"Adam suyu içiyor."

Çeviri:Der Mann trinkt das Wasser.

April 23, 2017

4 Yorum


Natherian

Das yazmamıza gerek varmı çünkü das das dem akuzatif halide das nominatif halide ?

April 23, 2017

Eluvian_

Sorunuzu tam anlamadım ancak:

  • Der Mann trinkt Wasser. = Adam su içiyor.
  • Der Mann trinkt das Wasser. = Adam suyu içiyor. (belirli bir sudan bahsediliyor, rastgele bir su değilse ve konuşmacı da dinleyici de hangi sudan bahsedilidğini anlıyorsa "der/die/das" belirli artikelleri kullanılır. Türkçedeki karşılığı (eğer cümle içinde nesne durumundaysa) belirtili nesnedir.)

"trinken" fiili akkusativ gerektirir. Ve "das" nominativ halde de akkusativ halde de aynıdır.

April 23, 2017

Natherian

Hmm anladım ''the'' gibi yani. Teşekkürler.

April 23, 2017

AOCAOC1

Tmm anladım teşekkürler EUVİAN_

January 24, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.