1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Het meisje praat!"

"Het meisje praat!"

Vertaling:The girl speaks!

March 19, 2014

20 opmerkingen


kayleex

Talk is toch praten

March 19, 2014

Lavinae

Net zoals je in het Nederlands 'spreken' en 'praten' hebt, heb je in het Engels 'to speak' and 'to talk'. Het verschil tussen deze twee vormen is ook hetzelfde in beide talen.

Voorbeelden van het werkwoord 'to speak', 'spreken', zijn:

  1. Ik spreek Nederlands - I speak Dutch
  2. Spreek jij Engels? - Do you speak Dutch?
  3. Ik spreek altijd Nederlands met mijn moeder. - I always speak Dutch with my mother.

Vergelijk dit met het voorbeeld:

  • Ik praat Nederlands met mijn moeder - I am talking Dutch with my mother (we zijn aan het praten, op dit moment)

Voorbeelden waarin 'to speak' en 'to talk' allebei kunnen worden gebruikt:

  1. Ik praat/spreek niet meer met je! - I am not speaking/talking to you anymore!
  2. Hij praat/spreekt met een accent. - He speaks/talks with an accent.
  3. Ze praat/spreekt altijd over haar kleinkinderen. - She always talks about/speaks of her grandchildren.

Als 'to talk' en 'to speak', 'praten' en 'spreken', allebei kunnen, dan is het gebruik van 'to speak' in plaats van 'to talk' formeler.

March 19, 2014

mereltjeb

Wat een lange uitleg ik val in slaap nerd

November 5, 2015

Thomas352713

Ten eerste het is geen nerd en ook niet zo heel lang en zij wil teminsten mensen helpen kan je van jou waarschijnlijk niet zeggen

July 25, 2019

hind513559

Heb jij zo veel tijd om die tekst te schrijfen

November 8, 2015

Guusthomas

Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!IK BEN EEN NOODZAAK

March 28, 2016

Micheline877226

Bedankt voor het uitleg

October 2, 2019

ThijsRaven

Boe

October 19, 2015

mereltjeb

Ik ben het met je eens

November 5, 2015

deborah12082003

het is best moeilijk

February 11, 2015

Zaid070

dit kan toch niet

June 1, 2015

indy78410

Echt raar

June 9, 2015

mafkees123

pech dat is kut

November 6, 2015

raniachafiki

Oke dan

February 21, 2016

raniachafiki

Wat flauw

February 21, 2016

Omarmekic

Wanneer is het nou speak en wanneer is het speaks?

March 18, 2016

Abir70832

ik heb speak gedaan inplaats van speaks hahahahahahahahahhaha

September 19, 2016

TheIronStriker

Look at my dab

November 1, 2016

SietskeBru1

speaks is een raar woord

November 7, 2018

Mariska625312

Dan wordt je antwoord afgekeurd omdat je de uitroepteken niet had gebruikt terwijl voorheen het ontbreken van leestekens werd goedgekeurd.

March 19, 2019
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.