"Sanki o beni hatırlamadı."

Çeviri:It is as if she did not remember me.

March 20, 2014

38 Yorum

Konu önem sırasına göre

m_koken

Basina 'it is' koymamizin mantigini anlatabilir misiniz, it is olmadanda ayni anlama gelmez mi

March 20, 2014

vvsey

Tamam, durum böyle. "As if"'in normalde iki tarafı var. Bir şey (A), başka bir şey (B) olmuş gibi oluyor.

"O sanki beni hatırlamıyor gibi konuşuyor." Bu cümlede

(A) : o konuşuyor - she is talking

(B) : o beni hatırlamıyor - she does not remember me

(A), (B) gibi oluyor.

Türkçede: sanki (B) gibi (A).

İngilizcede: (A) as if (B). "She is talking AS IF she does not remember me".

Bu cümlelerde çok çeşitli zaman olabilir, onun hakkında şimdi konuşmam.

Ama bazen bu tip cümlede o iki taraftan sadece biri kullanırız, taraf (B). "Sanki o beni hatırlamıyor". "As if she does not remember me".

İngilizcede böyle bir cümle olur ama bu cümle komple değil. Belki bağlamdan taraf (A) anlıyoruz. Belki bir önceki cümlede taraf (A) belirtedik. Mesela. "She is behaving very strangely today. As if she does not remember me." "Bugün o çok tuhaf davranıyor. Sanki o beni hatırlamıyor (gibi)."

Komple bir cümle nasıl yapabiliriz? Cümlede her iki taraf olmak zorunda. Taraf (A) yerine "it is" yada "it looks" koyabiliriz. "It is/looks as if she does not remember me." Ve bu cümlede "it is/looks" ne demek acaba? Böyle bir şey düşünelim: "durum bu", "durum böyle görünüyor". "Sanki o beni hatırlamıyor gibi görünüyor."

Bazen taraf (A), çok genel bir şey. Ozaman "it is", "it looks", çok kullanılır. Mesela, hava hakkında. "It looks as if it is going to rain."

Tamam mı?

Türkçem için özür dilerim, hata yapmışsam düzeltin lütfen.

March 26, 2016

ersinturac

Anadili Türkçe olan birinden daha iyi anlattığın için mi özür diliyorsun?Detaylı açıklama için teşekkür ederim.

September 21, 2016

vvsey

Rica ederim, afiyet olsun, teşekkürler. :)

September 21, 2016

Fememed

Çok teşekkürler hocam çok güzel açıklamışsınız.

March 12, 2017

ercanberber

Teşekkürler vv sey

April 14, 2017

cinnamon_54

Süper açıklama olmuş. Tşk

July 4, 2018

vvsey

Bşd :)

July 4, 2018

Ugur_Korkmaz

Sürekli açıklamalarınla yardımcı olmaya çalışmışsın, hepsi için ayrı ayrı teşekkürler.

December 4, 2018

vvsey

Rica ederim, çok mutlulukla yaparım. Böyle bir açıklama ile kendime de yardım ederim. Açıklayabilmek için kendimi mecbur etmem lazım, dili öğrenmem için çok iyi olur. :)

December 4, 2018

Ugur_Korkmaz

Öğrenim hayatım boyunca yabancı dilim Almanca idi. Neredeyse hiç ihtiyaç duymadığım için tamamen unuttum diyebilirim. Ancak İngilizcenin eksikliğini hep hissettim. Marmara Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliğinde okuyan oğlumun tavsiyesi ile bu uygulamaya başladım ve çok az da olsa bir mesafe katettiğimi düşünüyorum. Sizin gibi yardımsever gönüllüler ve diğer kaynaklar sayesinde birşeyler yapabileceğimi umuyorum. Tekrar teşekkürler.

December 4, 2018

vvsey

Sağ olun iyi şanslar efendim. Eskiden almanca öğrenmişsiniz, ingilizceyi biraz benzeyen ama çok daha kolay bulacaksınız.

December 4, 2018

faruk611698

SANKİ ben bişey anlamadım. 18.05.2019

May 19, 2019

Alev285288

Açıklama için teşekkürler..fakat neden alt anlam bilgisinde bu yok?

October 9, 2019

Viforvendetta

"as if" bir bağlaçtır ve 2 farklı cümleyi bağlıyoruz.
"she did not remember me." bunun herhangi bi tarafına "as if"i sıkıştırmak yanlış oluyor yani.
Türkçede tek cümle içinde kullanabiliyoruz ama ingilizcede iki cümle lazım.
"the woman is talking as if she has not remembered me" = o sanki beni hatırlamamış gibi konuşuyor.

December 10, 2014

Hsakar

Ben de merak ediyorum cevabi.

May 28, 2014

bekirsoyda

if nasil geliyor

September 20, 2014

Viforvendetta

as if = sanki

September 20, 2014

gulsenata

It's neden var başında ?

December 9, 2014

omaromaro

it is as if ... O dir sanki...it did not remember me... O beni hatirlamayan... Bu cümlenin mantigi sanirim bu olsa gerek... Demek ki Odur sanki beni hatirlamayan...Sanki beni hatirlamayan odur... Ingiliz böyle düsünerek konusuyor:-) anlamaktan baska yapacak bir sey yok :-)

February 25, 2015

serdari

vv sey teşekkürler

September 4, 2017

canatesjr

Saçma sapan bir cümle o kadar sene İngilizce konuştum muhabbet ettim böyle kasıntı bir cümle görmedim. Kraliçe nin arkadaşları ile değil halk ile konuştum tabi. Bu salak cümle kaldırılmalı. It is af is bu ne lan, İngiliz divan edebiyatı sanki!!

March 4, 2018

sedat620808

It is as if I see a cat. Tweety.

May 6, 2019

language-club

it is gereksiz gibi duruyor ama cümle daha farklı nasıl olabilirdi onu bilemiyorum

January 15, 2015

candost2

Bu cümlenin başında it is kullanılmasının mantığı nedir?

November 24, 2015

karizmatik.89

She didn't remember me though...

December 1, 2015

ahmet141513

''o sanki o beni hatırlamadı'' şeklinde olmuş cümle

March 13, 2016

tcnarj

arkadaşlar peki it is değil de she is başlaması gerekmiyor mu it dediği kişi başka biri oluyor?

March 20, 2016

evrenfer

You told us as if you do not speak english. Do I understand correctly and write correctly vv sey?

December 13, 2016

vvsey

Yes, I think so efendim.

January 10, 2018

11SelenSu11

As it koyuncada bir şey deişmez!!

January 7, 2018

Muratzelik1

As if he did not remember me..

January 29, 2018

sait74053449

Tesekkurler

April 27, 2018

sait74053449

Teşekkurler vv sey

April 27, 2018

EmineTuran417944

Ben hiçbir sey anlamadim

October 20, 2018

Turgay245204

Okay

December 24, 2018

deltri

Hoo tüm zamanlar.gideyazarken kalakaldım kışın ortasında yine gibi bu ne saçmalık

March 20, 2019

sude.cam

OMG!.. Really I didn't understand this questions.Please tell and help me if you can.Thanks...

July 26, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.