"Adam suyu içiyor."

Çeviri:Der Mann trinkt das Wasser.

1 yıl önce

3 Yorum


Natherian
Natherian

Das yazmamıza gerek varmı çünkü das das dem akuzatif halide das nominatif halide ?

1 yıl önce

Eluvian_

Sorunuzu tam anlamadım ancak:

  • Der Mann trinkt Wasser. = Adam su içiyor.
  • Der Mann trinkt das Wasser. = Adam suyu içiyor. (belirli bir sudan bahsediliyor, rastgele bir su değilse ve konuşmacı da dinleyici de hangi sudan bahsedilidğini anlıyorsa "der/die/das" belirli artikelleri kullanılır. Türkçedeki karşılığı (eğer cümle içinde nesne durumundaysa) belirtili nesnedir.)

"trinken" fiili akkusativ gerektirir. Ve "das" nominativ halde de akkusativ halde de aynıdır.

1 yıl önce

Natherian
Natherian

Hmm anladım ''the'' gibi yani. Teşekkürler.

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.