Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Het regent!"

Vertaling:It rains!

1 jaar gelden

2 opmerkingen


Nina388448

Waarom is het rains en niet rain

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

'It' betekent 'het' en is de derde persoon, hij, zij, het, of in het Engels He, She, It. De meeste regelmatige werkwoorden in het Engels samen met de derde persoon hebben een 's' aan het eind. Bijvoorbeeld: to work (werken): he works, she works, it works. Men zegt dus: it rains, niet 'it rain.' Hezelfde gebeurt met 'to snow' (sneeuwen): it snows.

1 jaar gelden