1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sen kahvaltını bitirdin mi?"

"Sen kahvaltını bitirdin mi?"

Çeviri:Are you through with your breakfast?

March 17, 2014

63 Yorum


metalurjistsks

geniş zamanda through bitirmek anlamına mı geliyor?Bu site ile karşılaşıncaya kadar bu anlamını bilmiyordum


UmranAskinAydin

Bunu ben de merak ediyorum.


Hamzacesur

Be through bitirmek anlamına geliyor. Sonuna gelmek gibi


Hamzacesur

Zannedersem bu bu şekilde kalıp. Be through bitirmek anlamına geliyor. Sona gelmek gibi.


hasanenesturan

are you finished your breakfast bunu neden kabul etmedi???


laleeunver

Çünkü fiil cümlesinde am is are olmaz. did you finish your breakfast dogru olan


maviliku

Onu da kabul etmedi


Emremajor

Evet bence de did ile olması lazım ama geniş zaman da olabilir


MehmetAHN15

Ama kabul etmiyor.


YagmurErme1

Peki "be through with" ne oluyor tam olarak. Bu kalıpta fiil olmuyor mu?


blocer.gn

Geçmiş olmuş ve bitmiş bir olguyu şimdiki zaman fiili ile sormuşsunuz. Have you finished deseydiniz kabul ederdi


buraktunc01

Did you finish deseydiniz daha dogru olurdu gibi geldi bana


serkan486883

With niye geldi buraya


Recoli

be through with= bitmek, bitirmiş olmak


MehUar

"To be through with" finish anlamına geliyor. Bu durumda yazılan anlamlı oluyor.


mehmetnurigun

"Be through with" idiom olarak geçiyor "bitirmiş olmak" anlamına geliyor. Kalıp yani.


Ne6ahat

Tesekkur ederim


ErdiYilmaz

Birisinin bu cümleyi detaylı olarak açıklaması gerekir. Ben "did you finish your breakfast?" olarak çevirdim. Karışıklığın sebebi ise Türkçe cümle "bitirmek" fiili ile kurulmuş, ingilizce cümle kurarken "fiil cümlesi" değil. Bunu açıklayın lütfen.


Pilot_candidates

bitirme eylemi yapılan cümlede neden "are " çekimini kullandık


lotharnevi

"be through with ...." = 'bir şeyi yapmayı bitirmek' anlamına da gelen bir ifade. Bu örnekte de amaç böyle bir ifadenin de olduğunu göstermek zannediyorum. Tabi ki yerine göre "Did you finish your breakfast" veya "Have you finished your breakfast" şeklinde veya "Have you had your breakfast" şeklinde de cümle kurulabilir. Ama amaç "be through with something" kalıbını öğretmek. Örneğin: "Are you through with the game?" (Oyunu bitirdin mi?) gibi


[aktif olmayan kullanıcı]

    "Through with" bir kalıp herhalde?!


UGUR_SEZER

    "bitirdin mi" derken "tamamladın mı" denmek istenir. bu sebeple ingilizcede "are you through" olarak ifade edilmiştir.


ysn819124

    Through with ne ya


refikatakan

    "through with = bitirmek" anlamına geliyormuş. ilk defa duyuyorum ben bu kelimeyi. epey ilerledim galiba. bundan sonrası zor olacak.


egemeneroll

    Through with diye bir kalip var ozaman anladigim kadariyla


efekansele

    Neden with geldi oraya


GNL591481

    Bu kadar anlamsiz bir kalip görmemiştim. Bakalim daha neler göreceğiz?


Gkhan633401

    Arkadaşlar 'sen kahvaltını bitirdin mi' sorusu aslında ingilizce simple present tense de sorulabilecek bir soru ve ben bu zamana kadar çok kez denk geldim "Do you finish your breakfast" meselâ benzer bir soru olan "Do you finish your homework" şeklinde de sıkça karşılaşıyoruz. Belki "Have you finished your breakfast" şeklinde de kullanılabilir diye düşünüyorum. Be Through with 'li yapıyı bilmiyordum öğrendim ama benim cevabımda kabul edilebilirdi.


Selahattin602807

    Do you finish your breakfast? yazdım.Alakasiz bir cevap:"Are you through with your breakfast "çıktı.Through'un; dördüncü anlamı "bitirmiş"geçiyor. Müneccim olmak lazım.Biz çok farklı öğrenmişiz.


AisunVakil

    With burda neden var ?


ugrundayas

    Through with kalıpmış Bitirmek anlamında


animal_friendly

    Karışık bir cümle hiç bir şey anlamadım


Yahyasecgun

    Did you finish your breakfast ? neden olmuyor açıklayabilir misiniz? Teşekkürler.


sedat620808

    Güzel bir açıklama yapacak kimse yok mu?


vozer

    "Did you have your breakfast" dedim kabul etmedi. İlla finish olacakmış. Kelimesi kelimesine yani.


efekansele

    Ben de bunu anlamadım


Deniz.Tanyeli

    "Did you through your breakfast" neden değil


Velikaraki

    did you finish your breakfast? or Are you through with your breakfast?


Lale188

    Bir de go through with diye bir kalıp var bu da tamamlamak,gerçekleştirmek anlamlarına geliyormuş.


Mustafa461362

    Did you finish your breakfast yazdım kabul etti


ERENAKSU

    did you finish the breakfast ? kabul edilmiyor


ilknur10489

    Erenaksu soruda kahvaltını diyor sanırım dikkatinden kaçtı your breakfast


TCHakanCAPCI

    did you finish -your- breakfast kahvaltı-nı- bitirdin mi?


ibraa23

    "Did you finish your breakfast" - bu da olur ama daha gecmis zaman konusuna gecmedigimiz icin yukaridaki anlamla da kullanabilirsiniz


CananYILMA11

    bu cümlenin içinde "with" nin ne işi var abiii


gazebo34

    Did you finish your breakfast? neden böyle değil anlamadım???


3llala

    Neden are you diyoruz do you demiyoruz sonuçta bu bir fiil cümlesi


melek718946

    Did you finish your breakfast dedim kabul etmedi


nalan846735

    Bu nasıl bir ceviri anlamadım.


ysn819124

    Acaba kaç kişi ingilterede böyle cümle kuruyor çok merak ediyorum.t


Luzanres

    "Did you finish your breakfast?"olmaz mı


FERHA971952

    Did you finished your breakfast? Cevabı da kabul edilmeliydi.. oldukça doğru bir cevap..


YagmurErme1

    Am is are ile fiil cumlesi kurulamiyor bu yuzden are you "finish" diyemiyoruz are you " through with" kalibini kullanmamiz gerekiyor tamam ama bu kalipta bir fiil olmuyor mu? Aciklayabilecek olan var mi?


ERHANPARLA1

    Have you finished your breakfast


Asudeshnpm

    With ne alaka ya


B.u.1111

    Bu cümleyi açıklayabilecek olan biri var mı fiil sorularında do yu kullanmıyor muyduk


Akn984641

    di li geçmiş zaman sorularında soru did ile başlar ama fiil birinci halde kullanılır yani soru cümlesinde fiilde - ed takısı olmaz. olumlu cümlelerde fiile - ed takısı gelir.

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.