Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ne zaman istersen peynir ye."

Çeviri:Eat cheese whenever you want.

4 yıl önce

47 Yorum


alifk45

Super bir ornek

4 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

"Ne zaman istersen sebze ye." daha sağlıklı olacak. ("would be" nasıl deriz unuttum)

2 yıl önce

furkanaydin32

You eat cheese when you want yazdim ama yanlış dedi sebebini birj acilayabilir mi

3 yıl önce

YESUGAR

When you want, eat cheese dedim kabul etti ^-^

2 yıl önce

Yoru26

when yerine whenever kullanmak gerekiyor . Whenever'ın her zaman gibi bir anlamı daha var ama when'in öyle bi anlamı yok . Yani istediğin zaman (istediğin her zaman) peynir yiyebilirsin derken when kullanmak yanlış olur.

1 yıl önce

denizgurkan

Ben de öyle dedim ama yazı diline ait bir yanlisi var sanirim. Türkçe deki gereksiz sözcük kullanımı gibi. Ama cümle yanlis olmamalı.

3 yıl önce

cagomi

güzel örnek :)

3 yıl önce

mzlmoruc

Ben bu "the" olayını hala tam çözemedim başta "eat cheese" yazdm ama sonra icime bi kurt düştü bende "Eat the cheese" yazdm ve malumunuz yanlis olduğu icin burdaym sebebini söyleyebilecek var mi ?

3 yıl önce

kkaattrree

Eger belli bir peyniri isaret ediyosa the olur ve -i- anlamini katar yani peyniri ye olur ama gelisiguzel herhangi bir peynirse a/an olur ve anlam peynir ye olur peynir sayilamayan oldugu icin a/an konulmamis sanirim boyle :)

3 yıl önce

MustafaYld745709

Eat the cheese peyniri ye (yani o peyniri sen biliyorsun ,bilinen belli ...) Eat cheese peynir ye

3 yıl önce

Esenkaya20

The koyarsan peyniri olur yani yenilecek olan peyniri belirtmiş olursun ama belirli bir peynir olmadığı için the koyamazsın

1 ay önce

kenaniler

" whenever you 'like' eat pasta " sistem bu cümleyi : "ne zaman istersen makarna ye. " olarak kabul ediyor fakat niçin bu cümlede "want" istiyor ? "Whenever you 'want' eat cheese "

3 yıl önce

superhero26

Whenever you want to eat cheese. Neden to geliyor. You olması gerekmezmi

3 yıl önce

Busra4835

Want tan sonra fiil geldiği için araya to koyduk

3 yıl önce

ekrem42

Peki ye yerine yesin demis olsaydik you yerine he she koyabilirmiydik

3 yıl önce

furk

you koyarım kabul etmez başka zaman koymasam kabul etmez anlamadım bu işi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

emir cümlesi olması için (ye!), başında özne (you) olmaması gerekir. koyduğun zaman geniş zaman olur (yersin)

4 yıl önce

furk

teşekürler yorumun için

4 yıl önce

vollkkan

Tşk.

3 yıl önce

ENESAKPINA

" Whenever you come " ne zaman gelirsin anlamina gelirmi.tş.

4 yıl önce

C0S4R

soru cümlesinde whenever olmaz. İkincisi soru cümlesi olduğu için do/does da kullanılmalı

3 yıl önce

Turker90

"if" de denilmesi gerekmiyor mu?

4 yıl önce

C0S4R

if eğer anlamı katar o yüzden burda kullanılamaz

3 yıl önce

LalaPnk

Whatever neden degil

3 yıl önce

C0S4R

whatever herneyse anlamına geliyor

3 yıl önce

Mertozmn

Eat cheese whenever you want. Bu cümlede whenever yerine sadece when kullansaydık anlam değişirmiydi? Sadece merak :)

3 yıl önce

C0S4R

değişmezdi

3 yıl önce

CihanDurdu

When you want eat cheese. Doğru bir kullanılm mıdır?

3 yıl önce

Bedri95

You eat cheese whenever you want yazdım başta you neden kullanılmıyor

3 yıl önce

husonet

Want ın yanında neden to geliyor

3 yıl önce

sanalkurs

You eat cheese when you want . buradaki hata nedir ?

3 yıl önce

mustix619

You eat cheese whenever you want olmadi neden?

3 yıl önce

tarkansimsek60

Whatever ayni anlama gelmezmi

3 yıl önce

SuRioN-FuRy

Bu cümlede her ne zaman istersen peynir ye demek istemiyor mu ? , whenever yerine sadece when yazılmasi gerekli değilmi arkadaslar ?

3 yıl önce

bordobr

başında niye ''you'' omuyor aga

2 yıl önce

sla171679

Yalnış çıktı e zaten ben peynir sevmiyorum

2 yıl önce

ufukgenctu

When if you want. Eat cheese. Neden olmaz? Sonuç olarak aynı anlama gelmiyior mu?

2 yıl önce

Neva_Beril

"Whenever you want eat cheese" yazdım kabul etti sizce cümle doğru mudur

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Doğru ama nadir. Hem de sağlıksız!

2 yıl önce

berkaysker

You eat cheese when you want dedim yanlis diyor

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Evet yanlış çünkü "You eat cheese when you want" iki anlama olabilir yani hem "Ne zaman istersen peynir ye." hem de " "Ne zaman istersen peynir yiyorsun".

"Ne zaman istersen peynir ye." sadece bir tane anlama var- doğru mu?

2 yıl önce

ErturulAks3

You eat cheese whennever you want yazdim you yu kaldirdi neden acaba

1 yıl önce

fabulousdream

eat chese anytime da olması gerek

1 yıl önce

Mustafa530474

You eat chesee whenever you want neden kabul edilmiyor

1 yıl önce

gizem248959

Ćünkü sen şöyle demiş olursun sen yemek ne zaman sen istersen demiş olusun

10 ay önce

seva760188

Cümle sıralamasında hep yata oluyor nasil ayirt ede bilirim

8 ay önce

YusufGlero2

İf gelmesi gerekmiyor muydu

3 hafta önce