"He is the man I know."

Çeviri:O, benim tanıdığım adamdır.

March 19, 2014

11 Yorum

Önce en önemli yazışma dizisi

e.fiski

arada "that" eksik gibi yanlış mıyım? bu cümle daha çok "o adamı bilirim" gibi sanki...

March 19, 2014

Selcen_Ozturk

that eklenebilir de, çıkarılabilir de. anlam aynı.


erhny

Sadece bu cümle için mi ? "that" böyle cümlelerde gerekli gibi düşünmüştüm.


oznursu

Gec mi olur bilmiyorum ama, ben Relative lerde that koydugun yerden sonra ozne geliyorsa onu kullanmayabiliyorsun diye biliyorum


R.Corleone

ortak öge kastediliyorsa that, which ya da who dan sonra o özneyi kullanmana gerek yok... ama burada ortak öğe THE MAN olduğu için kullanmak zorundasın...


R.Corleone

he is the man who i know.


bretonica

bi bir kalıp mı ? anlamadım he is the man ( o bir adam) ı know ( biliyorum ) biliyorum o bir adam diye çeviriyorum.

kaç aydır ingilizce çalışıyorum en çok mastar bölümünde zorlandım. bu konuyla ilgili faydalanabileceğim bir döküman var mı acaba ?


e.fiski

sanıyorum türkçedeki gibi. yani bazen anlamlar aynı olur tonlamayla değişir, ahanda bu da öyle. "know" sadece bilmek değil bir de yanımak anlamına geliyor. yani senin dediğin de doğru ama türkçesi mantıksız olunca kulağına kısmen mantıklı geleni yaz geç. "o bir adam, bilirim" türkçede de biraz saçma gibi...


brtgtrn

O konuları tam hatırlamıyorum fakat '' who '' ile bağlanabilir miydi ? Breaking bad'de walter'ın bi' lafı vardı ; '' Ben x'i olduren adamım '' diye. Yanlış hatırlamıyorsam who ile bağlamıştı .


oznursu

Normalde kisiler icin who kullanilir ama ayrim yapmak istemiyorsaniz da esya insan fark etmeden that i kullanabilirsiniz


R.Corleone

he is the man who i know... daha şık olur...

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.