"I live in my house."

Vertaling:Ik woon in mijn huis.

1 jaar gelden

4 opmerkingen


fveycken

De uitspraak van live is toch fout???

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

Hoezo? "Live" kan gebruikt worden als een werkwoord (in de meeste gevallen) of als bijvoegelijk naamwoord. Als werkwoord zeg je 'liv' maar als bijvoeglijk naamwoord spreek je het uit als 'lijv.' Bv. Live (lijv) music.

1 jaar gelden

fveycken

Juist daarom. In de zin "I live in my house" moet het als [liv] uitgesproken worden, terwijl men "I [lijv] in my house" zegt...

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

Oh, vreemd dat u [lijv] hoort. Ik en een paar anderen hebben er een aantal keren naar geluisterd, en wij horen [liv].

1 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.