan ezberlememek lazım. Cümleyi incelediğimiz anda was dan sonra Verb2 geldiği görülüyor. Bu yapı ezber değildir. Bu türkçedeki edilgen çatının(passive voice) ingilizcedeki past halidir. Yapılan fiilin başkası tarafından yapıldığını belli eder. Doğmak söz konusu olduğunda kendi başınıza doğamayacağınız için sizi anneniz doğuruyor. Cümledeki özne sizsiniz, fiil doğmak. Fiil size başkası tarafından yaptırıldığı için haliyle passive voice kullanılıyor. Kalkıp da buna 'kalıp' derseniz koskocaman bir konuyu kâle almamış olursunuz. Asıl bunu edilgen yapmasaydık yanlış olurdu. Özet: Ben başkası tarafından doğuruldum anlamına gelen, "I was born" kullanılır.

23
Cevap ver2 yıl önce

MCosan
MCosan

Vay be. :D

0
Cevap ver2 yıl önce

agubucu
0
Cevap ver2 yıl önce

murat47295

Ustam öğret bize

0
Cevap ver1 yıl önce

opsiyonel-kisi

sanırım bear- bore- born şeklinde fiilin halleri bu yüzden tam karşılığı doğuruldum oluyor.

0
Cevap ver2 yıl önce

ozlena

There anlaşılmiyor

1
Cevap ver3 yıl önce

MCosan
MCosan

Was born bir kalıp.

1
Cevap ver2 yıl önce

Tahir648830

there burada demek değil miydi?

0
Cevap ver1 yıl önce

Lalisa.manoban56

Hayır, orada demektir. Burada here anlamına gelir.

1
Cevap ver11 ay önce

Velikaraki

BORN

born teriminin İngilizce Türkçe sözlükte anlamı {s} doğmuş O bir Amerikalı, ama o Japonya'da doğmuş ve büyümüş olduğu için, oldukça akıcı bir şekilde Japonca konuşabiliyor. - He is an American, but as he was born and brought up in Japan, he can speak Japanese quite fluently. O, yirmi yıl önce doğmuş olmayı diledi. - She wished she had been born twenty years earlier. doğmak Doğmak, evlenmek ve ölmek, her zaman para getirir. - Be born, get married, and die; always bring money. Adam fakir olarak doğmaktan utanıyordu. - The man was ashamed of being born poor. {s} doğum Şubat ayında doğanlar diğer aylarda doğanlardan ayın daha yüksek yüzdesini doğum günlerini kutlayarak harcarlar. - People born in February get to spend a higher percentage of the month celebrating their birthdays than those born in other months. Onlar Tayland doğumlular. - They were born in Thailand. doğma Babam, ben doğmadan önce öldü. - My dad died before I was born. Ebeveynlerim ben doğmadan önce evlendiler. - My parents have been married since before I was born. {s} doğuştan: a born preacher doğuştan vaiz kökenden gözlerini açmak doğuştan Tom doğuştan kör değildi. - Tom was not born blind. Kojin Kudo bir doğuştan şairdir. - Kojin Kudo is a born poet. dünyaya gelmek (Kanun) vuku bulmak doğdu 29 haziran 1979 da zonguldakta doğdu. Onun nerede doğduğunu biliyor musun? - Do you know where she was born? İsa, Meryem'in bir çocuğu olarak doğdu. - Jesus was born of Mary. doğan O, Yengeç burcunda doğan kızların cesur olduğunu söylüyor. - It says girls born under Cancer are 'daring'. Ben Showa döneminde doğan bir insanım. - I'm a person who was born during the Showa era.

0
Cevap ver1 ay önce