1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Wat is de seizoenskalender?"

"Wat is de seizoenskalender?"

Vertaling:What is the calendar of the season?

March 18, 2014

14 opmerkingen


FreekVerkerk

what is the calendar of the seasons ? Why not plural? Zou het dan moeten zijn seizoenenkalender? Een kalender waarop de seizoenen staan: voorjaar, zomer, najaar, winter? Erg nuttig :) Of een seizoen kalender. Wat lees je daar: week 1 = winterseizoen, boerenkool. Week 2: nog steeds winterseizoen. skiën. Week 3, winterseizoen. etc.


MentalPinball

Hallo Freek,

De 'engelse' zin is niet duideluik. Misschien is het een kalender van de voetbalseizoen?


FreekVerkerk

ok, zou ook kunnen. Een kalender van HET voetbalseizoen waarop staat op welke dagen gevoetbald wordt. Maar mijn antwoord zou ook goedgekeurd moeten worden.


Lilithly

I don't know "a calendar of the season". what is that?


LowlandPhilomath

This might not be much help - but the Dutch sentence isn't really any clearer. I quickly checked it for general use on the internet, and apparently it's mainly used in the context for seasonal products to cook with. So yeah. I probably wouldn't use seizoenskalender / calendar of the season for that, but there you go. Let's just say you won't ever need this word ;D


Lilithly

haha thanks! xD I just noticed I could have googled it myself,sry^^; I guess I was too lazy.


Jacintha320053

Geen idee wat er mee bedoelt wordt. Het is niet iets Nederlands of zo


JeffHK

Really! It's very odd in English.


verdian45

"Wat is de seizoen(s)kalender?" Nou ik denk dat de genummerde dagen van één seizoen een seizoen(s)kalender is. Maar wat "DE seizoen(s)kalender" moet betekenen weet ik nu even niet. (Wel dat ook op agenda's, tijdroosters, planningen etc. genummerde dagen (data/datums) staan, maar met vermelding van allerlei evenementen als verjaardagen, afspraken, wedstrijden en dat soort dingen.)


Dharma50

Zo zijn er veel zinnen in deze cursus die nergens op slaan.


OnkelD

"What is the calendar of the season?" slaat nergens op in het Engels.


Parcude

dat betekent seizoenskalender

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.