Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Jesteś na diecie?"

Tłumaczenie:Are you on a diet?

1 rok temu

2 komentarze


angielski623572

Moze ktos madrzejszy wytlumaczy mi kiedy piszemy "a" przed rzeczownikiem a kiedy "the"? Czasami mam wrazenie ze Duo traktuje to jako ruletke!!!!

1 rok temu

alburd
alburd

Według mnie to niedopatrzenie. 'The' oznacza konkretną rzecz, a 'a' jakąś nieokreśloną. Jesli więc rozmawiam z osobą, która często robi diety np. surówkowe i ja wiem o tym, to spytam o 'the diet'. Jesli z kolei nie znam przyzwyczajeń tej osoby i podejrzewam, że jest na diecie to spytam o 'a diet'. Obie wersje wg mnie powinny być uznawane.

11 miesięcy temu