Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The men eat apples."

Çeviri:Erkekler elma yer.

0
4 yıl önce

5 Yorum
Tartışma kilitli.


baran.cagl

Apples cogul degilmi? Neden adamlar elma yer olarak ceviriyor?

2
4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bir sebebi var elbet: https://www.duolingo.com/comment/1632177

Diller birbirine birebir çevrilemediği gibi, çoğulluk-tekillik de her zaman çevrilemez. Genel ifadelerde Türkçede tekil, İngilizcede ise çoğul kullanıyoruz. Örnek vermek gerekirse, Türkçede Adamlar elmalar yer(ler) diye bir cümle olmaz, genel olarak adamların elma yediğini belirtmek içinAdamlar elma yer(ler)deriz. İngilizcede ise bu tip genel ifadeler için çoğul kullanılır: The men eat apples şeklinde. Şimdi aşağıdaki örneklere bakalım:

  • The men eat apples: Adamlar elma yer
  • The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The men eat an apple: Adamlar (bir) elma yer.
  • The men eat five apples: Adamlar beş elma yer. Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.
  • The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.
22
14 yıl önce

tgy.dmrl

tesekkur ederim guzel aciklama

0
4 yıl önce

SergenKaya

şu men ve man kelimesi telaffuzları aynı bunu nasıl ayırt edeceğiz o yüzden yanlış yapıyorum

0
4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk
1
3 yıl önce