1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Het meisje praat!"

"Het meisje praat!"

Vertaling:The girl speaks!

March 19, 2014

15 opmerkingen


kayleex

Talk is toch praten


Lavinae

Net zoals je in het Nederlands 'spreken' en 'praten' hebt, heb je in het Engels 'to speak' and 'to talk'. Het verschil tussen deze twee vormen is ook hetzelfde in beide talen.

Voorbeelden van het werkwoord 'to speak', 'spreken', zijn:

  1. Ik spreek Nederlands - I speak Dutch
  2. Spreek jij Engels? - Do you speak Dutch?
  3. Ik spreek altijd Nederlands met mijn moeder. - I always speak Dutch with my mother.

Vergelijk dit met het voorbeeld:

  • Ik praat Nederlands met mijn moeder - I am talking Dutch with my mother (we zijn aan het praten, op dit moment)

Voorbeelden waarin 'to speak' en 'to talk' allebei kunnen worden gebruikt:

  1. Ik praat/spreek niet meer met je! - I am not speaking/talking to you anymore!
  2. Hij praat/spreekt met een accent. - He speaks/talks with an accent.
  3. Ze praat/spreekt altijd over haar kleinkinderen. - She always talks about/speaks of her grandchildren.

Als 'to talk' en 'to speak', 'praten' en 'spreken', allebei kunnen, dan is het gebruik van 'to speak' in plaats van 'to talk' formeler.


Guusthomas

Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!IK BEN EEN NOODZAAK


Micheline877226

Bedankt voor het uitleg


Mariska625312

Dan wordt je antwoord afgekeurd omdat je de uitroepteken niet had gebruikt terwijl voorheen het ontbreken van leestekens werd goedgekeurd.


Omarmekic

Wanneer is het nou speak en wanneer is het speaks?


Guusthomas

Bij he/she/it is het drinks bij de anderen speak.


Zaid070

dit kan toch niet


Abir70832

ik heb speak gedaan inplaats van speaks hahahahahahahahahhaha


Nelly967043

Ik drukte perongelik de verkeerde

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.