"Ineitherreadnorwrite."

Tłumaczenie:Ani nie czytam ani nie piszę.

4 lata temu

35 komentarzy


sezer120189

Lektorka strasznie niewyraźne czyta da się zrozumieć ale ciężko

3 lata temu

Martyna019

Prawda =^.^=

2 lata temu

RomanPacio
RomanPacio

w tłumaczeniu słowa 'neither' nie było mowy o słowie 'nie' my się uczymy języka na innych zasadach, swój dar jasnowidzenia wykorzystuję do innych celów, słowo 'nor' też było inaczej tłumaczone, jakie mam wskazówki, takie jest tłumaczenie

4 lata temu

kiebaska

wow ale masz dni z rzędu

3 miesiące temu

jacekgrabarczyk

w tyle dni to ja bym zrobił wszystkie kursy z duolingo

1 tydzień temu

MicrosOrb

Ja słyszę "right" a nie "write"

2 lata temu

Vengir
Vengir

Oba słowa są wymawiane identycznie (to homofony).

2 lata temu

Pawel183845

Bo to mówi native speaker. W Anglii bedziesz mieć tak samo z ludźmi. Chodz wtedy z kontekstu za zapisz o co chodzi

5 miesięcy temu

JestemKotek

Czy może być też "ani czytam ani piszę," albo czy jest nienaturalne? (Używam go, aby uczyć się polskiego)

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

nie można tak powiedzieć

4 lata temu

monia.kacp

dokładnie!!! :@

4 lata temu

JanuszGrsk

Jak najbardziej. Podobnie Polacy mówią: "ani widu, ani słychu".

3 lata temu

buskes76
buskes76

Zwróć jednak uwagę że w twoum zdaniu są 2 rzeczowniki a w zdaniu z ćwiczenia 2 czasowniki ...

1 miesiąc temu

CHDZRDB

Nienaturalnie użyłaś "albo" zadając swoje pytanie.

4 lata temu

TeresaWalcz

ani czytam ani piszę po polsku znaczy że nie czytam i nie piszę

3 lata temu

ZibiW.

Nie za bardzo... ani NIE czytam, ani NIE piszę według mnie jest poprawnie.

2 lata temu

Malina2008

Jak są ćwiczenia z mówieniem Trzeba mówić wolno i powoli nie można powiedzieć szybko tak jak tam

1 rok temu

pigul4
pigul4

Mam problemy ze zrozumieniem lektorki- powtarzam kilka razy

1 rok temu

TadzikFox
TadzikFox

"ani" samo w sobie jest zaprzeczeniem i nie wymaga dodatku "nie"

2 lata temu

Vengir
Vengir

A czy takie słowa jak „nigdy”, „nikt” czy „nic” nie wymagają dodatkowego „nie”?

2 lata temu

angielski402263

"zabrali cyganowi prawo jazdy bo nie umiał ani czytać ani pisać"- to zdanie w jednej z informacji prasowych( polscy dziennikarze nie potrafią pisać po polsku?)

2 lata temu

Vengir
Vengir

Zauważ wcześniej występujące w zdaniu „nie umiał”. Nie zawsze akurat to, do czego się bezpośrednio „ani… ani”, musi zostać bezpośrednio zaprzeczone.

2 lata temu

TomaszOlsz2

Heheh a słownik podpowiada ani...ani

2 lata temu

Dzikisor
Dzikisor

co jest zle kolejnosc?

1 rok temu

RodzinaKas

To gówno nie nagrywa dzwięku

1 rok temu

DamianHabd1

Wpisalem "... Read or write", zwrocil mi blad ze zamiast OR powinno byc NOR :/

1 rok temu

Amelia481545

Napisałam "Ani nie czytam ani nie piszę" i mi nie zaliczyło :(

1 rok temu

kiebaska

to powinno być odwrotnie

3 miesiące temu

tomasz.roz1

mozna uzyc po sobie dwukrotnie nor nor badz neither neither? np. I neither write or neither read?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie, zawsze jest neither...nor...

4 lata temu

KasiaCz3

Dzieki za cenna porade

3 lata temu

MisiaczeQ_LOVE

Lektorka mówi strasznie nie wyraźnie :( Dlatego źle zrobiłam :C

2 lata temu

Dzikisor
Dzikisor

dlaczego jeat zle?

2 lata temu

Katerina584060

Nie rozumiem dużo z tego co mówi lektorka, British English jest nie do zrozumienia

2 lata temu

Eli960255

Kolejnosc tez jest istotna

2 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.