Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Sen kahvaltını bitirdin mi?"

Çeviri:Are you through with your breakfast?

4 yıl önce

25 Yorum


metalurjistsks

geniş zamanda through bitirmek anlamına mı geliyor?Bu site ile karşılaşıncaya kadar bu anlamını bilmiyordum

4 yıl önce

UmranAskinAydin

Bunu ben de merak ediyorum.

3 yıl önce

RabiaAlkan11

Nali

5 ay önce

serkan486883

With niye geldi buraya

3 yıl önce

hasanenesturan

are you finished your breakfast bunu neden kabul etmedi???

3 yıl önce

laleeunver

Çünkü fiil cümlesinde am is are olmaz. did you finish your breakfast dogru olan

2 yıl önce

BeyzaTFEKB

Am is are bu cümle için olmaz bende do you finish your breakfast dedim present continius a uygun olaraktan

8 ay önce

ErdiYilmaz

Birisinin bu cümleyi detaylı olarak açıklaması gerekir. Ben "did you finish your breakfast?" olarak çevirdim. Karışıklığın sebebi ise Türkçe cümle "bitirmek" fiili ile kurulmuş, ingilizce cümle kurarken "fiil cümlesi" değil. Bunu açıklayın lütfen.

2 yıl önce

Pilot_candidates

bitirme eylemi yapılan cümlede neden "are " çekimini kullandık

2 yıl önce

MetinUar
MetinUar

"To be through with" finish anlamına geliyor. Bu durumda yazılan anlamlı oluyor.

1 yıl önce

Ne6ahat

Tesekkurler

6 ay önce

mehmetnurigun

"Be through with" idiom olarak geçiyor "bitirmiş olmak" anlamına geliyor. Kalıp yani.

1 yıl önce

Ne6ahat

Tesekkur ederim

6 ay önce

egemeneroll

Through with diye bir kalip var ozaman anladigim kadariyla

11 ay önce

Yahyasecgun

Did you finish your breakfast ? neden olmuyor açıklayabilir misiniz? Teşekkürler.

1 yıl önce

BeyzaTFEKB

Did geçmiş zaman dır ama bana kalırsa burada şimdiki zaman sormus

8 ay önce

sedat620808

Güzel bir açıklama yapacak kimse yok mu?

11 ay önce

UGUR_SEZER
UGUR_SEZER

"bitirdin mi" derken "tamamladın mı" denmek istenir. bu sebeple ingilizcede "are you through" olarak ifade edilmiştir.

10 ay önce

vozer

"Did you have your breakfast" dedim kabul etmedi. İlla finish olacakmış. Kelimesi kelimesine yani.

8 ay önce

efekansele

Ben de bunu anlamadım

7 ay önce

efekansele

Neden with geldi oraya

7 ay önce

Deniz.Tanyeli

"Did you through your breakfast" neden değil

6 ay önce

Velikaraki

did you finish your breakfast? or Are you through with your breakfast?

2 ay önce

Lale205872

Bir de go through with diye bir kalıp var bu da tamamlamak,gerçekleştirmek anlamlarına geliyormuş.

2 ay önce

Halilbrahi476735

with ne alaka

2 hafta önce