1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "We have a party tomorrow eve…

"We have a party tomorrow evening."

Tłumaczenie:Mamy imprezę jutro wieczorem.

March 18, 2014

8 komentarzy


Marceleq

Party może znaczyć również impreza...


brrnina

Według słowników "to have a party" znaczy urządzać (organizować) przyjęcie, więc wydaje mi się, że powinno być zaakceptowane "robić imprezę". Ale "mieć imprezę" rozumiem (szerzej) jako mieć w planach pójść na imprezę lub robić imprezę


WarsawWill

Jest problem podstawowy tutaj bo tylko "znamy" jeden czas - present simple, wiéc Duolingo używa present simple dla wszystko. Tak, "have a party" zwykle znaczy zaorganizować impresa, ale może też czasami znaczy "have a party we've been invited to".

Tutaj mówimy o przyszłości i w pierszym znaczenie mówimy "We're having a party tomorrow evening" (present continuous - ustalenia w przyszłości), albo "We're going to have a party tomorrow evening." (going to - plany i zamierzenia na przyszłość)

"We have a party tomorrow evening" brzmi niezwykle do mnie. Być może jest impresa w naszym kalendarzie (present simple - rozpisanych wydarzenia w przyszłości) - "We have a party (to go to) tomorrow evening, so we will have to go to that new film another night."

Niestety to jest problem z Duolingo: wiele zdań nie są w bardzo naturalnym angielskim.


Stupefacente1

Mam ten sam problem


jacekpalkowski

dlaczego gdy napisalem;mamy party jutro wieczorem to jest zle.Przecież w polskim też sie używa określenia PARTY !!!


Zyrafka2

To jest zapożyczenie i nie jest często używane :/


Arkadiusz871601

Pisze tak jak potem pokazuje Duolingo nawet z kropką tymczasem pokazuje mi błędne tłumaczenie :(


Kudowianka

Niewyraźnie wypowiedziane " party "

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.