Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"The staff reads the newspaper."

Vertaling:Het personeel leest de krant.

0
4 jaar gelden

5 opmerkingen


MaryCatherine333

Ik had: de medewerker leest de krant, maar dat was fout omdat "staff" is meervoud? Wat is enkelvoud van Staff dan (dus 1 medewerker)?

0
Reageer3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Wanneer je maar naar 1 man personeel refereert gebruik je in het Nederlands doorgaans ook niet "het personeel", zoals u zelf al aangeeft wordt dat "de medewerker" of bijvoorbeeld "het personeelslid".

In het Engels is dat hetzelfde, wanneer je maar naar 1 man personeel refereert gebruik je niet "the staff" maar bijvoorbeeld "the employee" of "the member of staff".

2
Reageer13 jaar gelden

MaryCatherine333

Heel duidelijk! Bedankt :)

0
Reageer3 jaar gelden