"Thestaffreadsthenewspaper."

Vertaling:Het personeel leest de krant.

4 jaar gelden

7 opmerkingen


MaryCatherine333

Ik had: de medewerker leest de krant, maar dat was fout omdat "staff" is meervoud? Wat is enkelvoud van Staff dan (dus 1 medewerker)?

3 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Wanneer je maar naar 1 man personeel refereert gebruik je in het Nederlands doorgaans ook niet "het personeel", zoals u zelf al aangeeft wordt dat "de medewerker" of bijvoorbeeld "het personeelslid".

In het Engels is dat hetzelfde, wanneer je maar naar 1 man personeel refereert gebruik je niet "the staff" maar bijvoorbeeld "the employee" of "the member of staff".

3 jaar gelden

MaryCatherine333

Heel duidelijk! Bedankt :)

3 jaar gelden

doty323981

Het is tog niet "HET personeel maar "DE personeel"?

3 weken geleden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.