Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O henüz sormadı."

Çeviri:He has not asked yet.

4 yıl önce

13 Yorum


vaveyla07

"he didn't ask yet" aynı anlama gelmiyor mu?

4 yıl önce

altugcyhn

bu cümlede "yet" ifadesi olduğu için past tense kullanamayız. Burada sorma eyleminin az önce olduğu ifade ediliyor. Present kullanmak zorundayız. Karıştırmamak için geçmişte olan eylem henüz olmuşsa yada eylem bitmiş ama etkileri sürüyorsa (yağmur yağmış bitmiş yerde su birikintileri var) present kullanırız.

4 yıl önce

YakupYzlk

Bence sorma eylemi az once olmamis oyle olsa past tense olurdu.Zaten henuz sormadı diyor.Sorulabilir anlami verdigi icin present perfect diye dusunuyorum.

9 ay önce

mertmesin

So far neden olmuyor

3 yıl önce

MehmetKk6

It has yazdim kabul etmedi it o degilmi

3 yıl önce

iitenbilen

Translate ile cevirdim ingilizceye "he did not ask yet" yazdim gene olmadi

3 yıl önce

mert.aktas

"He has no asked yet" niye olmuyor?

3 yıl önce

Ne6ahat

Ben de bu soruya cevap bekliyorum. Neden has no olmuyor

2 yıl önce

dijitalite

Not yerine no yazdım kabul etmedi !?

3 yıl önce

weliakcay
weliakcay

Bir kaç örnek önce cümle başındaki ' so far ' ile cümle sonunda ' yet ' aynı anlamdaydı. So far he has not asked cevabını neden kabul etmedi?

2 yıl önce

HseyinKEMA1

Selcen hanima bir sorum?Olumsuz cumle ve sorularda has kullanilamaz,have kullanilir diye bir ibare okumuştum.Aydinlatirsaniz tesekkur ederim.

1 yıl önce

hodoras
hodoras

Genis zaman olsaydi does not have olurdu dediginiz gibi. Bu has present perfect tense ait. Oznesine gore has olmak zorunda.

11 ay önce

Rumeysalar

"so far he has not asked" kabul edilemez mi?

1 ay önce