"Wij willen dat jij het probeert."

Vertaling:We want you to try.

1 jaar gelden

2 opmerkingen


jako101173

"we want that you try it." kan dat?

1 jaar gelden

Dutchesse722
Dutchesse722

Nee, in het Engels, na het werkwoord 'want' gebruik je nooit "that" in dit soort zinsverband. Dus in dit geval is "We want you to try " alleen correct. Het woordje "it" kan toegevoegd worden aan het eind, dus "We want you to try it." Je kan ook zeggen: She wants me to try this, of, He wants you to try that, of, They want us to try it. Met een ander werkwoord, bv "demand" (eisen) gebruik je wel "that" erna. Bv: We demand that you try it, of We insist that you try it. Waarom dit zo is kan ik niet uitleggen.

1 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.