1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "No, it is not her."

"No, it is not her."

Tłumaczenie:Nie, to nie jest ona.

March 19, 2014

21 komentarzy


flaberone

a nie piwinno byc .to nie jest jej?


AndrzejLor

Podpinam sie do pytania


yuioyuio

W angielskim mamy dwa rodzaje zaimków osobowych:

  • subject pronouns (I, you, he/she/it, we, you, they), które pełnią funkcję podmiotu

  • object pronouns (me, you, him/her/it, us, you, them), które pełnią funkcję dopełnienia.

Mamy też:

  • przymiotniki dzierżawcze (my, your, his/her/its, our, your, their), po których występuje rzeczownik, np This is my cat

  • zaimki dzierżawcze (mine, yours, his/hers/its, our, yours, theirs), po których nie występuje już rzeczownik, np This cat is mine

W tym zdaniu her to object pronoun, a nie przymiotnik dzierżawczy. Nie, to nie jest jej to byłoby No, it is not hers.


Henryk7

czy "No, it is not she" jest zdaniem poprawnym, równoważnym "No, it is not her" ?


yuioyuio

Teoretycznie czasownik być wymaga użycia subject pronoun, czyli właśnie it is not she i jest to poprawna forma, ale używa się jej głównie na testach i w formalnych wypowiedziach pisemnych. Na co dzień wszyscy mówią it is not her i w mowie lepiej używać własnie tej formy. Obie powinny być tu akceptowane.


yelonec

To w takim razie jak rozróżnic zdania "to nie jest on", od "to nie jest jego"


yuioyuio

To nie jest on. = It's not him.
To nie jest jego. = It's not his.


RomanPacio

program nie uczy zasad, tylko uczenia się na własnych błędach, złe odpowiedź teraz-następnym razem ''przepiszę'' dobrze, dlatego jest tak dużo błędów i dyskusji w/w temacie, ale cóż - do cierpliwych...... kiedyś coś się człek nauczy :).


prissa22

Zrobilam ten blad co na pewno wiekszosc


Izunia813488

Nie, to nie jest jej.


Tytan14

Translator językowy tłumaczy to inaczej niż DUOLINGO .Po prostu "jej"a nie "ona".


Tytan14

MICROSOFT TRANSLATOR (aplikacja Androida) tłumaczy "jej".


mojekonto8

Nie to nie jest jej


Olabujakowska

Przecież her znaczy jej


darosoldier

Też tego nie rozumiem może ktoś wytłumaczy


SUSANPOPLAR

A jak powiedzieć: To nie jest jej?


sokolniki

Ona to she a nie her


immery

her - to ona w bieriku i innych przypadkach

to zdanie może być trochę mylące, bo "to" w polskim wymusza mianownik (ona), a po angielsku mamy "her"

Lubię ją- I like her


zemsta1234

to jest chyba źle


immery

To jest dobrze.

Nie, to nie jest jej= "No, it is not hers"

her ma dwa znaczenia- jeżeli jest przed rzeczownikiem, oznacza "jej", ale może też oznaczać ona/jej/nią/niej itd

"jej" w znaczeniu posiadania, jeżeli nie ma po nim rzeczownka to "hers"

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.