"Érdekli a gyerekeket."

Fordítás:He is interesting the children.

4 éve

15 hozzászólás


radnaitomi

Hiányzik belőle egy 'for':

He is interesting for the children. (Ő érdekes a gyerekeknek, vagyis magyarul: a gyerekeket érdekli.)

Az 'interest' ige azt jelenti: 'érdeklődést kelt': something interests me = valami érdeklődést kelt bennem, amit magyarul úgy mondunk: valami érdekel engem. Ezt az igét nem használjuk folyamatos igeidőben, ahogy a 'know, think, love' igéket sem.

Vagyis a lehetséges megoldások:

  • He interests the children. (nyelvtanilag helyes, de eléggé természetellenesen hangzik, nem nagyon használják)

  • The children are interested in him (ez a természetes megoldás)

  • He is interesting for the children (itt az 'interesting' nem folyamatos igeidő, hanem egy melléknév: 'érdekes' = Ő érdekes a gyerekek számára.

4 éve

Gizus123

Tomi! Az utolsó verziónál feltétlenül szükséges a "for the children" nem elég csak a "for children"?

4 éve

radnaitomi

Teljesen igazazad van! :)

Sőt, nem csak az utolsónál, hanem mindhárom esetben jó.

A szokásos dolog: 'the'-vel együtt konkrét gyerekekről van szó, 'the' nélkül viszont a gyerekekről általában:

  • He is interesting for children

  • Children are interested in him.

4 éve

Gizus123

Köszönöm! Ha jól emlékszem, jelentettem, mert én is így gondoltam.

4 éve

HodosiMaria

miért nem jó a : "it is interesting the children"

4 éve

puskaskati

Ez engem is érdekel.

4 éve

radnaitomi

Olvass vissza, kicsit feljebb már írtam rá választ.

4 éve

HodosiMaria

köszönöm a vválaszod. A magyar mondatból nem tudtam következtetni a sz..névmásra, úgy értelmeztem, hog az érdekli a gyerekeket nem csak személy lehet.

4 éve

radnaitomi

Ebben igazad is van, ezt épp kihagytam a fenti magyarázatból :)

Az 'érdekli a gyerekeket' természetesen nem csak személy lehet: 'It is interesting for the children' vagy 'He is interesting for the children' egyaránt jó :)

4 éve

HodosiMaria

Köszönöm, én is igy gondoltam, de nem fogadta el a válaszom.

4 éve

oroszlanerika

Szerintem is. Nekem nem fogadta el az "it is interesting for children"-t, de lehet amiatt, hogy a for után kihagytam a the-t. Ugyanakkor élettelen is érdekelheti a gyerekeket.

3 éve

angi0317

nekem elfogadta

4 éve

jamjamgabor

it is interesting for the children.miért nem jó????

4 éve

gergo.blas

It is interesting for the children. ???

4 éve

FerencPallos

Nekem azt is elfogadta, hogy "the children are interested in it"

1 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.