"Het meisje eet een citroen."

Vertaling:The girl eats a lemon.

4 jaar gelden

7 opmerkingen


alieniehot

a is als het volgende woord niet met een klinker begint. bij een woord beginnent met een a -e-o-i- u-dan word het an

3 jaar gelden

creatflowers

Thanks!

3 jaar gelden

mootjetkd040

waneer is eat en waneer eats

2 jaar gelden

samidude

When do you use "het" and when "de" to translate "the"..?

3 jaar gelden

EsmeeVanSc

Whay eats

4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Zie mijn uitleg hier over de verbuiging van het werkwoord in de tegenwoordige tijd. :)

De 3e persoon enkelvoud krijg er een -s bij.
Eten, of 'to eat', wordt verbogen als:

  • Ik eet - I eat
  • Jij/Je eet - You eat
  • Hij/Zij/Het eet - He/She/It eats
  • Wij/We eten - We eat
  • Jullie eten - You eat
  • Zij/Ze eten - They eat
4 jaar gelden

mootjetkd040

wat is het verschil tussen a en an en waneer moet je ze gebruiken

2 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.