1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sanki o beni hatırlamadı."

"Sanki o beni hatırlamadı."

Çeviri:It is as if she did not remember me.

March 20, 2014

58 Yorum


m_koken

Basina 'it is' koymamizin mantigini anlatabilir misiniz, it is olmadanda ayni anlama gelmez mi


vvsey

Tamam, durum böyle. "As if"'in normalde iki tarafı var. Bir şey (A), başka bir şey (B) olmuş gibi oluyor.

"O sanki beni hatırlamıyor gibi konuşuyor." Bu cümlede

(A) : o konuşuyor - she is talking

(B) : o beni hatırlamıyor - she does not remember me

(A), (B) gibi oluyor.

Türkçede: sanki (B) gibi (A).

İngilizcede: (A) as if (B). "She is talking AS IF she does not remember me".

Bu cümlelerde çok çeşitli zaman olabilir, onun hakkında şimdi konuşmam.

Ama bazen bu tip cümlede o iki taraftan sadece biri kullanırız, taraf (B). "Sanki o beni hatırlamıyor". "As if she does not remember me".

İngilizcede böyle bir cümle olur ama bu cümle komple değil. Belki bağlamdan taraf (A) anlıyoruz. Belki bir önceki cümlede taraf (A) belirtedik. Mesela. "She is behaving very strangely today. As if she does not remember me." "Bugün o çok tuhaf davranıyor. Sanki o beni hatırlamıyor (gibi)."

Komple bir cümle nasıl yapabiliriz? Cümlede her iki taraf olmak zorunda. Taraf (A) yerine "it is" yada "it looks" koyabiliriz. "It is/looks as if she does not remember me." Ve bu cümlede "it is/looks" ne demek acaba? Böyle bir şey düşünelim: "durum bu", "durum böyle görünüyor". "Sanki o beni hatırlamıyor gibi görünüyor."

Bazen taraf (A), çok genel bir şey. Ozaman "it is", "it looks", çok kullanılır. Mesela, hava hakkında. "It looks as if it is going to rain."

Tamam mı?

Türkçem için özür dilerim, hata yapmışsam düzeltin lütfen.


ersinturac

Anadili Türkçe olan birinden daha iyi anlattığın için mi özür diliyorsun?Detaylı açıklama için teşekkür ederim.


vvsey

Rica ederim, afiyet olsun, teşekkürler. :)


faruk611698

SANKİ ben bişey anlamadım. 18.05.2019


ercanberber

Teşekkürler vv sey


Fememed

Çok teşekkürler hocam çok güzel açıklamışsınız.


Ugur_Korkmaz

Açıklamalarınızla sürekli yardımcı olmaya çalışmışsınız, hepsi için ayrı ayrı teşekkürler.


vvsey

Rica ederim, çok mutlulukla yaparım. Böyle bir açıklama ile kendime de yardım ederim. Açıklayabilmek için kendimi mecbur etmem lazım, dili öğrenmem için çok iyi olur. :)


Ugur_Korkmaz

Öğrenim hayatım boyunca yabancı dilim Almanca idi. Neredeyse hiç ihtiyaç duymadığım için tamamen unuttum diyebilirim. Ancak İngilizcenin eksikliğini hep hissettim. Marmara Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliğinde okuyan oğlumun tavsiyesi ile bu uygulamaya başladım ve çok az da olsa bir mesafe katettiğimi düşünüyorum. Sizin gibi yardımsever gönüllüler ve diğer kaynaklar sayesinde bir şeyler yapabileceğimi umuyorum. Tekrar teşekkürler.


vvsey

Sağ olun iyi şanslar efendim. Eskiden almanca öğrenmişsiniz, ingilizceyi biraz benzeyen ama çok daha kolay bulacaksınız.


sherif64

vvsey yaptığınız bütün açıklamalar için size çok teşekkür ederim. Mükemmelsiniz. Ayrıca türkçeniz de gayet güzel.


vvsey

Ne demek sherif64, sağ olun.


cinnamon_54

Süper açıklama olmuş. Tşk


Alev285288

Açıklama için teşekkürler..fakat neden alt anlam bilgisinde bu yok?


mattutino

Mükemmel cevap, teşekkürler.


brkont

Harikasınız!


Viforvendetta

"as if" bir bağlaçtır ve 2 farklı cümleyi bağlıyoruz.
"she did not remember me." bunun herhangi bi tarafına "as if"i sıkıştırmak yanlış oluyor yani.
Türkçede tek cümle içinde kullanabiliyoruz ama ingilizcede iki cümle lazım.
"the woman is talking as if she has not remembered me" = o sanki beni hatırlamamış gibi konuşuyor.


Hsakar

Ben de merak ediyorum cevabi.


UgurcanTel

Bir tas has hoşaf der gibi oldum telaffuz ederken bence de it is e gerek yok


sedat620808

It is as if I see a cat. Tweety.


EmineTuran417944

Ben hiçbir sey anlamadim


ibraa23

Günlük konuşmalarda it is kullanmanıza gerek yok hatta çoğu kişi it is kullanmaz. Ama yine de Duolingo bilir.


melek718946

Aciklama gayet harika vvsey cok tesekkurler. Verdiginiz ornekte it is ya da it looks demissiniz ya. Bu zaten her seyi aydinlatiyor. Ben sahsen boyle bir cumle kurarsam it looks u tercih ederim. Tekrar tesekkurler


caneryus

"it looks" kabul etmiyor. 21.09.2020


melek718946

Bence anlamayan arkadaslar sindirerek tekrar okusunlar ve ustunde düşünsünler. Ingilizcenin ve diger dillerin yapisinda böyle seyler olabilir. Inanin turkcede de yabancilara tuhaf gelen seyler var. Oldugu gibi kabul edip ogrenmeye calisalim


omaromaro

it is as if ... O dir sanki...it did not remember me... O beni hatirlamayan... Bu cümlenin mantigi sanirim bu olsa gerek... Demek ki Odur sanki beni hatirlamayan...Sanki beni hatirlamayan odur... Ingiliz böyle düsünerek konusuyor:-) anlamaktan baska yapacak bir sey yok :-)


serdari

vv sey teşekkürler


canatesjr

Saçma sapan bir cümle o kadar sene İngilizce konuştum muhabbet ettim böyle kasıntı bir cümle görmedim. Kraliçe nin arkadaşları ile değil halk ile konuştum tabi. Bu salak cümle kaldırılmalı. It is af is bu ne lan, İngiliz divan edebiyatı sanki!!


gulsenata

It's neden var başında ?


language-club

it is gereksiz gibi duruyor ama cümle daha farklı nasıl olabilirdi onu bilemiyorum


candost2

Bu cümlenin başında it is kullanılmasının mantığı nedir?


karizmatik.89

She didn't remember me though...


ahmet141513

''o sanki o beni hatırlamadı'' şeklinde olmuş cümle


tcnarj

arkadaşlar peki it is değil de she is başlaması gerekmiyor mu it dediği kişi başka biri oluyor?


evrenfer

You told us as if you do not speak english. Do I understand correctly and write correctly vv sey?


vvsey

Yes, I think so efendim.


11SelenSu11

As it koyuncada bir şey deişmez!!


Muratzelik1

As if he did not remember me..


sait74053449

Teşekkurler vv sey


deltri

Hoo tüm zamanlar.gideyazarken kalakaldım kışın ortasında yine gibi bu ne saçmalık


gpekyalcin

Sankidir o beni hatırlamadı...!!! Bu nası bi dil mantığı yaa


deltri

Bu cumleyi kralice bile kurmuyordur.sacma sapan


mehmetkastamonu

Niye bu kadar tartışmalı, kazıl cümleler var? Artık şüphe ediyorum: yoksa duolingo'nun derdi canları bitirip ücretliye yönlendirmek mi?


ZEHRA662291

neresi yanlış?


ZEHRA662291

cevabınızın aynısı olduğu halde neden yanlış diyor??????????????????


tgoktas38

It is neden geldi as if sanki demekse ? neden açıklayan yok ?


Gndoan7

Neden, "i think, she did not remember me" ifadesi kabul edilmiyor. " i think" kalıbı, "sanırım, galiba, sanki" demek değil mi? Sonra, o'nun kadin mi erkek oldugunu nereden bilecegiz? Why can not the sentence of " i think, she did not remember me" be accepted as right? Does "i think" mean to "sanırım" or "sanki" in Turkish? Besides, how can we know that " it" means whether she or he? You forced us only one shape which you want or imagine on your mind. Nobody can learn a kanguage such this.


sudeasya

Hepiniz sslaksiniz

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.