Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"They eat some apples."

Çeviri:Onlar biraz elma yerler.

0
4 yıl önce

17 Yorum


selin.tkg

'Apples' kelimesinde çoğul eki varken cevirdigimizde nasıl 'elma' diye cevirmemiz bekleniyor?

6
Cevap ver3 yıl önce

Turker90

Bizde iki elma denilebilir ama onlarda iki çoğul olduğu için apples diye çoğul söylerler. Yani onlar öyle diyorlar biz de böyle diyoruz.

2
Cevap ver3 yıl önce

Viforvendetta

'Onlar birkaç elma yer' neden kullanamıyoruz acaba ?

5
Cevap ver4 yıl önce

Nazli.

Bence çeviride hata vermesinin nedeni birkaç olması değil sonunda yer yerine yerler olması gerekir.Çünkü apple countable nouns some biraz / birkaç olarak kullanılabilir diye düşünüyorum. Bu cümlede çoğul ifade var They "yer" tekil bir anlatım olduğu için hata veriyor olabilir birde şöyle dene istersen. Onlar birkaç elma yerler.

4
Cevap ver4 yıl önce

Viforvendetta

Anladım çok teşekkür ederim

1
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

düzeltmek istedim, bu cümlede yüklemin tekil olmasının hiçbir sakıncası yok. yer de olur yerler de. "some" ın asıl çevirisi "biraz" olduğundan bir kaç eklenmemiş

5
Cevap ver4 yıl önce

hmustak

"bazı" da olabilir mi?

2
Cevap ver3 yıl önce

AlperYlmaz8

Olur

1
Cevap ver2 yıl önce

EminTopcu

Yer yazdım kabul oluyor.

1
Cevap ver2 yıl önce

Turker90

"Onlar birkaç elma yiyorlar." Bu cümle neden doğru sayılmıyor? Onlar şimdiki zamanda bile geniş zamanda kullanıyorlar. Ama bu karışıklığa yol açıyor. Yani onların geniş zamanı bana şimdiki zamanmış gibi de geliyor.

2
Cevap ver3 yıl önce

ErhanCebeci

bo konudaki başka some içeren cümlenin doğru cevabıyla çelişki oluşturuyor bunun cevabı.

1
Cevap ver4 yıl önce

rabiadrk

elmalar olması lazım apples olduğuna göre

1
Cevap ver3 yıl önce

Turker90

Türkçe'de iki elma diyebilirsin ama İngilizce'de two apples denilmek zorundadır. Bizdeki farklı onlardaki farklı.

1
Cevap ver3 yıl önce

1919a
1919a

Biraz yerine birkaç kullanılması daha doğru bence

1
Cevap ver2 yıl önce

FatihErcin

Maalesef programın çevirileri bazen kırık oluyor. Bizim türkçede hiç kullanmadığımız kalıpları ingilizce mantıkla doğru tercüme olarak sunuyor. Buna da dikkat etmeli...

1
Cevap ver2 yıl önce

Huseyin734228

Biraz kullanmak için few kelimesi daha mantıklı olurdu. Some diyorsa birkaç kelimesinin eklenmesi gerekir bence.

1
Cevap ver2 yıl önce

sibelca

Some yerine a few kullanilmali elma icin

1
Cevap ver1 yıl önce