"No, it is not her."

Tłumaczenie:Nie, to nie jest ona.

4 lata temu

19 komentarzy


flaberone

a nie piwinno byc .to nie jest jej?

4 lata temu

AndrzejLor

Podpinam sie do pytania

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

W angielskim mamy dwa rodzaje zaimków osobowych:

  • subject pronouns (I, you, he/she/it, we, you, they), które pełnią funkcję podmiotu

  • object pronouns (me, you, him/her/it, us, you, them), które pełnią funkcję dopełnienia.

Mamy też:

  • przymiotniki dzierżawcze (my, your, his/her/its, our, your, their), po których występuje rzeczownik, np This is my cat

  • zaimki dzierżawcze (mine, yours, his/hers/its, our, yours, theirs), po których nie występuje już rzeczownik, np This cat is mine

W tym zdaniu her to object pronoun, a nie przymiotnik dzierżawczy. Nie, to nie jest jej to byłoby No, it is not hers.

4 lata temu

Henryk7
Henryk7

czy "No, it is not she" jest zdaniem poprawnym, równoważnym "No, it is not her" ?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Teoretycznie czasownik być wymaga użycia subject pronoun, czyli właśnie it is not she i jest to poprawna forma, ale używa się jej głównie na testach i w formalnych wypowiedziach pisemnych. Na co dzień wszyscy mówią it is not her i w mowie lepiej używać własnie tej formy. Obie powinny być tu akceptowane.

4 lata temu

yelonec

To w takim razie jak rozróżnic zdania "to nie jest on", od "to nie jest jego"

2 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

To nie jest on. = It's not him.
To nie jest jego. = It's not his.

2 lata temu

RomanPacio
RomanPacio

program nie uczy zasad, tylko uczenia się na własnych błędach, złe odpowiedź teraz-następnym razem ''przepiszę'' dobrze, dlatego jest tak dużo błędów i dyskusji w/w temacie, ale cóż - do cierpliwych...... kiedyś coś się człek nauczy :).

4 lata temu

prissa22

Zrobilam ten blad co na pewno wiekszosc

3 lata temu

Olabujakowska

Przecież her znaczy jej

3 lata temu

darosoldier

Też tego nie rozumiem może ktoś wytłumaczy

3 lata temu

SUSANPOPLAR

A jak powiedzieć: To nie jest jej?

3 lata temu

sokolniki

Ona to she a nie her

1 rok temu

immery
immery

her - to ona w bieriku i innych przypadkach

to zdanie może być trochę mylące, bo "to" w polskim wymusza mianownik (ona), a po angielsku mamy "her"

Lubię ją- I like her

1 rok temu

Izunia813488

Nie, to nie jest jej.

6 miesięcy temu

Tytan14

Translator językowy tłumaczy to inaczej niż DUOLINGO .Po prostu "jej"a nie "ona".

3 miesiące temu

Tytan14

MICROSOFT TRANSLATOR (aplikacja Androida) tłumaczy "jej".

3 miesiące temu

zemsta1234

to jest chyba źle

1 rok temu

immery
immery

To jest dobrze.

Nie, to nie jest jej= "No, it is not hers"

her ma dwa znaczenia- jeżeli jest przed rzeczownikiem, oznacza "jej", ale może też oznaczać ona/jej/nią/niej itd

"jej" w znaczeniu posiadania, jeżeli nie ma po nim rzeczownka to "hers"

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.