1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Benim sorumun bir karşılığı …

"Benim sorumun bir karşılığı yoktu."

Çeviri:There was no response to my question.

March 19, 2014

25 Yorum


Esenkaya20

"There wasn't response of my question" desek doğru bir cümle olur muydu acaba?


furkhan

Anlaşılabilir ve alelade bi hatası da yok ama eksik hissettiriyor.

  • There wasn't any response of my question.

Veya, daha da iyisi,

  • There wasn't any response to my question.

demek daha oturmuş ve doğru bi cümle olur.


R.Corleone

no ile not arasında bir fark var mı?


ahmet426611

No hayır demek iken not olumsuzluk ekidir. Not open açma demek gibi


furkhan

"to" yerine "of" olması gerekmez miydi?


furkhan

Şu an advanced İngilizcem var, geçmişteki masum halime burdan yanıt yazayım. Aslında mantıklı düşünmüşsün, ve dediğin gibi de olur ama bunu "sorumun karşılığı yoktu" olarak kullanırsın ama bu tam olarak şu anki çevirideki gibi olmaz. Ama buradaki Türkçesi "Soruma bir karşılık yoktu" olmalıydı kesinlikle, sıkıntı oradan kaynaklı başta. Burada ne "bir" var, ne "un" eki var ne de karşılık kelimesinden sonra "ı" var, yani haklı sayılırsın. Biraz yorumlu tercüme yapmışlar. İngilizcesine gelirsek de bunun genel kullanımı da "to my question"dır yani zaten. 'Of' luk bi durum yok, ha sorun da olmaz zaten. Burda Türkçesi yanlış.


firarist

Çok temiz delirmişsin bro you are crazy


AltayFaruk

"there was not no a response of my question" bu cümlede ki yanlışlıkları izah eder misiniz?


Qwa5

"not" ile "no" bir arada kullanılmaz,

ayrıca cümlenin türkçesindeki "bir" sözcüğü sayı değil belirsizlik ifade eder, o yüzden "a" kullanmak doğru olmaz. ingilizcedeki karşılığı -bu çeviri için- "no"dur. yani "bir karşılık", ifadesi "no response" ile eşleştirilebilir. (eğer "no" yerine "not" kullanmak isterseniz, "not any response" uygun olur)

"of" konusunda bir şey diyemem, "to" kullanmak daha doğru gibi.


TanEr767552

To yerine of olut niye olmasın aylar önce raporladık hala ne cvp var ne düzeltme şerefsizler ya


Gokmen59

My question was not have a response. Olmaz mı arkadaşlar


furkhan

Olmaz. "Have" bir fiildir. 'Was' eklentisi ise ismi niteler. "Am, is, are, was, were" den sonra isim gelmek zorunda ya da -ing hali. Ama burda demek istediğin gibi bi cümleyi şu şekillerde kullanabilirsin:

  • My question hadn't any response.

  • My question hadn't have a response.


Seval434973

"My question did not have a response" da oldu.


SevdaErdal

There was not a response of my question. Niye olmadı?


Qwa5

Türkçe'sinde bir anlam düşüklüğü var bence. Bu cümlenin ingilizcesini gördüğümde aklıma gelen Türkçe çeviri;"soruma cevap verilmedi" ya da "soruma cevap alamadım" olurdu. Ama bu site genelde kelime kelime çeviriyi destekler şekilde Türkçeye çeviriyor. "response" sözcüğünü öğretmek için illa ki "karşılık" sözcüğünü kullanıyor ki bu da Türkçe kullanımında tam karşılık bulamamasına sebep oluyor.


ibobil

"There wasn't my questions response" yanlış bir ifade mi oldu acaba?


KudretBodu

Was no response my question dogrusu bu


ismail629073

My question did not have a response en doğrusu bu bence böyle 'a' kullanmama karmaşası ortadan kalkıyor


NazifTekyi

Ben şöyle cevapladım."My question did not have an against."


Esra-B

My question had no response. Doğru kabul ediliyor


Emre880773

My question had not a response Neden yanlış?


Hasan475193

"There was no respons for my question" neden yanlış? Bilen birisi açıklarsa sevinirim. Burada " for" neden kullanılmıyor.


Hakan97TR

"My question was not have a response." neden olmaz mesela?


meyem_05

"There wasn't a response of my question" neden olmuyor? Biri anlatabilir mi ?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.