Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"No, it is not her."

Tłumaczenie:Nie, to nie jest ona.

0
4 lata temu

14 komentarzy


flaberone

a nie piwinno byc .to nie jest jej?

50
Odpowiedz4 lata temu

AndrzejLor

Podpinam sie do pytania

4
Odpowiedz4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

W angielskim mamy dwa rodzaje zaimków osobowych:

  • subject pronouns (I, you, he/she/it, we, you, they), które pełnią funkcję podmiotu

  • object pronouns (me, you, him/her/it, us, you, them), które pełnią funkcję dopełnienia.

Mamy też:

  • przymiotniki dzierżawcze (my, your, his/her/its, our, your, their), po których występuje rzeczownik, np This is my cat

  • zaimki dzierżawcze (mine, yours, his/hers/its, our, yours, theirs), po których nie występuje już rzeczownik, np This cat is mine

W tym zdaniu her to object pronoun, a nie przymiotnik dzierżawczy. Nie, to nie jest jej to byłoby No, it is not hers.

35
Odpowiedz24 lata temu

Henryk7
Henryk7

czy "No, it is not she" jest zdaniem poprawnym, równoważnym "No, it is not her" ?

0
Odpowiedz4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Teoretycznie czasownik być wymaga użycia subject pronoun, czyli właśnie it is not she i jest to poprawna forma, ale używa się jej głównie na testach i w formalnych wypowiedziach pisemnych. Na co dzień wszyscy mówią it is not her i w mowie lepiej używać własnie tej formy. Obie powinny być tu akceptowane.

20
Odpowiedz24 lata temu

RomanPacio
RomanPacio

program nie uczy zasad, tylko uczenia się na własnych błędach, złe odpowiedź teraz-następnym razem ''przepiszę'' dobrze, dlatego jest tak dużo błędów i dyskusji w/w temacie, ale cóż - do cierpliwych...... kiedyś coś się człek nauczy :).

2
Odpowiedz4 lata temu

prissa22

Zrobilam ten blad co na pewno wiekszosc

2
Odpowiedz3 lata temu

Olabujakowska

Przecież her znaczy jej

0
Odpowiedz3 lata temu

darosoldier

Też tego nie rozumiem może ktoś wytłumaczy

0
Odpowiedz3 lata temu

SUSANPOPLAR

A jak powiedzieć: To nie jest jej?

0
Odpowiedz3 lata temu

sokolniki

Ona to she a nie her

0
Odpowiedz1 rok temu

Izunia813488

Nie, to nie jest jej.

0
Odpowiedz4 miesiące temu

Tytan14
Tytan14

Translator językowy tłumaczy to inaczej niż DUOLINGO .Po prostu "jej"a nie "ona".

0
Odpowiedz1 miesiąc temu

Tytan14
Tytan14

MICROSOFT TRANSLATOR (aplikacja Androida) tłumaczy "jej".

0
Odpowiedz1 miesiąc temu