1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "The staff reads the newspape…

"The staff reads the newspaper."

Vertaling:Het personeel leest de krant.

March 17, 2014

5 opmerkingen

Gesorteerd op topberichten

MaryCatherine333

Ik had: de medewerker leest de krant, maar dat was fout omdat "staff" is meervoud? Wat is enkelvoud van Staff dan (dus 1 medewerker)?

May 10, 2015

El2theK

Wanneer je maar naar 1 man personeel refereert gebruik je in het Nederlands doorgaans ook niet "het personeel", zoals u zelf al aangeeft wordt dat "de medewerker" of bijvoorbeeld "het personeelslid".

In het Engels is dat hetzelfde, wanneer je maar naar 1 man personeel refereert gebruik je niet "the staff" maar bijvoorbeeld "the employee" of "the member of staff".

May 10, 2015

MaryCatherine333

Heel duidelijk! Bedankt :)

May 10, 2015
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.