1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Napisałeś tę książkę?"

"Napisałeś tę książkę?"

Tłumaczenie:Did you write the book?

March 17, 2014

24 komentarze


MichaPokry

"Wrote you that book?" - chyba tak powinno byc ;p


yuioyuio

W języku potocznym można zadawać pytania przez samą intonację, przy zastosowaniu szyku zdania twierdzącego.
Jeśli chcemy użyć szyku zdania pytającego, to musimy powiedzieć Did you write that book?


Borys553197

Ale będziemy to tłumaczyć: "Czy pisałeś tę ksiazkę?" Czyli niekonicznie pisanie dokończyłeś. Więc trafniej byłoby "Have you written that book?", ale to jeszcze nie ta lekcja :)


yuioyuio

To nie tak. Zdanie Did you write that book? oznacza dokładnie Czy napisałeś tę książkę?
Czynność niedokonaną wyrazilibyśmy tu w czasie Past Continuous:
Were you writing that book = Czy pisałeś tę książkę?


gorsiu

Dlaczego zamiast "that" nie może być "the"? Przeciez "the" oznacza tę jedyną rzecz?


KarolinaRo160075

A nie powinno byc "did you write that book?"


MarcinDamb

Dlaczego słowo napisałeś ma formę teraźniejszą write ?


Wolniak

w pytaniach jak i przeczeniach o przeszlosc w past simple forma czasownika sie nie zmienia/jest podstawowa.


BartomiejD6

Ktoś tu jest ekspertem języka angielskiego?


Yola448704

Większość zdań w tym dziale jest niepoprawna. Brak znajomości podstaw czasu Simple Past i Present Perfect jest zadziwiający. Cały dział powinien
być poprawiony, bo nie jest on, niestety, dziełem ekspertów...

Napisałeś tę książkę? - Have you written the/ this/ that book?

KIEDY napisałeś tę książkę? - WHEN did you write this book?
Napisałeś tę książkę (w zeszłym roku)? - Did you write this book (last year)?


zeno931906

Dzięki proszę o więcej takich wyjaśnień


mike138239

Nie lubie segregowac I nazywac czasow bo dla mnie to glupota;-) ale zgadzam sie najmocniej. Dziekuje bardzo za konkretna odpowiedz.


BartomiejD6

Z góry dziękuję za wyjaśnienie.


MaMio354657

Dlaczego nie może być this book?


MariaFrasu

A czemu jest "that", a nie "this"?? Jest Tę, a nie Tamtą?


netis7

obje formy są poprawne


Slawek634371

Wg mnie powinno byc did you write ..


mike138239

Ja rozumiem ze to tylko aplikacja a prawidlowy jezyk miesza sie z jezykiem uzywanym i slangiem ale ten przyklad to porazka... nikt nie pyta sie "you wrote that book" chyba ze glosno moze powatpiewac.


Jarek42590

Nie powinno byc tak: did you write this book?


netis7

powinno również zaliczyć


MariaJadow

Dzięki p, Wolniak. Krótkie i zwięzłe wyjaśnienie. Lubię tak!


JMyPv6

Można zadawać pytania tylko poprzez intonację , tylko że tu nie ma takiej możliwości to jest tekst i taki bzdurne tłumaczenia nie przemawiaja do mnie.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.