"Dedeye mi yazıyorsun?"

Çeviri:Schreibst du dem Großvater?

April 25, 2017

10 Yorum
Tartışma kilitli.


AsabCako

Schreibst du zum Großvater? Yanlışmı


SteffiBookworm

Evet, yanlış.
Doğru cevaplar:
Schreibst Du dem Großvater?
Schreibst Du an den Großvater?


SteffiBookworm

"zum" burada kullanılamaz. "an" kullanmalıyız. Fiiller yapısı: an jemanden (Akkusativ) schreiben
Veya:
jemandem (Dativ) schreiben


Azat690168

Fiilerin yapısından dolayı "zum" kullanılamaz demişsiniz. Ben tam anlayamadım, biraz daha açıklayabilir misiniz? Ya da anlamam için önereceğiniz bir kaynak var mı? Teşekkür ederim şimdiden.


Billyjin5

Daha önceki cevaplar da "zum" kullanilmisti cok iyi biliyorum cünkü not almistim...


MahirMiran6301

Schreibst du an den Großvater'i kabul etmiyor.


Suphikl

ob nerde mi eki


Eluvian_

Almancada bizdeki gibi soru ekleri yok. Bunun yerine fiili başa getirdiğinizde soru cümlesi elde edersiniz.


Suphikl

ANLADIM TŞKLER

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.