"Sanki o beni hatırlamadı."

Çeviri:It is as if she did not remember me.

4 yıl önce

32 Yorum


m_koken

Basina 'it is' koymamizin mantigini anlatabilir misiniz, it is olmadanda ayni anlama gelmez mi

4 yıl önce

vvsey
vvsey

Tamam, durum böyle. "As if"'in normalde iki tarafı var. Bir şey (A), başka bir şey (B) olmuş gibi oluyor.

"O sanki beni hatırlamıyor gibi konuşuyor." Bu cümlede

(A) : o konuşuyor - she is talking

(B) : o beni hatırlamıyor - she does not remember me

(A), (B) gibi oluyor.

Türkçede: sanki (B) gibi (A).

İngilizcede: (A) as if (B). "She is talking AS IF she does not remember me".

Bu cümlelerde çok çeşitli zaman olabilir, onun hakkında şimdi konuşmam.

Ama bazen bu tip cümlede o iki taraftan sadece biri kullanırız, taraf (B). "Sanki o beni hatırlamıyor". "As if she does not remember me".

İngilizcede böyle bir cümle olur ama bu cümle komple değil. Belki bağlamdan taraf (A) anlıyoruz. Belki bir önceki cümlede taraf (A) belirtedik. Mesela. "She is behaving very strangely today. As if she does not remember me." "Bugün o çok tuhaf davranıyor. Sanki o beni hatırlamıyor (gibi)."

Komple bir cümle nasıl yapabiliriz? Cümlede her iki taraf olmak zorunda. Taraf (A) yerine "it is" yada "it looks" koyabiliriz. "It is/looks as if she does not remember me." Ve bu cümlede "it is/looks" ne demek acaba? Böyle bir şey düşünelim: "durum bu", "durum böyle görünüyor". "Sanki o beni hatırlamıyor gibi görünüyor."

Bazen taraf (A), çok genel bir şey. Ozaman "it is", "it looks", çok kullanılır. Mesela, hava hakkında. "It looks as if it is going to rain."

Tamam mı?

Türkçem için özür dilerim, hata yapmışsam düzeltin lütfen.

2 yıl önce

ersinturac

Anadili Türkçe olan birinden daha iyi anlattığın için mi özür diliyorsun?Detaylı açıklama için teşekkür ederim.

2 yıl önce

vvsey
vvsey

Rica ederim, afiyet olsun, teşekkürler. :)

2 yıl önce

Fememed

Çok teşekkürler hocam çok güzel açıklamışsınız.

1 yıl önce

ercanberber

Teşekkürler vv sey

1 yıl önce

cinnamon_54

Süper açıklama olmuş. Tşk

5 ay önce

vvsey
vvsey

Bşd :)

5 ay önce

Ugur_Korkmaz

Sürekli açıklamalarınla yardımcı olmaya çalışmışsın, hepsi için ayrı ayrı teşekkürler.

3 gün önce

vvsey
vvsey

Rica ederim, çok mutlulukla yaparım. Böyle bir açıklama ile kendime de yardım ederim. Açıklayabilmek için kendimi mecbur etmem lazım, dili öğrenmem için çok iyi olur. :)

3 gün önce

Ugur_Korkmaz

Öğrenim hayatım boyunca yabancı dilim Almanca idi. Neredeyse hiç ihtiyaç duymadığım için tamamen unuttum diyebilirim. Ancak İngilizcenin eksikliğini hep hissettim. Marmara Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliğinde okuyan oğlumun tavsiyesi ile bu uygulamaya başladım ve çok az da olsa bir mesafe katettiğimi düşünüyorum. Sizin gibi yardımsever gönüllüler ve diğer kaynaklar sayesinde birşeyler yapabileceğimi umuyorum. Tekrar teşekkürler.

3 gün önce

vvsey
vvsey

Sağ olun iyi şanslar efendim. Eskiden almanca öğrenmişsiniz, ingilizceyi biraz benzeyen ama çok daha kolay bulacaksınız.

3 gün önce

Viforvendetta

"as if" bir bağlaçtır ve 2 farklı cümleyi bağlıyoruz.
"she did not remember me." bunun herhangi bi tarafına "as if"i sıkıştırmak yanlış oluyor yani.
Türkçede tek cümle içinde kullanabiliyoruz ama ingilizcede iki cümle lazım.
"the woman is talking as if she has not remembered me" = o sanki beni hatırlamamış gibi konuşuyor.

3 yıl önce

Hsakar
Hsakar

Ben de merak ediyorum cevabi.

4 yıl önce

bekirsoyda

if nasil geliyor

4 yıl önce

Viforvendetta

as if = sanki

4 yıl önce

gulsenata

It's neden var başında ?

3 yıl önce

omaromaro

it is as if ... O dir sanki...it did not remember me... O beni hatirlamayan... Bu cümlenin mantigi sanirim bu olsa gerek... Demek ki Odur sanki beni hatirlamayan...Sanki beni hatirlamayan odur... Ingiliz böyle düsünerek konusuyor:-) anlamaktan baska yapacak bir sey yok :-)

3 yıl önce

serdari

vv sey teşekkürler

1 yıl önce

language-club

it is gereksiz gibi duruyor ama cümle daha farklı nasıl olabilirdi onu bilemiyorum

3 yıl önce

candost2
candost2

Bu cümlenin başında it is kullanılmasının mantığı nedir?

3 yıl önce

karizmatik.89

She didn't remember me though...

3 yıl önce

ahmet141513

''o sanki o beni hatırlamadı'' şeklinde olmuş cümle

2 yıl önce

tcnarj

arkadaşlar peki it is değil de she is başlaması gerekmiyor mu it dediği kişi başka biri oluyor?

2 yıl önce

evrenfer

You told us as if you do not speak english. Do I understand correctly and write correctly vv sey?

1 yıl önce

vvsey
vvsey

Yes, I think so efendim.

10 ay önce

11SelenSu11

As it koyuncada bir şey deişmez!!

10 ay önce

Muratzelik1

As if he did not remember me..

10 ay önce

canatesjr

Saçma sapan bir cümle o kadar sene İngilizce konuştum muhabbet ettim böyle kasıntı bir cümle görmedim. Kraliçe nin arkadaşları ile değil halk ile konuştum tabi. Bu salak cümle kaldırılmalı. It is af is bu ne lan, İngiliz divan edebiyatı sanki!!

9 ay önce

suat349302

Tesekkurler

7 ay önce

suat349302

Teşekkurler vv sey

7 ay önce

EmineTuran417944

Ben hiçbir sey anlamadim

1 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.