"I want to have a dog."

Fordítás:Akarok egy kutyát.

4 éve

18 hozzászólás


Tutujka100

Ha azt írod, hogy: I want a dog-Egy kutyára van szükségem. Lehethogy csak két, három, négy stb. napra vagy pár percre van szükséged rá. De: I want to have a dog-Egy kutyát akarok (birtokolni). A magyar nyelvben ez nem ennyire részletes, de az angolban igen.

3 éve

Gizus123

Miért kell ebbe a mondatba a "to have"? Az "I want a dog" nem ugyanezt jelenti? Ha azt akarja kifejezni a mondat, hogy magamnak akarok egy kutyát, akkor a magyar nyelvű feladatban ezt miért nem jelzi?

4 éve

pityputy84

biztos azon elven működik, mint az "i have to go"( mennem kell) ezt majd később tanuljuk, de én is csak ennyit tudok most neked mondan i :)

4 éve

nojbii

Igazad van Gizus :)

2 éve

Szultana

Ugyanez az én kérdésem is. Miért nem elég "I want a dog"? Miért kellett beletenni a "to have"-t is? Szeretném, ha valaki ezt elmagyarázná! Kezdő vagyok és nem értem. Köszönöm.

4 éve

Attila44

Talán azért mert nem elég, hogy akarok egy kutyát, de azt birtokolni is kell (have). Lehet ha have nélkül mondod, akkor csak kölcsönbe kapod a kutyát de nem birtoklod.:) De nem tudom biztosan, nem vagyok nyelvtanár..:) Egyébként régebben volt már ehhez hasonló mondat itt.

3 éve

jthassy

feltételezem, hogy a "to have" nélkül is érthető a mondat

4 éve

Tomi54524

érthető de itt máshogy írták és gondolták

2 éve

AnikoDibaczi

Valaki elmagyarázná, hogy nyelvtanilag miért kell ebbe a mondatba a to have? Interneten hiába kerestem nem találtam nyelvtani magyarázatot. Köszi

4 éve

johnnyr82

Akarom, hogy kutyám legyen, nem jó, viszont az, hogy "Akarom hogy legyen kutyám igen. Szerintem ez magyarban ugyanaz...

4 éve

TormasiDiana

Hogyan lehet így helyesen és hatékonyan előre haladni és tanulni, ha nincs magyarázat a dolgokra? :(

3 éve

OldAkita

A móka és kacagás kedvéért rákerestem mit is jelenthet a "to"? Felsorolom: ba,be,hoz,hez,höz,felé,ig. Ehhez hozzáteszem amit a Duo adott meg, és így lesz teljes a kép, azaz a zűrzavar :) nak,nek :)

3 éve

Boribon01

itt nem előljárószó a "to" (tehát nem az általad felsorolt jelentésekkel bír, bármennyire is ennél a leckénél hozza), hanem főnévi igenév képzője, és így "to have" egyben értendő, jelentése birtokolni

3 éve

OldAkita

kösz a hozzászólásod, igyekszem memorizálni

3 éve

mt525

To have???

3 éve

jagabcsi

akarok birtokolni egy kutyát.....:) akarok-akarni ....pffffff.....csak a gyakorlás!!!

2 éve

Babus17

En szeretnek egy kutyat

1 éve

SndorKiss151852

A "kell nekem egy kutya"-t mértnem fogadja el?

1 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.