A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The dog is mine."

Fordítás:A kutya az enyém.

0
4 éve

12 hozzászólás


popsanyi

szabadon fordítva, "az én kutyám" , vagy "a kutya az enyém" szerintem ugyan azt jelenti.

1
Válasz4 éve

tibonova

Nem feltétlenül, mivel az már egy kész mondat magyarul és angolul is, hogy "A kutya az enyém." "Az én kutyám" magyarul lehet teljes mondat, de angolul csak ennyi "my dog", amit fordíthatunk nyugodtan "kutyám"-nak is. Láthatjuk, hogy ez igazából csak egy szó (csak az angol külön veszi a ragot, mi pedig a szó végéhez ragasztjuk.) Ahhoz, hogy teljes legyen, más is kell. Pl.

My dog is black. (A kutyám fekete.)

Azt ajánlom, hogy amikor nem vagy biztos abban, jó-e egy fordítás, próbáld meg visszafordítani angolra (esetleg még egyszer magyarra). Ha nagyon torzul az eredmény, akkor valószínű, hogy hibás a fordítás. Jelen esetben:

The dog is mine. --> Az én kutyám. --> My dog --> Kutyám

The dog is mine != Kutyám

Látszik is, hogy nem jó a fordításunk.

4
Válasz13 éve

atesz67

Csak máshogy kell írni.

1
Válasz3 éve

MekszDavid

Csak az a helyes hogy "a kutya az enyém"

0
Válasz1 éve

kasu1885

Mièrt nem jó hogy az èn kutyám?

0
Válasz4 éve

V_Gabor
V_Gabor

"Az én kutyám" (My dog.) nem ugyanaz, mint a fenti.

1
Válasz4 éve

P.....Bence

A "mine" az nem azt jelenti hogy bányászás???

0
Válasz3 éve

maczoz

nem, a mine szót bányának lehet fordítani, a bányászat megfelelője pedig a mining, viszont itt a birtokosjelzőkről van, úgyhogy a mine itt azt jelenti, hogy enyém

3
Válasz3 éve

H.Eperke

nem p Bence a mine az a bánya a mineing(vagy valami olyasmi) az a bányászás ()(Google fordíto)()

0
Válasz1 éve

BarnaK.

Ezt írtam!

0
Válasz1 éve

Bandi535199

"A kutya az enyém".ezt a választ írtam és nem fogadta el.

0
Válasz1 éve

Bandi535199

Hibás a rendszer " nem fogadja el a helyes választ."a kutya az enyém.

0
Válasz1 éve