Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"İnsan süte ihtiyaç duyar."

Çeviri:Man braucht Milch.

1 yıl önce

2 Yorum


AsliGozpinar

man değilde menschen kullanamaz mıyız? kabul etmedi de

1 yıl önce

SteffiBookworm-

http://www.almancam.com/habergoster.asp?id=413 :

"... man - bu konu ayrıca antatılacak !

... man

Man belgisiz zamiriözel bir anlam taşıdığı gibi, bahsi geçen konunun herkes için geçerli oldugunu belirtir, Almanca da oldukca sık kullanılır. Herhangi bir şeyin yasaklandığını ve bu yasagın herkes için gecerlili oldugununu belirtir.

Man belgisiz zamiri ile kullanılan fiiller daima üçüncü şahısa göre çekilir. Türkçe’de beraberinde bulunan fiile göre; yapılır, edilir, anlamına gelir bir fiille kullanmadan önce normal fiilin üçüncü tekil şahsa göre çekimini bilmemiz gerekir.

Örnekler:

gehen in üçüncü tekil şahsa göre çekimi Şimdi er şahıs zamirini kaldırır ve er’ in yerine man belgisiz zamirini koyarız.

Man belgisiz zamirinin yardımcı fiillerle çekimi

man kann (können)

man darf (dürfen)

man muss (müssen)

man soll (sollen)

man will (wollen)

Örnek cümleler:

  • Man darf hier nicht fotografieren.

  • Burada resim çekilemez,

  • Man kann das so sagen.

  • Bu böyle söylenebilir.

  • Man kann das so machen.

  • Bu böyle yapılabilir.

  • Das kann man so essen.

  • Bu böyle yenilebilir.

  • Kann man das so machen?

  • Bu böyle yapılabilir mi?

  • Man kann alles, wenn man will.

  • İnsan isterse her şeyi yapabilir.

  • Man soll anständig sein.

  • Terbiyeli olmalı.

  • Man soll ehrlich sein.

  • İnsan doğru olmalı.

  • Man muss wissen, wann man Recht hat.

  • İnsan ne zaman haklı olduğunu bilmeli.

  • Man darf hier nicht rauchen.

  • Burada sigara içilmez.

  • Man darf hier nicht angeln,

  • Burada balık tutmak yasaktır.

  • Man muss vorher die Formulare ausfüllen.

  • Önce anketlerin doldurulması gerek.

  • Die Suppe soll man heiss essen.

  • Çorba sıcak yenmeli.

  • Man soll im Leben sparsam sein.

  • İnsan hayatla tutumlu olmalı.

  • Man darf in der Bibliothek nicht reden.

  • Kütüphanede konusulmaz.

  • Man soll sich täglich waschen.

  • İnsan her gün kendini yıkamalı,

  • Man soll viel wasser trinken.

  • İnsan fazla su içmeli.

  • Man soll nicht alles ernst nehmen.

  • İnsan her şeyi ciddiye almamalı.

  • Man soll nicht jedem glauben.

  • İnsan herkese inanmamalı. ...:

1 yıl önce